Hyundai Equus: nová vlajková loď v detailech (+ 34x foto)

Automobilka Hyundai představuje modernizované provedení svého špičkového sedanu Equus.

V uplynulých dnech do éteru unikly první snímky aktuálního provedení velkého sedanu Hyundai Equus, který se na vybraných exportních trzích včetně USA prodává pod jménem Azera. Prodeje tohoto modelu, který přináší to nejlepší, co v současnosti umí nabídnout koncern Hyundai – Kia na poli luxusních automobilů, byly na domácím trhu zahájeny v roce 2009. Export začal v roce následujícím, ale motoristům u nás zůstal Equus zapovězen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus v provedení pro modelový rok 2013

Pro nadcházející modelový rok značka Hyundai svoji vlajkovou loď v dílčích ohledech přepracovala. Zvenčí se, ačkoli to v porovnání s dosavadní verzí možná nevynikne, nový Equus vyznačuje především upravenými nárazníky, jež zároveň přišly o chromované dekorační lišty, novými zpětnými zrcátky a litými ráfky ve dvou velikostech a modifikovanou skladbou zadních sdružených svítilen se zdroji LED.

Hyundai

Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Jak je vidět z přiložených snímků, úprav doznala také palubní deska, jež nyní vyniká průběžným dekorem ze „dřeva“ v celé své šířce. Změnilo se také tvarování středové konzole s hranatými analogovými hodinami uprostřed (namísto dosavadních elipsovitých) a upravenými ovladači a volant dostal nová tlačítka ovládání audiosoustavy. Volič převodovky svým vzhledem jen těžko popře inspiraci vozy BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou na první pohled více méně detailní

Sedadla s dvojitým kontrastním stehováním jsou vpředu i vzadu všestranně elektricky stavitelná. Hyundai dále slibuje „pokrokové komfortní a bezpečností systémy“ včetně hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek Blind Spot Detection (BSD), projekčního displeje pod čelním sklem (HUD) a plně digitálního přístrojového štítu. Ze zákulisních informací je patrné, že jihokorejské ústředí automobilky Hyundai v souvislosti s faceliftem nyní znovu zvažuje exporty modelu Equus, nicméně o tom, že by se tento stroj objevil u nás, pochybujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz na kvalitu je vidět v každém detailu

Pod přední kapotou se nic nezměnilo, takže k mání budou i nadále dvě vidlicové zážehové jednotky s atmosférickým plněním. Základem je šestiválec 3,8 l GDi s výkonem 334 koní (246 kW) a točivým momentem 395 Nm, za příplatek lze mít osmiválec 5,0 l Tau o výkonu 416 koní (306 kW) a točivém momentu 510 Nm. 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků