Hybrid4: hybridní čtyřkolka podrobně

6 komentářů

Vana666
7. července • 10:34

Pěkný a podrobný článek takže jen pár poznámek:- Zajímavé je max.napětí akumulátoru, já žiju v přesvědčení že plně nabitý Ni-MH článek má 1,4V což pro 168 článků dělá 235V ale francouzi mají ještě o 34 V více. :-(- Nerozumím informaci o rozsahu činnosti elektromotoru 1875 až 7500 ot./min. Těch 1875 otáček odpovídá 30 km/h, znamená to že elektromotor pod tuto rychlost vůbec nepracuje ?? Navíc max.výkonu 27kW dosáhne motor při 200Nm již při 1290 otáčkách takže hodnota 1875 mi nedává vůbec žádný smysl.- Odpojování elektromotoru zubovou spojkou s nutností komplikované elektronické synchronizace mi přijde jako naprosto šílené řešení - na přiloženém obrázku s výkonovou charakteristikou elektromotoru je křivka průběhu momentu vylhaná což je zřejmé už na první pohled. PR pracovníci PSA budou asi pěkní troubové- celkově si myslím že takový hybrid by měl smysl jen pro vjezd do zón kde je spalovací motor zakázán. Jinak je celkem k ničemu a potvrzují to i údaje o reálné spotřebě v provozu

hariprasad
2. července • 19:28

Mě hybridy připadají neuvěřitelně komplikované. Je pravdou, že dokáží spojit výhody spalovacího motoru a elektromotoru, ale také si s sebou nesou i všechny nevýhody. Zákonitě nemůže jít cena výrazně dolů právě kvůli vysoké složitosti.

sergeant
2. července • 16:08

by ma zaujímalo pripojenie elektromera na kolesá, či sa jedná o klasický diferenciál, resp. diferenciál s možnosťou uzávierky.
Inak poznámka o vyradení akumulátora pod -20C. Niekde som čítal, že elektromer vie byť pohánaný priamo z alternátora v prípade vybitia batérií, takže to by nemusel byť problém...

M!
2. července • 14:06

Takže když bude zima (přes -20) tak akumulátory nepojedou a 4x4 se tedy nekoná?
To se v zimě hodí :-P

Jim
2. července • 11:50

Moderní "auta" překonávají stará ve všem možném jen ne ve spolehlivosti.:-(

Fantomas
2. července • 16:02

Zas tak hrozné to podle mě není, spíš je to jen "optický klam".
Počet aut neustále roste a rostou i nájezdy kilometrů a hlavně složitost aut (přitom údržba často silně pokulhává). S tím tedy logicky musí jít ruku v ruce i vyšší četnost výskytu poruch. Já ale myslím, že těch poruch není tolik a že ve skutečnosti je spolehlivost aut vyšší než kdy dřív. Jasně že ten, kdo najede za rok sto tisíc km, stejně jako ten, kdo si koupí ojeté auto se 150 tisíci na tacháku (ve skutečnosti 450 tisíc km), oba nejspíš budou mít hořký pocit, že auta už nejsou co bývala a že to s nima jde z kopce ;-)

Doporučujeme

Články odjinud