Hybdiní taxi? Proč ne, Honda nabídne speciální verze modelů Insight a Civic Hybrid

Záměr Hondy zpopularizovat její modely mezi taxikáři není vůbec žádnou novinkou, téměř každý předchozí model totiž tato japonská automobilka nabízela rovnou připravený pro tyto účely. Podobné edice se objevovaly zejména v Německu, ovšem pár kousků se vždy objevilo i v dalších evropských zemích, ať už šlo o individuální dovoz některé z taxikářských společností, nebo o akci importéra. Nejnověji se do světložluté barvy obléknou i modely Insight a Civic Hybrid, přičemž lákadlem má být především nízká kombinovaná spotřeba (Insight: 4,4 l/100 km, Civic: 4,9 l/100 km). Standardem u těchto vozidel je samozřejmě taxametr, označení taxi a uvnitř špíně odolné koberečky.

Naopak nevýhodou může být relativně velká technická komplikovanost hybridního systému a s tím související případná náchylnost na poruchy. Honda se tento nedostatek snaží kompenzovat rozšířenou zárukou na 3 roky nebo 300 tisíc km (na požádání), je ovšem třeba myslet i na nemalé ztráty vznikající delším stáním v servisu. Nicméně, cenová nabídka nevypadá pro Německo až natolik špatně, ceny za Insight začínají již od 15 990 eur (cca 420 tisíc Kč) a za Civic Hybrid od 17 990 eur (cca 470 tisíc Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight a Civic Hybrid
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků