Honička č. 9: Bourneův mýtus

Skvěle natočený akční film o agentovi bez minulosti vrcholil automobilovou honičkou v ulicích Moskvy…

Špionážní thriller Bourneův mýtus (The Bourne Supremacy) z roku 2004 charakterizuje experimentální režie Paula Greengrasse. Natočil drsný, syrový film s místy hodně pochmurnou atmosférou. Jako prostředek k vyjádření zmatenosti hlavního hrdiny, kterého hrál Matt Damon, použil těkavou ruční kameru, ta byla neustále pohybu. 

Bourneův mýtus je prostřední díl trilogie. Přitom to zprvu nevypadalo, že vůbec vznikne. Po úspěchu prvního dílu Agent bez minulosti (2002) se do pokračování nikomu nechtělo. Matt Damon k tomu řekl, když na něho doráželi novináři: „Nikdo se do toho teď nehrne. Ten úspěch jen těžko překonáme.“ Jenže stalo se.

Úspěch prvního filmu, jehož režisérem byl Doug Liman, překonal tvůrce, který do té doby nikdy netočil film s rozpočtem větším než 5 milionů dolarů. Druhý díl nakonec slavil u diváků mnohem větší úspěch než díl první. To otevřelo Greengrassovi cestu k tomu, aby později natočil i třetí díl nazvaný Bourneovo ultimátum. Také tento film byl divácky úspěšný a Bourneova trilogie se stala jednou z nejúspěšnějších sérií poslední doby. 

Bourneův mýtus se vyznačuje chytrým scénářem, je plný napětí. Natáčelo se v Indii, Berlíně a Moskvě. K vrcholům patří hudba skvělého skladatele současnosti Johna Powella. Lze říci, že v závěrečné neuvěřitelně realistické automobilové honičce, kterou podbarvila, chvílemi doslova dominuje. Honička tvořila spíše její doprovod, než naopak. Skvělý je i zvuk, který stíhací jízdě dodává ještě více na síle.  

Za natočení automobilové honičky v Moskvě byl oceněný Viktor Ivanov. Tento veterán mezi ruskými kaskadéry celou akci, při níž byly zničeny desítky vozů, koordinoval. Dostal za ni v roce 2005 cenu Taurus World Stunt Awards.

Film, který byl natočený podle románu Roberta Ludluma, trvá 108 minut. Stál 75 milionů dolarů a vydělal 288 milionů dolarů.
 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds, Death Proof, Řidič.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků