Nedávno se šéf divize RenaultSport Patrice Ratti vyjádřil, že hybridní pohon přijde i do sportovních vozů divize RS. Nyní ale fanoušky trochu uklidňuje, že se tak nestane hned teď, ale že je to spíše nevyhnutelný proces. Především musí být připravena technologie.
Vozy divize RenaultSport vycházejí ze sériových aut a dokud nebudou produkční auta Renault a jejich platformy uzpůsobeny na zástavbu hybridního nebo elektrického pohonu, nemá smysl pro divizi RS vyvíjet vlastní systém. To se při objemu prodejů v řádu jednotek tisíců kusů za rok nevyplatí.
Do hry vstupuje i hmotnost a cena. Zákazníci chtějí lehká a jednoduchá auta za rozumné peníze. Hybrid bude nejen dražší, ale také bude mít vyšší hmotnost. Plně elektrické auto divize RS je tak spíše pohádkou velmi daleké budoucnosti, vysvětlil Ratti britskému Autocaru.
Rychlé elektrické auto potřebuje nejen výkon, ale také dojezd. Akumulátory by tak musely být obrovské a tím pádem velmi těžké. Budoucí vozy divize RenaultSport tak zůstanou zatím u spalovacího motoru a pokud někdy přijde hybrid, bude to zřejmě jednoduchý a relativně lehký systém.
Elektromotor a kompaktní balíček akumulátorů lze použít například k simulaci čtyřkolky pro lepší rozjezd a také k vektorování točivého momentu. Divize RenaultSport chce využít možnosti hybridního systému na maximum nejen pro snížení emisí, ale také pro zlepšení dynamiky, aby se částečně kompenzoval nárůst hmotnosti.