Hyundai Blue-Will: další konkurent Toyoty Prius se představí v Soulu

Ve stánku jihokorejské automobilky Hyundai na autosalonu v Soulu se představí předprodukční verze nového modelu, který by měl konkurovat nejprodávanějšímu hybridu všech dob. Jak si ovšem automobilka poradí s tímto těžkým oříškem a co spraví, aby vytvořila schopného konkurenta? To nám má ukázat studie Blue-Will.

Nová studie řadící se do rodiny tzv. plug-in hybridů disponuje novým hliníkovým 1,6 litrovým zážehovým čtyřválcem propojeným s převodovkou CVT a elektromotorem s výkonem 100 kW/134 koní. Ten čerpá energii ze sady Lithio-Polymerových baterii, což je v tomto segmentu opravdu neobvyklé a automobilka slibuje, že toto řešení se určitě dostane i do sériového provedení. Nádrž, jako i sada baterii jsou přitom speciálně uloženy pod zadními sedadly, takže zavazadelník neutrpěl žádné prostorové ztráty.
Na ekologii bylo přihlédnuto i při samotném navrhování, většina plastů je totiž vyrobena z recyklovaných PET lahví a dalších zlisovaných a dále obnovitelných plastů. Za pozornost přitom stojí i panoramatická střecha se speciálně navrženým solárním panelem, který čerpá energii zejména pro spotřebiče uvnitř vozu. Baterie pak lze jednoduše nabít přes elektrickou zásuvku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Blue-Will
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků