Hybrid od Ferrari bude zřejmě již brzy skutečností

Ještě před necelými dvěma týdny pronikly na povrch první spekulace o tom, že Ferrari chystá postavit svůj první hybridní model a navíc, že automobilka pracuje i na systému pohonu všech čtyř kol. Takřka šokující informace, kterým nechtěl uvěřit snad nikdo z ortodoxních fanoušků značky, však vypadají realističtěji, než se původně mohlo zdát. K těmto záměrům se totiž přiznal i šéf automobilky Amedeo Felisa a hned uvedl, že svou hybridní novinku hodlá Ferrari představit ještě ke konci letošního roku, avšak zřejmě až po frankfurtském autosalonu.

Felisa zároveň ubezpečil, že fanoušci se nemají čeho obávat, pod kapotou hybridu se usídli výkonný osmiválec, nebo dvanáctiválec neochuzen o žádnou ze svých vlastností. Rozdílem oproti ostatním modelům bude pouze pár technologických záležitostí navíc, jako třeba osazení menšího elektromotoru, technologie rekuperačního brzdění, nebo schopnost hlavního agregátu „konzumovat“ i palivo E85. Dá se očekávat, že podobným směrem se budou ubírat i další výrobci sportovních vozidel a to za účelem naplnění emisních kriterii, která vstoupí v platnost zhruba za pět let.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků