Hudba v autě? Zaznívají silné argumenty pro i proti

Zajímavou anketu uspořádala DIRECT Pojišťovna - zkoumala, jak hudba působí na řidiče. Potvrdila, že mnozí řidiči podléhají rytmu zrovna přehrávané skladby…

Častým argumentem proti poslechu hudby v autě bývá podle závěrů vyvozených z ankety fakt, že řidič při poslechu především příliš hlasité dynamické hudby má tendenci jezdit v jejím rytmu – tedy rychleji, a to často aniž by si to uvědomoval. To v anketě potvrdilo i 31 % řidičů, kteří přiznali, že poslech hudby v autě výrazně ovlivňuje jejich styl jízdy.

Dalších 19 % řidičů zase uvedlo, že hudba v autě snižuje jejich pozornost. Přesto ji však poslouchají.

Hodně nebezpečná může být i příliš hlasitá hudba, která řidiči znemožňuje vnímat okolí. V některých situacích však může být naopak prospěšná: pro 44 % dotázaných je hudba tím, co jim pomáhá zůstat vzhůru a soustředit se při jízdě na dlouhé vzdálenosti.

46 % z těch, kteří v autě hudbu neposlouchají, zase jako nejčastější důvod uvedlo to, že je při jízdě ruší.

Dalších 17 % zmínilo, že jim hudba brání dobře vnímat zvuk motoru a ostatní zvuky. Hlasitá hudba překrývající všechny ostatní zvuky může být skutečně nebezpečná. Především v hustém městském provozu potřebuje řidič sledovat všechny podněty, aby mohl co nejrychleji reagovat. S hlasitě puštěnou oblíbenou písní pak může snadno přeslechnout zvuk výstražné sirény nebo troubení ostatních řidičů.

Na druhé straně není málo těch, kterým hudba v autě pomáhá. 44 % dotázaných, kteří hudbu v autě poslouchají, uvedlo, že jim pomáhá zůstat vzhůru a soustředit se při dlouhých cestách. Dalších 6 % řidičů pak považuje hudbu za dobrý způsob, jak zabavit děti v autě.  

Výsledky ankety DIRECT Pojišťovny

Poslech: ve voze si řidiči většinou pouštějí rádio: 44 % výhradně a 49 % v kombinaci s CD či jiným přehrávačem. Jen 7 % respondentů při jízdě poslouchá pouze CD nebo jiné nosiče.
Hlasitost: 46 % řidičů připouští, že si své oblíbené písničky při jízdě pouští hlasitěji. Dalších 26 % řidičů si dokonce všechnu hudbu pouští velmi hlasitě, aby si ji mohli náležitě vychutnat.
Žánr: řidiči v anketě nejčastěji uváděli pop (29 %), rock (26 %) a hip-hop (15%).
Vlastní zpěv: se svými oblíbenými interprety si také mnozí rádi zazpívají: 7 % téměř vždy, 58 % alespoň občas.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků