Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Nedávno se šéf divize RenaultSport Patrice Ratti vyjádřil, že hybridní pohon přijde i do sportovních vozů divize RS. Nyní ale fanoušky trochu uklidňuje, že se tak nestane hned teď, ale že je to spíše nevyhnutelný proces. Především musí být připravena technologie.

Vozy divize RenaultSport vycházejí ze sériových aut a dokud nebudou produkční auta Renault a jejich platformy uzpůsobeny na zástavbu hybridního nebo elektrického pohonu, nemá smysl pro divizi RS vyvíjet vlastní systém. To se při objemu prodejů v řádu jednotek tisíců kusů za rok nevyplatí.

Zajímavosti | Renault | Sportovní auta | Hatchbacky

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Do hry vstupuje i hmotnost a cena. Zákazníci chtějí lehká a jednoduchá auta za rozumné peníze. Hybrid bude nejen dražší, ale také bude mít vyšší hmotnost. Plně elektrické auto divize RS je tak spíše pohádkou velmi daleké budoucnosti, vysvětlil Ratti britskému Autocaru.

Rychlé elektrické auto potřebuje nejen výkon, ale také dojezd. Akumulátory by tak musely být obrovské a tím pádem velmi těžké. Budoucí vozy divize RenaultSport tak zůstanou zatím u spalovacího motoru a pokud někdy přijde hybrid, bude to zřejmě jednoduchý a relativně lehký systém.

Technika | Tajné | Škoda | Hybridy | Palivo

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Elektromotor a kompaktní balíček akumulátorů lze použít například k simulaci čtyřkolky pro lepší rozjezd a také k vektorování točivého momentu. Divize RenaultSport chce využít možnosti hybridního systému na maximum nejen pro snížení emisí, ale také pro zlepšení dynamiky, aby se částečně kompenzoval nárůst hmotnosti.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků