Váženýmám Daewoo 145 000 ( kupované nové ) bez investícií okrem filtrov, oleja a rozvodov - bez hrdze, mám Elantru ( kupovanú ojazdenú ) a už najazdených cez 145 000 a okrem filtrov, oleja a 2x žiarovky som nič iné neriešil okrem tankovania benzínu - ostáva manželke, môj kamarát je opravár a občas idem k nemu na pokec a vidím tam uňho autá s najazdenými 40 000, 60 000 so závadami na elektrike, rozpadom káblovania, kazením zámkov, špatné turbá a pod. tie chyby by mali nastať až okolo 200 000nechcem menovať značkytak hyudai - aci niet čo riešiť, ak chce mať niekto na aute vychytenú značku, lebo si na tom potrpí tak nech .... je to jeho vec, ale nech si pribalí aj pár € navyše pre servisáka,nakoľko som s hyundaiom absolútne spokojný tak som sa rozhodol kúpiť niečo väčšie - servisákovi som povedal čo by mi poradil - odporučil mi Sonatu a tak už je doma, pravdaže bol so mnou pri kúpeJa nechcem posudzovať kvalitu jednotlivých značiek ale ak niekto dá záruku na 7 rokov alebo 3 roky bez obmedzenia kilometrov tak to o niečom svedčí, servisák mi povedal, že ak ho chcem potešiť - byť jeho stály pacient nech si vyberiem nejaké Europske ak chcem mať pokoj tak nech si zoberiem Japonca alebo Kórejca, nakoľko Kórejca už poznám a je cenovo prístupnejší, ostávam mu verný. Inak som zvedavý ako bude v blízkej budúcnosti verejnosť posudzovať Kórejské automobilky lebo v teste ojazdených áut do 50 000 km napr. i30 dopadla najlepšie vo svojej triede,S pozdravom
Kde je sakra ONDRÁŠIK?
Tvrzení v článku "Model Elantra, původně značený Lantra" je nesprávné. Jsou to ve skutečnosti 2 názvy pro TOTÉŽ auto (např. v německy mluvících zemích to byla LANTRA, v anglicky mluvících zemích zase ELANTRA, případně v Koreji to je pro změnu AVANTE). Podobně je tomu i u dalších modelů, třeba PONY/EXCEL, ATOS/AMICA atd. Takhle střídají názvy svých modelů podle regionů všichni korejci (s výjimkou SsangYongu)...Jinak ty bazarnické ceny v článku mi přijdou značně nadsazené, zvlášť dneska, kdy jsou ceny nových vozů na historickém minimu...
Aaa, vida :-) Ano, pro Elantru se na různých trzích používala různá jména, ale neměl jsem v úmyslu se o tom rozepisovat, takže jen citace... "Třetí generace se představila v Paříži na sklonku roku 2000 již pod názvem Elantra pro všechny trhy".
Takhle to je už lepší. Poslední Lantry byly opravdu vyrobeny v roce 2001. :-) Zbývá dodat, že od roku 2007 (4. generace) se to Elantra jmenuje uz jenom v Americe (USA, Kanada), v Evropě to je i30. B-]
No to snad ne, Elantra, i ta facelift co se prodava v USA nema nic spolecneho s i30! Piste prosim o tom, cemu trochu rozumite.
Dojal jste mě zejména tím, že tím, k čemu nabádáte druhé, se sám evidentně neřídíte! :-D Původní polemika sice byla jenom a výhradně o používání názvu ELANTRA, ale když jste se tak sebevědomě vložil do diskuse a chcete se dohadovat o detailech, tak pár faktů i pro rádoby odborníky, za kterého se milně považujete - v Evropě se prodává i30 jako hatchback a kombi. V Koreji se mimo to dělá i velice podobné auto v provedení sedan pod názvem AVANTE, které se např. v USA nebo Kanadě prodává jako ELANTRA a nemá stejný základ jako i30 (resp. základ má společný např. s modelem KIA FORTE), ovšem i tak tvrdit o AVANTE, že "nema nic spolecneho s i30", je poněkud troufalé a nezakládá se na skutečnosti. A navíc to hlavní, co bylo myšleno mou poznámkou o i30 a k čemu evidentně nepostačuje to "cemu trochu rozumite", jak sám píšete... Narozdíl od sedanu je totiž provedeni kombi (ELANTRA WAGON) zcela identické auto jako i30cw, takže trvám i nadále na tom, co jsem napsal, jen jsem původně nechtěl zabíhat do nudných detailů, které většinu stejně nezajímají. Vy si klidně pište, o čem chcete, rád se zase někdy zasměju... :-P BTW tady máte pro představu mj. i pěkný 3D model Elantry alias i30:http://www.elantratouring.com/index.html?g=m
OPRAVA: ...mylně... :-| Omlouvám se za překlep!
Aha, to mi uslo, vratil jsem se pred 2 mesici a faceliftovanych Elanter je tam spousta, ale tyhle kombici tam nebyly. A ze sem po Hyundajich koukal. tak se omlouvam.
Omluva se přijímá (i já se omlouvám za jizlivější tón předchozího příspěvku). :-) BTW kombík byl uveden na americký trh mnohem později než ten sedan (premiéru tam měl v začátkem února na Chicago Auto Show), takže je logické, že jich tam bude ještě pomálu...
Tak s Elantrou 1,6 jsem jezdil rok....bylo to auto jen čistě do Prahy a okolí a můžu říci že to bylo spolehlivé auto s parádním podvozkem na Pražské silnice a kostky. Jedinou vadou byla vysoka spotřeba...na druhou stranu auto jsem nechal omylem několikrát odemčené a nikdy se nic z auta neztratilo....s autem jsem byl spokojen a najezdil v něm 20 000km...
A právě z této generace pochází jeden z vozů, které jsme pro vás vyzkoušeli. Kromě verze 1,6i GL se u nás prodávaly i provedení s motory 2,0i a 1,9D, stupněm výbavy GLS a s karosériemi hatchback, sedan a kombi.Tato generace nemela krosarskou verzi kombi a naftovy motor byl 2.0 CRDi (ac pravda, jeho objem je 1991ccm)
Po vice jak 6ti letech a temer 120000 km mohu smele konstatovat, ze koupe Elantry nelituji. Jedina zavada byl odesly snimac otacek v asi 100 000 km, jinak jen pravidelne servisni prohlidky po 15 000 km. A co v clanku postradam, je upozorneni do dostatek mista na zadnich sedadlech, kde se narozdil od Oktavky starsi generace da pohodlne sedet. To byl ostatne hlavni duvod pro koupi elantry spolecne s jeji cenou. Ta byla tenkrat 399 000 Kc, srovnatelne vybavena Oktavka byla o 120 000 Kc drazsi. A co mne prekvapilo, znami, kteri zvolili Oktavky, meli podstatne vice zavad (lambda sondy, elektrika atd.). Nejsem nepritelem skodovek, pred Elantrou jsem mel 3, naposled Feldu kombi, 120 000Km a take spokojenost (a take odesly snimac otacek!).
Souhlas,mám elantru 1,6 sedan 4,5 roku,115.000 km,jezdím denně delší vzdálenosti,spotřeba na poč.6,1l,zatím bez jediné závady,kromě praskání plastu na volantu.Co mi ovšem leze na nervy je neustálá výměna žárovek H7 u potkávacích světel.
Mel jsem obdobny problem s Fabii. Nekde vznikaly napetove spicky, ktere likvidovaly zarovky (RJ to kupodivu snasela dobre). Resenim byl novy kabel, ktery myslim v konektoru mel transil, ktery tyto spicky odstranoval, od te doby byl pokoj.
Ja mam volant a radici paku v kuzi, to bylo soucasti balicku / akce. H7 znackove mi praskly nekolikrat, tak jsem koupil asi 3 sady v Lidlu po 140 Kc (za par!) a ty uz nepraskaji! Predtim ty za tri stovky odchazely dost. Take jsem se naucil je sam vymenovat, vynda se cely svetlomet, ktery je na 3 sroubech a cele je to prace na 5 minut. Nez jsem na to prisel, tak jsem dokonce vyndal i baterku, abych se k tomu zezadu dostal. Postup jsem popsal na Hyundai foru, vcetne vymeny zarovicek osvetleni panelu.
Dobrý den, žárovku H7 v levém předním světle jsem během testu měnil také. Chtěl jsem celé světlo vysunout, podle návodu stačí povolit jen dva šrouby na horní příčce. Pak jsem zjistil, že je tam ještě šroub dole, k němuž se nedostanete. Nakonec šla baterka ven, neboť jsem nebyl schopen povolit rozpěrné šroubečky v plastových klínech, které drží plastový kryt mezi světlem a akumulátorem a jejichž závity byly stržené...
a abyste se dostal k tomu sroubu, tak vytahnete plastovou trubku, co trci nahoru, pak ji tam zase vrazite zpatky. nahore ma koleno, za to se to dobre chytne:-)
No já nevím,ale ty H7 vyměním během 1 minuty ze strany motoru,odšroubuju ten plastový kryt,vytáhnu konektor,odtáhnu pérko a žárovka je venku.Vcelku je tam dost místa i na moje velké ruce,tam,kde je baterie se ještě musí odšroubovat ten kus plastu,co zčásti kryje tu baterii.Zkoušel jsem drahé,levné H7,všechno marné,po několika max.měsících je v hajzlu.V servisu mi měřili napětí,říkal mi autoelektr.,že ty žárovky dělají v číně a jsou nekvalitní.Tak nevím.
Ja to nejsem schopny nahmatnout, hlavne mi pak nejde vratit perko. Asi mate mensi nebo sikovnejsi ruce.
Na treti sroub je treba trubkovy klic. Ty plastove kliny jsou hmozdinky, sroubek se pouze povoli, necha v hmozdince a cele se to z diry vytahne i s hmozdinkou!. Pak se to zase zasune do diry a utazenim sroubu se hmozdinka roztahne.
No to ano, ale dva z techto sroubku kdyz se pri povolovani pootocily, tak zase zaskocily, jestli mi rozumite. Hmozdinka je asi z prilis mekkeho plastu, ktery se vymacka. A kdyz se vymacka, tak ten sroub s hmozdinkou vytahnete jiz jen velmi tezko...
CO NEJDE SILOU, JDE VĚTŠÍ SILOU! ;-)
Verte mi, ze to je rukama ;-) Uz jsem to naucil vytahovat dost lidi B-]Zaklad je netlacit na sroubovak, protoze zpetna montaz se dela tak, ze se tensroubek jen prstem zatlaci... toz asi tak
Pánové, po předchozích uslintáváních na téma dokonalosti těchto vozů jste mě konečně opravdu rozesmáli. Aby bylo umožněno vyměnit obyčejnou žárovku, zdá se, že nestačí ani návod k obsluze vozu, ani běžné nářadí, je třeba vstoupit do diskuze na netu, kde se teprve dozvím "ten pravý fígl". No bezva. Tohle z Evropských aut opravdu neznám.Ale jinak a vážně:Hyundai vyrábí na první pohled slušná auta, která prodává za relativně příznivé ceny. A čím je auto větší, tím je ona cena relativně příznivější. To jest rozdíl v pořizovací ceně proti "drahé konkurenci" je větší. Protože ale jen úplný hlupák se může domnívat, že někde na zeměkouli je něco zadarmo, je nutno si uvědomit, že nic zadarmo není a za vše se musí zaplatit. Pokud platím méně zpravidla též méně dostanu. A teď podstatná otázka: co je to méně, co u vozů Hyundai za méně peněz dostávám proti třeba takovému Fordu?Například to, že u Fordu nemusím pátrat na webu jak vyměnit žárovku. Například to, že dvoulitrové mondeo s 53 000km na tachometru má nesrovnatelně vyšší cenu, než shodně jetá sonata (ejhle, prvotní úspora je rázem pryč, po dvou letech jsme prodělali 500 tisíc na sonatě zatímco mondeo spadlo dolů o poznání méně), například to, že s mondeem mohu bez rizika cervikokraniálního syndromu jet třikrát měsíčně z Prahy do Říma, což se Sonatou nelze. A tak dále, pokud někdo nejezdí 50 a více tisíc km za rok a auto si kupuje "na doživotí", je mu jedno, že jeho (levné) auto je po dvou letech provozu obtížně prodejné a to i za velmi nízkou cenu, je mu jedno, že občas musí řešit technické problémy způsobem "národ sobě", pak nepochybně je správným klientem pro automobilku z korejských či francouzsko-rumunských luhů a hájů. Pro ostatní tu jsou "drahé" vozy.
Urcite mas soustu titulu ty mentalni spriter
No tak ty si pekne vedla. Politika východných automobiliek je len iná vobec to neni ta, že dostaanes za danu cenu menej práve opak je pravdou dostanes viac ako pri europskych vozoch - tuto stratu si vychodne automobilky dobiehaju extremne vysokými cenami nahradných dielov, ekonomika nepustí a ked o tom vieš prd tak tu netrep - ja by som si nikdy nekupil napr VW su s tym neustále a samé problemy, so škodou deto a ked sme pri forde tak vies co sa hovori? :D Nikdy nekupuj tri F - fiat, ford a francúz.
Zarovku vymenis s origo naradim a s priruckou v ruce zcela bez problemu. A klidne i bez toho... A jestli ztratis na Sonate pul mega, tak vzhledem k dnesnim cenam bys musel to auto prodat za 100 az 200 tisic (podle verze). A ke zbytku tvych kecu asi nema smysl nic rikat. Kde teda zacina to, co ma byt mysleno "vazne"? Asi nikde, ze... Kdybys napsal, ze ve srovnani s jinyma znackama (VW, MB, BMW atd) by ti chybela image znacky (asi dulezite pri reprezentaci firmy), vice prvku vyssi vybavy a ruzny vychytavky (vestaveny menic na 220V, ...), tak reknu OK, to ma hlavu a patu.
... napíšete "ztěží" a pošlu na vás Ukrajince, ti už do vás tu třetí třídu ZŠ dostanou!
"Tach" motoru je taky moc pěkný:-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.