Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Koncept odhalený v předvečer autosalonu v Ženevě signalizuje, že absence kombi střední třídy v nabídce značky Kia možná vezme brzy za své.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie

Kia dnes v Ženevě poprvé shrnula plachty z konceptu Sportspace. Ačkoliv evropský šéfdesignér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace není sedan, hatchback ani kombi, velikostí a tvarem se tento koncept zjevně řadí mezi kombíky střední třídy.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po shrnutí plachty nebylo pochyb: Kia Sportspace je naživo stejně úchvatná jako na prvních oficiálních obrázcích

Podmínky na místě předpremiéry fotografování opravdu nepřály, ale představu o podobě konceptu Kia Sportspace si můžete udělat také z rozšířené sady oficiálních fotek, které jsme vám zatím ukázat nemohli. Auto s dlouhou přídí, širokými blatníky a nízkým prosklením v sobě má něco z grácie Alfy Romeo, zadní partie připomínají kombík 159 a z určitého úhlu i Breru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Komplikovaná 20palcová kola s karbonovými dekoracemi ani čtyřmístný interiér se do sériové výroby téměř jistě nedostanou, tvář konceptu ale uvidíme na příští Optimě

Zpočátku panovaly určité nejasnosti ohledně hnacího ústrojí. Na předpremiéře se nám dostalo ujištění, že koncept je poháněn hybridním agregátem založeným na turbodieselu 1,7 l s elektrickým kompresorem. Poháněna jsou přední kola.

Když si odmyslíte typické koncepční ozdoby jako karbonové dekorace karoserie nebo dvojici velkých mřížek v zadním nárazníku, je lehké představit si, že by Kia mohla takové auto rovnou začít vyrábět. Značka ostatně dosud nenabízí žádný ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modelech spíše základní linky než konkrétní provedení detailů

Oproti němu je ovšem koncept delší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má také o sedm centimetrů delší rozvor náprav.

Naději konceptu Sportspace zatím nikdo z automobilky potvrdit nechce. Za jisté ale můžeme považovat, že jeho charakteristické znaky uvidíme na příští generaci sedanu Optima.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek