Hummer po změně majitele změní zřejmě i svůj charakter

Propadající se prodeje a problémy koncernu, které vyústily až do vyhlášení bankrotu, urychlily rozhodnutí společnosti General Motors definitivně prodat značku Hummer a zbavit se tak alespoň nějaké zátěže. Bohužel GM o společnostech, které projevily zájem o Hummer mluvit nechce, víme pouze to, že kromě čínského koncernu Tengzhong jsou ve hře ještě další dvě společnosti, přičemž jedna z nich je americká. Zároveň se spekuluje o zbývajícím hráči, jímž zřejmě bude ruský výrobce těžké techniky. V souvislosti se změnou majitele se ale nabízí další otázky a to zejména ohledně toho, co vlastně bude Hummer v budoucnosti vyrábět a jak se změní jeho charakter.

Jediné, v čem je trochu více světla, jsou plány čínského Tengzhongu, který by se po odkoupení vydal na cestu snižování velikosti a spotřeby. I tak lze ale tyto kroky považovat za takřka nezbytné ze strany kohokoliv, kdo Hummer koupí, jelikož poptávka po velkých silných vozech jistě a možná i nenávratně klesá. Nelze samozřejmě očekávat, že Hummer začne rázem produkovat úsporné kompaktní modely do města, nejasné však je kde až samotný „downsizing” skončí.
Hned první vlaštovkou by měl být nový „vstupní model“ H4, o němž se spekuluje již od roku 2007, kdy začal pomalu nabírat i reálnější kontury. Později se však problémy společnosti prohlubovaly, a tak H4 takřka zamířila „k ledu“. Po převzetí společnosti novým majitelem by však nejmenší H4 byla o pořádný kus blíže k výrobě. Podle slov výkonného ředitele Hummeru automobilka nebude obcházet ani alternativní formy pohonu a celkově zapracuje na tom, aby byla nabídka mnohem pestřejší. I tak to ale nebude lehký boj...
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hummer H3T
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků