Hyundai chce být nejoblíbenější značkou v Evropě. Má plán, jak na to

Korejská automobilka bude i v příštích letech upevňovat svoje postavení na evropském trhu. Pomoci jí k tomu má záplava novinek, sportovní modely i účast ve světovém rally šampionátu.

Když na pódium v neokázalém sídle Hyundai Motor Europe na okraji německého Offenbachu vystoupil Allan Rusforth, jeho viditelné sebevědomí nevypadalo jako naučená póza vysokého manažera. Viceprezident HME seznámil v úterý dopoledne novináře z celé Evropy s ambiciózními plány svého zaměstnavatele na příští roky.

Tajné | Elektromobily | Autosalony | Hyundai

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

„Jsme skutečně evropská značka“, předestřel Rusforth hned v úvodu prezentace sdělení, které se v následujících desítkách minut mělo opakovat v mnoha variacích. Celkem 95 procent aut, která Hyundai v Evropě vyrábí, zde bylo také navrženo a zkonstruováno. Evropské vývojové středisko Hyundai sídlí v Rüsselsheimu – nedaleko Frankfurtu nad Mohanem a doslova na domácí půdě tradiční evropské automobilky Opel.

Auta made in EU

„Devadesát procent aut, která v Evropě prodáváme, zde také vyrábíme,“ vysvětluje Rusforth, proč se nebojí mluvit o korejské značce jako o „evropské“. Vedle továrny ve slezských Nošovicích má automobilka rozsáhlý výrobní závod rovněž v Turecku.

Premiéry | Hyundai

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

I díky tomu dokázala Hyundai zvýšit svůj tržní podíl v Evropě z 1,8 % v roce 2008 na 3,5 % letos. O rychlém rozvoji svědčí i fakt, že na evropských silnicích jezdí více než tři miliony aut této značky. „Přitom 75 procent z nich je mladších sedmi let,“ zdůraznil Rusforth.

Tím však její růst na starém kontinentu nekončí. Do roku 2020 chce mít Hyundai z celého trhu rovných pět procent a být považována za nejoblíbenější (most loved) automobilovou značku.

Klíčem k dalšímu růstu má být podle Rusfortha masivní produktová expanze. Strategie nazvaná „2017 Product Momentum“ přivede v následujících čtyřech letech na trh 22 nových modelů a modelových variant – mezi nimi i takové, které by od korejské značky ještě před několika lety nebral nikdo vážně.

Chystá se limuzína i sportovní modely

Už ve druhém čtvrtletí roku 2014 začne Hyundai v Evropě prodávat luxusní model Genesis, jehož novou generaci předtím uvede na trhy v Severní Americe a Asii. Velký sedan s pohonem zadních nebo všech kol a nabídkou motorů zahrnující i pětilitrový osmiválec se pokusí odlákat část zákazníků tradičním evropským prémiovým výrobcům. Jeho hlavní misí však bude dále pozvednout image značky a zvýšit její vnímanou hodnotu mezi zákazníky.

Stejný účel bude plnit další ohlášená novinka Hyundai pro Evropu: řada sportovních modelů, sdružených pod novým subbrandem „N“. Zatím automobilka nezveřejnila nic víc než ono písmeno a jeho grafickou podobu. Dobrým vodítkem ale může být sesterská Kia, která nedávno uvedla na trh „ostrý“ hatchback cee’d GT s turbomotorem 1,6 l o výkonu přes 200 koní. (Na Slovensku vyráběný Cee’d je technicky totožný s nošovickým Hyundai i30.)

Sestava pro WRC

A aby Korejci dodali připravovaným sportovním modelů váhu, vstoupí od příštího roku do mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na úterní tiskové konferenci firma odhalila barvy soutěžního Hyundai i20 WRC pro sezónu 2014 a prozradila jméno titulárního sponzora – Shell.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 WRC v oficiálních barvách pro sezónu 2014; titulárním sponzorem je Shell

Za volantem speciálu se objeví známá jména z mistrovství světa: Thierry Neuville, Juho Hänninen, Dani Sordo a Chris Atkinson. Křest ohněm čeká na tovární tým už v lednu na slavné rally Monte Carlo.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Hyundai

Hyundai vs. Škoda: Válečná fronta vede i kolem pražského letiště

Jak se povede novému týmu na tratích rychlostních zkoušek, neví v tuto nikdo. Jisté je, že v pomyslném závodu o přízeň evropských zákazníků se Hyundai dere agresivně nahoru už teď. Svědčí o tom i postavení značky na českém trhu. Zatímco v roce 2008 jí náleželo 5. místo v žebříčku registrací nových osobních aut, dnes je pevně usazená na druhé příčce – hned za domácí Škodou.

Psáno pro E15

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků