Hyundai a Kia prodají letos 8 milionů aut

Korejské automobilky Hyundai a Kia očekávají, že letos překonají loňský počet prodaných automobilů (7,56 milionu vozů) a poprvé dosáhnou osmimilionové hranice. Od roku 2009 tak tito výrobci téměř zdvojnásobili své prodeje

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor Co. se svou sesterskou Kia Motors Co. Ve společném prohlášení uvedly, že poprvé ve své historii pravděpodobně překročí hranici osmi milionů vozů prodaných za jeden rok. Pokud tohoto cíle dosáhnou, půjde o téměř šestiprocentní nárůst prodejů ve srovnání s minulým rokem, kdy tito korejští giganti prodali 7,56 milionu automobilů a zároveň překonají cíl stanovený pro tento rok, kterým byl celosvětový prodej 7,86 milionů aut. Pátý největší světový automobilový konglomerát zaznamenal růst prodejů i přes nepříznivé podmínky, které například kvůli oslabení japonského jenu ve východoasijském regionu momentálně panují. „Pracujeme na zkvalitnění naší produkce a připravujeme řadu nových modelů, abychom mohli nadále úspěšně oslovovat jak rozvíjející se trhy, tak i ty náročné,“ zaznělo ve společném prohlášení obou automobilek.

Podle jejich zástupců má hlavní podíl na rostoucích prodejích úspěch na velkých trzích v Číně, Indii a Brazílii. V Číně zaznamenaly meziroční růst 10,5 procenta a prodaly 1,7 milionu automobilů. V Indii pak oproti loňskému roku přidaly osm procent a v Brazílii za prvních deset měsíců tohoto roku rostly o 7,2 procent. 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků