Hyundai a Kia svolávají milion a půl automobilů. Hrozí selhání motoru

Automobilky Hyundai a Kia musí v USA, Kanadě a Jižní Korei zkontrolovat téměř půl druhého milionu aut. Mohou se jim předčasně opotřebovat ložiska motoru.

Celkem je svolávací akcí poznamenáno 1,48 milionu vozidel, přičemž většina z nich se nachází ve Spojených státech a několik desítek tisíc také v Kanadě a Jižní Korei. NHTSA informuje, že problém je u obou automobilek stejný - Hyundai i Kia musí auta svolat kvůli chybě při výrobě. Ta způsobila, že u vybraných modelů může dojít k předčasnému opotřebení ložisek motoru.

Kia | Hybrid

Kia na vodík bude do roku 2020. Nejdříve přijde SUV od Hyundai

Hyundai musí prověřit modely Sonata a Santa Fe Sport z let 2013 a 2014, zatímco Kia vozy Optima, Sorento a Sportage z let 2011 až 2014. Svolávací akci odstartuje Hyundai 19. května a sesterská automobilka bude následovat o šest dní později. Případná výměna komponent proběhne zcela zdarma.

Žádné oficiální prohlášení zatím neinformuje o tom, kolik bude korejskou společnost celá akce stát. Tamní analytici odhadují, že společnost za opravy vynaloží minimálně 5,5 miliardy českých korun!

Bezpečnost | Hyundai

Hyundai svolává téměř milion aut. Mají závadné bezpečnostní pásy

Není to tak dávno, co Hyundai oznámil jinou svolávací akci. Ta se týká bezpečnostních pásů modelu Sonata z let 2011 a 2015. Během nehody se totiž pás může uvolnit ze zapnuté polohy a tím zvýšit riziko zranění posádky.

Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 131 376 km
Cena: 125 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2.188
Rok výroby: 2008
Stav: 180 561 km
Cena: 170 000 Kč
Hyundai ix20 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 171 948 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků