Hyundai Eon: ztečí proti Suzuki Alto

Nejde o reklamu na energetickou společnost, ale nový jihokorejský automobil, který má zaútočit proti minivozu od Suzuki.

Automobilka Hyundai představila svůj nový model Eon, jenž se stane vůbec nejmenším automobilem značky. Jde o pětidveřový minivůz té nejnižší kategorie, vyrábět a prodávat by se měl výhradně v Indii, kde má za cíl konkurovat mimořádně úspěšnému vozu Suzuki Alto (testovali jsme jej na tomto místě) z místní továrny Maruti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od Alta, jež se k nám dováží, se ale s novým Hyundaiem zřejmě nepotkáme. Hyundai Eon stojí na platformě s rozvorem náprav 2 380 mm, vysoký je 1 500 mm, široký 1 550 mm a dlouhý jen 3 495 mm, což je bezmála o 100 mm méně než u stávající generace Hyundai i10.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon údajně plně pětimístného vozu se stará tříválcový zážehový motor s objemem 0,8 l, výkonem 56 koní (41 kW) a točivým momentem 74,5 Nm. V kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou má Hyundai Eon vykázat nijak oslnivě nízkou průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km.

Hyundai Eon byl vyvinut přímo v jihokorejské centrále značky Hyundai a na jeho karoserii jsou patrné prvky současného značkového „fluidního“ stylistického jazyka, jenž je nyní společný prakticky všem vozům Hyundai včetně čerstvě otestovaného kombi i40. Výroba modelu Eon má v Indii brzy dosáhnout 150 000 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků