Hummer po změně majitele změní zřejmě i svůj charakter

Propadající se prodeje a problémy koncernu, které vyústily až do vyhlášení bankrotu, urychlily rozhodnutí společnosti General Motors definitivně prodat značku Hummer a zbavit se tak alespoň nějaké zátěže. Bohužel GM o společnostech, které projevily zájem o Hummer mluvit nechce, víme pouze to, že kromě čínského koncernu Tengzhong jsou ve hře ještě další dvě společnosti, přičemž jedna z nich je americká. Zároveň se spekuluje o zbývajícím hráči, jímž zřejmě bude ruský výrobce těžké techniky. V souvislosti se změnou majitele se ale nabízí další otázky a to zejména ohledně toho, co vlastně bude Hummer v budoucnosti vyrábět a jak se změní jeho charakter.

Jediné, v čem je trochu více světla, jsou plány čínského Tengzhongu, který by se po odkoupení vydal na cestu snižování velikosti a spotřeby. I tak lze ale tyto kroky považovat za takřka nezbytné ze strany kohokoliv, kdo Hummer koupí, jelikož poptávka po velkých silných vozech jistě a možná i nenávratně klesá. Nelze samozřejmě očekávat, že Hummer začne rázem produkovat úsporné kompaktní modely do města, nejasné však je kde až samotný „downsizing” skončí.
Hned první vlaštovkou by měl být nový „vstupní model“ H4, o němž se spekuluje již od roku 2007, kdy začal pomalu nabírat i reálnější kontury. Později se však problémy společnosti prohlubovaly, a tak H4 takřka zamířila „k ledu“. Po převzetí společnosti novým majitelem by však nejmenší H4 byla o pořádný kus blíže k výrobě. Podle slov výkonného ředitele Hummeru automobilka nebude obcházet ani alternativní formy pohonu a celkově zapracuje na tom, aby byla nabídka mnohem pestřejší. I tak to ale nebude lehký boj...
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hummer H3T
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků