Hyundai BlueOn: první korejský „elektrovehikl” představen

Na speciálním setkání v Jižní Koreji prezentovala automobilka Hyundai svůj elektromobil BlueOn Full Speed Electric Vehicle (FSEV). Tento minivůz vychází ze základního sériového modelu i10, je tedy dlouhý 3 585 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 540 mm. O jeho pohon se starají li-ionové akumulátory 16,4 kWh, jež zásobují energií elektromotor o výkonu 83 koní (61 kW) a točivém momentu 210 Nm. Tyto parametry elektromobilu Hyundai FSEV umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 140 km, nabití baterie z běžné zásuvky na 220 Voltů trvá šest hodin. Pokud máte k dispozici zdířku na 380 Voltů, dosáhnete nabití na 80 % již za 25 min.

Vývoj tohoto modelu stál Hyundai v přepočtu bezmála 27 milionů eur a ještě letos dostanou první tři desítky prototypů FSEV k dispozici zástupci vládních organizací, aby konstruktérům sdělovali své poznatky z praktického provozu. Pokud vše půjde podle plánu, již v roce 2012 by měla naběhnout sériová výroba s kapacitou 2 500 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai BlueOn zatím takto
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků