Hyundai BlueOn: první korejský „elektrovehikl” představen

Na speciálním setkání v Jižní Koreji prezentovala automobilka Hyundai svůj elektromobil BlueOn Full Speed Electric Vehicle (FSEV). Tento minivůz vychází ze základního sériového modelu i10, je tedy dlouhý 3 585 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 540 mm. O jeho pohon se starají li-ionové akumulátory 16,4 kWh, jež zásobují energií elektromotor o výkonu 83 koní (61 kW) a točivém momentu 210 Nm. Tyto parametry elektromobilu Hyundai FSEV umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 140 km, nabití baterie z běžné zásuvky na 220 Voltů trvá šest hodin. Pokud máte k dispozici zdířku na 380 Voltů, dosáhnete nabití na 80 % již za 25 min.

Vývoj tohoto modelu stál Hyundai v přepočtu bezmála 27 milionů eur a ještě letos dostanou první tři desítky prototypů FSEV k dispozici zástupci vládních organizací, aby konstruktérům sdělovali své poznatky z praktického provozu. Pokud vše půjde podle plánu, již v roce 2012 by měla naběhnout sériová výroba s kapacitou 2 500 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai BlueOn zatím takto
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 89 007 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků