Hyundai Elantra LPI HEV: nenápadný průkopník?

Jihokorejská automobilka Hyundai se do světa hybridů vydala po poněkud nevyšlapané cestě, což potvrzuje svým nejnovějším hybridem vycházejícím z modelu Elantra. Ten pod svou kapotou ukrývá 1,6 litrový čtyřválec LPI s výkonem 114 koní, jehož funkci dokáže podpořit elektromotor s výkonem 15 kW/20 koní. Na tom by samozřejmě nebylo nic zvláštního, ovšem kdyby větší motor nebyl upraven na pohon LPG. Touto kombinací tak vzniká jeden z nejúspornějších vozů jihokorejského trhu, vždyť posuďte sami.

Elantra LPI HEV se i díky dalším systémům, jako je stop and start a systému Eco Guide, jenž řidiče navádí k úsporné jízdě, vyznačuje kombinovanou spotřebou pouhých 5,6 l/100 km. Marketingové oddělení bude dokonce primárně nabízet tento vůz řidičům, kteří ročně najezdí více než 20 tisíc kilometrů, poukazujíc na roční úsporu zhruba 1 100 dolarů.
Vůz bude nabízen ve třech výbavových stupních a výrobce plánuje zpočátku prodat 7 500 kusů ročně, prozatím však nejsou žádný plány na vývoz.
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai Elantra LPI HEV
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků