Hybrid zatím v Renaultech RS nebude. Je moc drahý a těžký

Nedávno se šéf divize RenaultSport Patrice Ratti vyjádřil, že hybridní pohon přijde i do sportovních vozů divize RS. Nyní ale fanoušky trochu uklidňuje, že se tak nestane hned teď, ale že je to spíše nevyhnutelný proces. Především musí být připravena technologie.

Vozy divize RenaultSport vycházejí ze sériových aut a dokud nebudou produkční auta Renault a jejich platformy uzpůsobeny na zástavbu hybridního nebo elektrického pohonu, nemá smysl pro divizi RS vyvíjet vlastní systém. To se při objemu prodejů v řádu jednotek tisíců kusů za rok nevyplatí.

Zajímavosti | Sportovní auta | Hatchbacky | Renault

Renault Mégane RS dostane manuál a natáčení zadní nápravy

Do hry vstupuje i hmotnost a cena. Zákazníci chtějí lehká a jednoduchá auta za rozumné peníze. Hybrid bude nejen dražší, ale také bude mít vyšší hmotnost. Plně elektrické auto divize RS je tak spíše pohádkou velmi daleké budoucnosti, vysvětlil Ratti britskému Autocaru.

Rychlé elektrické auto potřebuje nejen výkon, ale také dojezd. Akumulátory by tak musely být obrovské a tím pádem velmi těžké. Budoucí vozy divize RenaultSport tak zůstanou zatím u spalovacího motoru a pokud někdy přijde hybrid, bude to zřejmě jednoduchý a relativně lehký systém.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Elektromotor a kompaktní balíček akumulátorů lze použít například k simulaci čtyřkolky pro lepší rozjezd a také k vektorování točivého momentu. Divize RenaultSport chce využít možnosti hybridního systému na maximum nejen pro snížení emisí, ale také pro zlepšení dynamiky, aby se částečně kompenzoval nárůst hmotnosti.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků