Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne.

Hybridní pohon nezůstane v koncernu Volkswagen vyhrazen pouze vrcholným prestižním značkám, ale postupně se dostane do úplně všech. Na autosalonu ve Frankfurtu to řekl šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridní Passat nebo Golf se už prodávají a koupíte i hybridní Porsche. 918 Spyder je vyprodaný, ale v nabídce je ještě Cayenne

V současnosti je hybrid k dostání u Porsche, Volkswagenu a Audi. Brzy se ale hybridní pohon objeví i u Seatu, Bentley, Lamborghini a samozřejmě také u značky Škoda. Páteří hybridní nabídky bude obdoba systému představeneného v Passatu nebo aktuálně v SUV Tiguan.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Nepůjde ale jen o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorem. Nastavení se bude lišit pro jednotlivé modely a hybridní systém bude napojen na různé spalovací motory, od tříválce po šesti- nebo osmiválec. Volkswagen také sází na plug-in hybridní pohon, který je do budoucna s ohledem na očekávané limity emisí CO2 výhodnější než klasický hybrid nebo mild-hybrid.

Pokud se podíváme na současný stav hybridů ve vozech s platformou MQB, zjistíme, co se chystá například pro Octavii, Superb nebo nové generace SUV Škody. Očekávejme proto plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI o společném výkonu 160 kW (218 k). Spotřeba takového systému se podle aktuální normy NEDC pohybuje okolo dvou litrů na 100 km, například nový Tiguan GTE má spotřebu 1,9 l/100 km.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory | Tesla | Elon Musk

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Záleží také na tom, jestli se změní normy měření spotřeby, zda dojde k jejich sjednocení po celém světě a kdy se tak stane. Také se sluší připomenout, že měření spotřeby a limity korporátních emisí netoxického CO2 nemají nic společného s normou Euro 5, Euro 6 a podobně. Ty se týkají skutečných toxických částic ve výfuku, jako jsou nesplálené uhlovodíky a oxidy dusíku.

Termín, kdy se hybridní škodovky a seaty dostanou do prodeje, ještě neznáme. Předpokládáme ale, že tento typ pohonu postupně dostane důležitá modelová řada v rámci faceliftů nebo při mezigenerační obměně. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne a plug-in hybrid dává zajisté mnohem více smyslu především díky své nezávislosti na dálce nabíjení a dostupnosti nabíječky.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků