Hyundai Equus: delší a s novým osmiválcem

Hyundai přichází s prodlouženou verzí svého velkého sedanu, jenž má konkurovat zavedeným strojům jako je Lexus. (+ video)

Pokud máte tendenci jihokorejskými vozy stále pohrdat, možná přišel čas, abyste svůj názor začali měnit. Hyundai totiž představuje prodlouženou variantu svého velkého sedanu Equus a ačkoli postrádá dělicí stěnu za předními sedadly, nebojíme se ji nazvat limuzínou.

Jedná se tedy o druhou karosářskou verzi řady Equus, jež do prodejů nastoupí během příštího roku jako model 2011. Stěžejním by pro ni měl být domácí trh, omezené množství se má objevit i v USA, ale s Evropou se zřejmě nepočítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici nyní máme první snímky novinky, která se chce postavit prodlouženým verzím renomovaných automobilů Mercedes-Benz S, BMW 7 a Lexus LS (v závěru tohoto článku najdete srovnávací tabulku). Podobně jako tito konkurenti se i limuzína Equus bude od sedanu lišit nejen prodlouženým rovorem náprav (o plných 310 mm), ale také drobnými modifikacemi exteriéru i interiéru. Na první pohled se bude vyznačovat například jinou maskou chladiče s chromovanými vodorovnými příčkami se stylizovaným erbem uprostřed, jehož motiv se objevuje i v sošce na přední hraně kapoty. Mimořádný důraz byl kladen na zpracování interiéru a pohodlí na zadních sedadlech, jež disponují všemožnými elektronickými regulacemi a oporami nohou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské varianty budou dodávány s dvojicí výkonných vidlicových zážehových motorů. Méně nároční se spokojí s šestiválcem řady Lambda s objemem 3,8 l a výkonem 286 koní (210 koní), ti náročnější pak sáhnou po osmiválci Tau s objemem 4,6 l a výkonem 361 koní (265 kW), který zvítězil v loňském ročníku ankety Ward's 10 Best Engines. Pro použití v limuzíně však byl upraven a jeho objem narostl na rovných pět litrů a výkon poskočil až na 400 koní (293 kW).

Luxusnímu poslání tohoto vozu budou odpovídat jak pořizovací náklady přes 50 000 dolarů, tak prodejní počty, jež nemají překročit 2 000 kusů ročně. Hyundai navíc údajně pracuje na pancéřování podle vlastních technologií. 

Porovnání s konkurenty

 

Rozměry
Equus Limousine
Lexus LS460L
Mercedes
S500L
BMW750Li
(mm)
délka
5,460
5,150
5,210
5,212
šířka
1,900
1,875
1,870
1,902
výška
1,495
1,465
1,475
1,478
rozvor náprav
3,345
3,090
3,165
3,210
délka prostoru na nohy vzadu
1,310
980
934
1,030

První oficiální video

Současně s uvolněním prvních snímků Hyundai zveřejnil alespoň krátké video z korejské premiéry vozu, kde si jej můžete prohlédnout z trochu jiných pohledů zvenčí i zevnitř a posoudit, jak moc se vůz blíží výše zmíněným konkurentům. V některých ohledech se jim možná blíží až příliš...

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků