Hyundai Equus: luxusní sedan v novém světle

Automobilka Hyundai již před několika týdny zveřejnila první oficiální fotografii svého nového luxusního sedanu, který naváže na poměrně úspěšného předchůdce. U nás se bohužel tento vůz neprodává, a tak není divu, že mnohým tento název nic neříká, ovšem v Asii je situace úplně jiná.

Nový Equus pořadovým číslem šest hodlá automobilka představit již příští měsíc, a tak se rozhodla navnadit nás dvěma novými rendery doplněnými o pár informací. Novinka si platformu propůjčila od modelu Genesis, takže počítat můžeme s pohonem zadních kol a vskutku velkorysým vnitřním prostorem. Základním pohonným agregátem se zřejmě stane 3,8 litrový šestiválec Lambda, dále bude v nabídce 4,6 litrový osmiválec Tau a vrcholem nabídky se má v polovině roku stát pětilitrový osmiválec.
V porovnání se svým předchůdcem naroste Equus do všech stran, délka činí 5 160mm, šířka 1 900 mm a výška 1 495 mm. Nový Equus bude samozřejmě prošpikován různými elektronickými systémy, jako třeba systém upozornění při opouštění jízdního pruhu. 
I přes svůj zajímavý design a pokročilou technickou stránku, zůstane Equus pravděpodobně opět čistě asijskou záležitostí. Tam má alespoň nějakou šanci být zdárným konkurentem luxusních limuzín od prémiových německých a japonských značek.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus VI
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků