Hummer H2 od Geigeru jako Latte Macciatto

Golfa vám „naladí“ v každé druhé garáži. Ale na takový Hummer si naštěstí jen tak někdo netroufne. Opravdu naštěstí...

Bývá obtížné pochopit, proč si někdo koupí auto jisté kategorie, ale nechá si jej přestavět k úplně jinému účelu. Jako kdyby jste si pořídili kozu a hodlali ji modifikovat k lovení štik - přestavba kopýtek může být do značné míry účinná, nicméně celkový výsledek bude nejspíš dosti žalostný.

Podobné to bývá i u automobilů, o čemž se přesvědčujeme každý den na našich silnicích. Pokud však budeme hovořit o zásadním tuningu takového Hummeru H2, může být náš pohled poněkud odlišný. Přiznejme si, že toto auto je zvláště v Evropě již ze své podstaty v podstatě k ničemu a jen těžko budeme pátrat po jeho primárním určení. Po zásahu profesionálního tunera pak může jeho využitelnost nabýt konkrétnější podoby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německá společnost GeigerCars to s vozy Hummer opravdu umí. Z modelové řady H2 nyní vyšlechtila stylovou modifikaci s názvem Latte Macciatto, jenž má zdůraznit především dvojbarevné lakování karosérie, ale také jaksi „pohodový“ charakter. Zvenčí se tento mastodont vyznačuje ale především použitím obřích, třicetipalcových ráfků obouvajících neméně impozantní pneumatiky o rozměru 315/30 R30. Interiér je pak esencí čistého luxusu a vyznačuje se čalouněním kombinací hnědé a béžové kůže a Alcantry a černě lakovanými doplňky.

O dostatečný výkonový potenciál se stará kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, který dává 547 koní (400 kW) a 763 Nm. Díky tomu toto prapodivné monstrum zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,9 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 228 km/h.

Ačkoli společnost GeigerCars nehovoří o hmotnosti tohoto drobečka, k jeho výkonovým parametrům přistupuje zodpovědně. O brzdění se stará posílená soustava Brembo, podovzek obdržel nové stabilizátory a silnější vzpěry na zadní nápravě. GeigerCars dodává rovněž stavitelnou tuhost tlumení a výšku světlosti, jakož též impozantní čtveřici nerezových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger Hummer H2 Latte Macciatto
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků