Hurá prázdniny, pojďme se pozabíjet

Přiblížily se nejproblematičtější dny roku. Děti ukončily školní docházku a na silnicích se schyluje k jatkám. Nebo to tentokrát bude jinak?

Opakuje se to každým rokem. Ty je již tak problematický provozen obohacen i o ty, kteří zkrátka musí hned zkraje prázdnin vyrazit na dovolenou. Policejni statistiky i média každoročně varují, ale zřejmě marně. Češi se jen velmi pozvolna začínají přizpůsobovat světovému trendu v otázce časování dovolené a odjezdu na ni. Poslední červnové dny se odpolední provoz mění v bojiště a řidiči agresivně a sveřepě honí každou minutu, protože se již vidí na zahradě u babičky nebo na pláži u moře. A to i s rizikem, že na vysněnou dovolenou mohou přijet se zpožděním, ale třeba také vůbec.

K potížím přispívají i práce na silnicích, naplánované právě na léto. Seznam objížděk a uzavřených jízdních pruhů se rozšiřuje a ačkoli je práci silničářů třeba kvitovat s povděkem, často se stává, že uzávěrky jsou rozmístěny nesmyslně a nekoncepčně. I letos bychom takových našli několik.

Běžným a zvláště na dálnici všeobecně tolerovaným nešvarem bývá třeba absence značky, která by ukončovala platnost předchozího snížení rychlosti. Čeká mě za horizontem vyfrézovaná vozovka? Nebo ten traktor kosící trávu podél cesty byl jediným avizovaným nebezpečím? Tak či onak jsou řidiči často nuceni fakticky porušit pravidla, aby zabránili krizovým situacím.

Proto bychom chtěli všechny naše čtenáře poprosit, aby si na první prázdninové dny dávali pozor. Je třeba se na komplikace připravit a snažit se zvládat je s chladnou hlavou a v klidu. Protože komplikace takřka určitě přijdou a je jen na nás, jestli ve finále budou znamenat pouhé časové zdržení, nebo masakr. Musíme si uvědomit, že si na dovolenou jezdíme odpočinout, a nikoli se ještě více vystresovat. Nevím jak vy, ale třeba já se snažím udělat si z každé delší jízdy svátek. A ještě k těm dopravním omezením. Pokud o nějakém víte, podělte se o něj třeba s ostatními čtenáři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků