Honička č. 9: Bourneův mýtus

Skvěle natočený akční film o agentovi bez minulosti vrcholil automobilovou honičkou v ulicích Moskvy…

Špionážní thriller Bourneův mýtus (The Bourne Supremacy) z roku 2004 charakterizuje experimentální režie Paula Greengrasse. Natočil drsný, syrový film s místy hodně pochmurnou atmosférou. Jako prostředek k vyjádření zmatenosti hlavního hrdiny, kterého hrál Matt Damon, použil těkavou ruční kameru, ta byla neustále pohybu. 

Bourneův mýtus je prostřední díl trilogie. Přitom to zprvu nevypadalo, že vůbec vznikne. Po úspěchu prvního dílu Agent bez minulosti (2002) se do pokračování nikomu nechtělo. Matt Damon k tomu řekl, když na něho doráželi novináři: „Nikdo se do toho teď nehrne. Ten úspěch jen těžko překonáme.“ Jenže stalo se.

Úspěch prvního filmu, jehož režisérem byl Doug Liman, překonal tvůrce, který do té doby nikdy netočil film s rozpočtem větším než 5 milionů dolarů. Druhý díl nakonec slavil u diváků mnohem větší úspěch než díl první. To otevřelo Greengrassovi cestu k tomu, aby později natočil i třetí díl nazvaný Bourneovo ultimátum. Také tento film byl divácky úspěšný a Bourneova trilogie se stala jednou z nejúspěšnějších sérií poslední doby. 

Bourneův mýtus se vyznačuje chytrým scénářem, je plný napětí. Natáčelo se v Indii, Berlíně a Moskvě. K vrcholům patří hudba skvělého skladatele současnosti Johna Powella. Lze říci, že v závěrečné neuvěřitelně realistické automobilové honičce, kterou podbarvila, chvílemi doslova dominuje. Honička tvořila spíše její doprovod, než naopak. Skvělý je i zvuk, který stíhací jízdě dodává ještě více na síle.  

Za natočení automobilové honičky v Moskvě byl oceněný Viktor Ivanov. Tento veterán mezi ruskými kaskadéry celou akci, při níž byly zničeny desítky vozů, koordinoval. Dostal za ni v roce 2005 cenu Taurus World Stunt Awards.

Film, který byl natočený podle románu Roberta Ludluma, trvá 108 minut. Stál 75 milionů dolarů a vydělal 288 milionů dolarů.
 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds, Death Proof, Řidič.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek