Hybridní bicykl Lexus: jde to i bez spalovacího motoru

Na tomto místě jsme se v článku o bicyklu VW Bik.e krátce zmínili o podobném stroji z dílen Lexusu a nyní vám jej představíme. Jak známo, Lexus patří již řadu let k průkopníkům hybridních pohonných jednotek určených vesměs pro luxusní automobily, nyní však použil stejné myšlení v menším měřítku, aby vytvořil hybridní bicykl Lexus, designový koncept, který zachycuje základní konstrukční a designové hodnoty značky, ale tentokrát na dvou kolech namísto čtyř.

Hybridní bicykl je postaven na stejných principech jako auta značky Lexus a síla šlapání cyklisty je zde zesilována využitím elektromotoru o výkonu 240 W pro přední kolo. S pomocí 25,9 V li-iontové baterie lze vybrat mezi režimy Eco nebo Power. Stejně jako u systému Lexus Hybrid Drive i zde existuje funkce rekuperace energie, která pomáhá dobíjet baterii využitím kinetické energie vytvářené během brzdění.

Hybridní bicykl Lexus má pohon obou kol, toho zadního ovšem pouze silou cyklisty. Je vybaven elektrickým osmirychlostním vnitřním převodovým systémem Shimano, který se odvolává na sofistikovanou osmirychlostní automatickou převodovku Shift-by-Wire limuzíny Lexus LS 600h. Konstrukce z uhlíkových vláken údajně sdílí stejnou technologii lehkých, ale silných kompozitníchch materiálů, která byla použita pro vítězný motocykl Valentina Rossiho v závodech MotoGP. Hybridní jízdní kolo Lexus je dlouhé 1 598 mm, široké 425 mm a disponuje rozvorem 1 080 mm, jeho pohotovostní hmotnost činí včetně baterie jen 17 kg a v současnosti se zvažuje jeho sériová výroba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hybridní bicykl Lexus
Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 135 375 km
Cena: 195 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků