Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Nový Hyudai i20 se ještě ani oficiálně nepředstavil a automobilka již chystá jeho úspornou verzi s přídomkem Blue, která debutuje vedle svého standardního sourozence. Model i20 Blue sice bude představený pouze jako koncept, avšak od sériové výroby určitě nemá daleko.

Pod kapotou nalezneme populární vznětový čtyřválec 1,4 CRDi disponující výkonem 66 kW/90 koní, který je na kola přední nápravy distribuován prostřednictvím upravené šestistupňové manuální převodovky. Ekologický Hyundai navíc disponuje i systémem ISG, což je jakási obdoba známého systému stop-start, jež v současnosti do svých vozidel začíná implantovat stále víc výrobců. Snížení spotřeby si vyžádalo i další úpravy, jako třeba redukce světlé výšky o 15 mm nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Všechny tyto prvky a systémy se přičinily až o 15 procentní snížení spotřeby a emisí oproti běžné verzi. V kombinovaném provozu si „modrý“ i20 zeptá o 3,75l nafty na 100 km a na jeden kilometr pak vyprodukuje pouhých 99 gramů emisí CO2. Můžeme tedy říct, že i Hyundai se vybral moderní cestou snižování spotřeby. Uvidíme, do kdy to automobilkám vydrží...

Tip: Přečtěte si podrobnější představení modelu i20.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Blue
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků