Značka Hyundai se v nejnovější studii počáteční kvality 2006 SM (Initial Quality Study - IQS), kterou každoročně realizuje renomovaná společnost J.D.Power and Associates, umístnila v Spojených státech na špici neprémiových automobilových značek. V celkovém pořadí (včetně tzv. prémiových značek) skončila na vynikajícím třetím místě, hned za značkami Porsche a Lexus, a upevnila si tak postavení mezi automobilovou elitou.
Výborné výsledky v mezinárodních statistikách kvality a spolehlivosti automobilů potvrzují obrovský pokrok, který za poslední roky Hyundai udělal. Pro porovnání, v minulém roce byl třetí nejkvalitnější neprémiovou značkou, rok předtím se těšil ze čtvrtého místa, tento rok je pro něj historickou premiérou – Hyundai se stal lídrem v oblasti kvality mezi neprémiovými značkami na americkém trhu. Oproti loňskému roku si polepšil o 11 bodů a po Porsche a Volvo zaznamenal největší meziroční nárůst.
Studie počáteční kvality (IQS) se v automobilovém průmyslu používá jako měřítko kvality nových vozidel po 90 dnech ode dne nákupu vozidla. Z výsledků studie vyplývá, že výrobci automobilů mohou dosahovat výrazných rozdílů v kvalitě zpracování a kvalitě výroby. Hyundai zaznamenal vyrovnané skóre v obou parametrech. Mezi značky, u kterých se vyskytl nejnižší počet poruch a nedostatků, se zařadili BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche a Toyota. Mezi značky s nejmenšími problémy se zpracováním, patří GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus, Nissan a Porsche.
Velmi dobře se daří i jednotlivým modelům značky Hyundai. V kategorii kompaktních všestranných vozidel se na prvním místě umístil Hyundai Tucson, který byl už v loňském roce oceněný titulem „nejkvalitnější model, jehož výroba začala v r.2005“ (J.D.Power and Associates).
Ve svých kategoriích se v první trojici nejlepších umístnila i čtveřice dalších modelů Hyundai – nová Sonata, Grandeur, Elantra a Coupe.
Značka Hyundai získává stále dominantnější postavení mezi světovými výrobci automobilů. Hyundai se v posledních letech systematicky věnuje zvyšování kvality, která má za následek i zvyšování důvěry ve značku a s tím spojený nárůst prodejů. Hyundai-Kia je dnes již šestým automobilovým výrobcem na světe a do roku 2010 má ambice obsadit pátou příčku. Je potřeba uvést, že pokud bude pokračovat v nastaveném směru, tento cíl je skutečně reálný.
Subkompaktní vozy
|
1. Kia Rio/Rio Cinco a Suzuki Aerio (společné ocenění)
2. Scion xA
|
Kompaktní vozidla
|
|
Kompaktní sportovní vozy
|
1. Mazda MX-5 Miata
2.HYUNDAI Coupe
3.Scion tC
|
Kompaktní luxusní sportovní vozy
|
1. Porsche Cayman
2.Honda S2000
3.Porsche Boxster
|
Luxusní vozy
|
1. Lexus IS 250/IS 350
2.Lincoln Zephyr
3.Acura TL
|
Vozy vyšší střední třídy
|
1. Lexus ES 330
2.Infiniti M-Series (spoločné ocenenie)
2.Jaguar S-Type (spoločné ocenenie)
|
Velké luxusní vozy
|
1. Lexus LS 430
2.Audi A8
3.BMW 7
|
Luxusní sportovní vozy
|
1. Lexus SC 430
2.Porsche 911
3. Chevrolet Corvette a Mercedes-Benz SL-Class (spoločné ocenenie)
|
Střední třída sportovních vozů
|
1.Toyota Solara
2.Ford Mustang
3. Chevrolet Monte Carlo
|
Střední třída vozidel
|
1. Toyota Camry
2.Honda Accord
3.HYUNDAI Sonata
|
Velké vozy
|
1.Pontiac Grand Prix
2.HYUNDAI Grandeur
3.Nissan Maxima
|
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM
Hodnocení IQS 2006 podle segmentů
Truck/Všestranné vozy (MAV)
Kompaktní MAV
|
1.HYUNDAI Tucson
2.Honda CR-V
3.Nissan Xterra
|
Střední MAV
|
1.Toyota Highlander
2.Buick Rainier
3.Toyota 4Runner
|
Velká MAV
|
1.Toyota Sequoia
2.GMC Yukon
3.Chevrolet Tahoe
|
Střední luxusní MAV
|
1.Lexus GX 470
2.Volvo XC70
3.Lexus RX 330/RX 400h
|
Velké luxusní MAV
|
1.Lexus LX 470
2.Lincoln Mark LT
3.HUMMER H2
|
Velké vozy typu pick up
|
1.Chevrolet Silverado LD
2.Chevrolet Silverado HD a GMC Sierra HD (spoločné hodnotenie)
|
Střední vozy typu pick up
|
1.Ford Ranger
2.Honda Ridgeline a Subara Baja (spoločné ocenenie)
|
Vany
|
1.Chrysler Town & Country
2.GMC Savana
3.Dodge Caravan
|
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM