Hyundai BlueOn: první korejský „elektrovehikl” představen

Na speciálním setkání v Jižní Koreji prezentovala automobilka Hyundai svůj elektromobil BlueOn Full Speed Electric Vehicle (FSEV). Tento minivůz vychází ze základního sériového modelu i10, je tedy dlouhý 3 585 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 540 mm. O jeho pohon se starají li-ionové akumulátory 16,4 kWh, jež zásobují energií elektromotor o výkonu 83 koní (61 kW) a točivém momentu 210 Nm. Tyto parametry elektromobilu Hyundai FSEV umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 140 km, nabití baterie z běžné zásuvky na 220 Voltů trvá šest hodin. Pokud máte k dispozici zdířku na 380 Voltů, dosáhnete nabití na 80 % již za 25 min.

Vývoj tohoto modelu stál Hyundai v přepočtu bezmála 27 milionů eur a ještě letos dostanou první tři desítky prototypů FSEV k dispozici zástupci vládních organizací, aby konstruktérům sdělovali své poznatky z praktického provozu. Pokud vše půjde podle plánu, již v roce 2012 by měla naběhnout sériová výroba s kapacitou 2 500 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai BlueOn zatím takto
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 125 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků