Hummer H2 od Geigeru jako Latte Macciatto

Golfa vám „naladí“ v každé druhé garáži. Ale na takový Hummer si naštěstí jen tak někdo netroufne. Opravdu naštěstí...

Bývá obtížné pochopit, proč si někdo koupí auto jisté kategorie, ale nechá si jej přestavět k úplně jinému účelu. Jako kdyby jste si pořídili kozu a hodlali ji modifikovat k lovení štik - přestavba kopýtek může být do značné míry účinná, nicméně celkový výsledek bude nejspíš dosti žalostný.

Podobné to bývá i u automobilů, o čemž se přesvědčujeme každý den na našich silnicích. Pokud však budeme hovořit o zásadním tuningu takového Hummeru H2, může být náš pohled poněkud odlišný. Přiznejme si, že toto auto je zvláště v Evropě již ze své podstaty v podstatě k ničemu a jen těžko budeme pátrat po jeho primárním určení. Po zásahu profesionálního tunera pak může jeho využitelnost nabýt konkrétnější podoby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německá společnost GeigerCars to s vozy Hummer opravdu umí. Z modelové řady H2 nyní vyšlechtila stylovou modifikaci s názvem Latte Macciatto, jenž má zdůraznit především dvojbarevné lakování karosérie, ale také jaksi „pohodový“ charakter. Zvenčí se tento mastodont vyznačuje ale především použitím obřích, třicetipalcových ráfků obouvajících neméně impozantní pneumatiky o rozměru 315/30 R30. Interiér je pak esencí čistého luxusu a vyznačuje se čalouněním kombinací hnědé a béžové kůže a Alcantry a černě lakovanými doplňky.

O dostatečný výkonový potenciál se stará kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, který dává 547 koní (400 kW) a 763 Nm. Díky tomu toto prapodivné monstrum zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,9 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 228 km/h.

Ačkoli společnost GeigerCars nehovoří o hmotnosti tohoto drobečka, k jeho výkonovým parametrům přistupuje zodpovědně. O brzdění se stará posílená soustava Brembo, podovzek obdržel nové stabilizátory a silnější vzpěry na zadní nápravě. GeigerCars dodává rovněž stavitelnou tuhost tlumení a výšku světlosti, jakož též impozantní čtveřici nerezových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger Hummer H2 Latte Macciatto
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků