Hyundai Eon: ztečí proti Suzuki Alto

Nejde o reklamu na energetickou společnost, ale nový jihokorejský automobil, který má zaútočit proti minivozu od Suzuki.

Automobilka Hyundai představila svůj nový model Eon, jenž se stane vůbec nejmenším automobilem značky. Jde o pětidveřový minivůz té nejnižší kategorie, vyrábět a prodávat by se měl výhradně v Indii, kde má za cíl konkurovat mimořádně úspěšnému vozu Suzuki Alto (testovali jsme jej na tomto místě) z místní továrny Maruti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od Alta, jež se k nám dováží, se ale s novým Hyundaiem zřejmě nepotkáme. Hyundai Eon stojí na platformě s rozvorem náprav 2 380 mm, vysoký je 1 500 mm, široký 1 550 mm a dlouhý jen 3 495 mm, což je bezmála o 100 mm méně než u stávající generace Hyundai i10.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon údajně plně pětimístného vozu se stará tříválcový zážehový motor s objemem 0,8 l, výkonem 56 koní (41 kW) a točivým momentem 74,5 Nm. V kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou má Hyundai Eon vykázat nijak oslnivě nízkou průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km.

Hyundai Eon byl vyvinut přímo v jihokorejské centrále značky Hyundai a na jeho karoserii jsou patrné prvky současného značkového „fluidního“ stylistického jazyka, jenž je nyní společný prakticky všem vozům Hyundai včetně čerstvě otestovaného kombi i40. Výroba modelu Eon má v Indii brzy dosáhnout 150 000 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků