Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Koncept odhalený v předvečer autosalonu v Ženevě signalizuje, že absence kombi střední třídy v nabídce značky Kia možná vezme brzy za své.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie

Kia dnes v Ženevě poprvé shrnula plachty z konceptu Sportspace. Ačkoliv evropský šéfdesignér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace není sedan, hatchback ani kombi, velikostí a tvarem se tento koncept zjevně řadí mezi kombíky střední třídy.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po shrnutí plachty nebylo pochyb: Kia Sportspace je naživo stejně úchvatná jako na prvních oficiálních obrázcích

Podmínky na místě předpremiéry fotografování opravdu nepřály, ale představu o podobě konceptu Kia Sportspace si můžete udělat také z rozšířené sady oficiálních fotek, které jsme vám zatím ukázat nemohli. Auto s dlouhou přídí, širokými blatníky a nízkým prosklením v sobě má něco z grácie Alfy Romeo, zadní partie připomínají kombík 159 a z určitého úhlu i Breru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Komplikovaná 20palcová kola s karbonovými dekoracemi ani čtyřmístný interiér se do sériové výroby téměř jistě nedostanou, tvář konceptu ale uvidíme na příští Optimě

Zpočátku panovaly určité nejasnosti ohledně hnacího ústrojí. Na předpremiéře se nám dostalo ujištění, že koncept je poháněn hybridním agregátem založeným na turbodieselu 1,7 l s elektrickým kompresorem. Poháněna jsou přední kola.

Když si odmyslíte typické koncepční ozdoby jako karbonové dekorace karoserie nebo dvojici velkých mřížek v zadním nárazníku, je lehké představit si, že by Kia mohla takové auto rovnou začít vyrábět. Značka ostatně dosud nenabízí žádný ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modelech spíše základní linky než konkrétní provedení detailů

Oproti němu je ovšem koncept delší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má také o sedm centimetrů delší rozvor náprav.

Naději konceptu Sportspace zatím nikdo z automobilky potvrdit nechce. Za jisté ale můžeme považovat, že jeho charakteristické znaky uvidíme na příští generaci sedanu Optima.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků