Hybridní bicykl Lexus: jde to i bez spalovacího motoru

Na tomto místě jsme se v článku o bicyklu VW Bik.e krátce zmínili o podobném stroji z dílen Lexusu a nyní vám jej představíme. Jak známo, Lexus patří již řadu let k průkopníkům hybridních pohonných jednotek určených vesměs pro luxusní automobily, nyní však použil stejné myšlení v menším měřítku, aby vytvořil hybridní bicykl Lexus, designový koncept, který zachycuje základní konstrukční a designové hodnoty značky, ale tentokrát na dvou kolech namísto čtyř.

Hybridní bicykl je postaven na stejných principech jako auta značky Lexus a síla šlapání cyklisty je zde zesilována využitím elektromotoru o výkonu 240 W pro přední kolo. S pomocí 25,9 V li-iontové baterie lze vybrat mezi režimy Eco nebo Power. Stejně jako u systému Lexus Hybrid Drive i zde existuje funkce rekuperace energie, která pomáhá dobíjet baterii využitím kinetické energie vytvářené během brzdění.

Hybridní bicykl Lexus má pohon obou kol, toho zadního ovšem pouze silou cyklisty. Je vybaven elektrickým osmirychlostním vnitřním převodovým systémem Shimano, který se odvolává na sofistikovanou osmirychlostní automatickou převodovku Shift-by-Wire limuzíny Lexus LS 600h. Konstrukce z uhlíkových vláken údajně sdílí stejnou technologii lehkých, ale silných kompozitníchch materiálů, která byla použita pro vítězný motocykl Valentina Rossiho v závodech MotoGP. Hybridní jízdní kolo Lexus je dlouhé 1 598 mm, široké 425 mm a disponuje rozvorem 1 080 mm, jeho pohotovostní hmotnost činí včetně baterie jen 17 kg a v současnosti se zvažuje jeho sériová výroba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hybridní bicykl Lexus
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků