Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Vývoj „automobilu“, který by se měl v roce 2016 stát vůbec nejrychlejší po zemi jezdící věcí, postoupil zase o kousek dále. Společnost Nammo úspěšně otestovala hybridní raketový pohon. První zážeh proběhl na předem stanovených šestnáct sekund, přičemž motor vyvinul tah tří tun.

Video | Technika | Fascinace | Hybridy

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC dostane od společnosti Nammo takzvaný hybridní raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umístěné ve spalovací komoře s okysličovadlem. Jako tuhé palivo je použit syntetický kaučuk a jako okysličovadlo peroxid vodíku. Ten bude do motoru čerpat pětilitrový osmiválec od Jaguaru, který dostane do rakety 800 litrů paliva za pouhých dvacet sekund. Teplota uvnitř spalovací komory dosáhla během testu na 2500 stupňů.

Zajímavosti

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Celý pohonný systém rekordního „automobilu“ používá ještě proudový motor Eurojet EJ200. Ten poslouží pro rozjezd na 480 km/h. Potom se zapojí hybridní raketový motor Nammo. Cílové rychlosti dosáhne Bloodhound SSC do jedné minuty od startu. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků