Honička č. 9: Bourneův mýtus

Skvěle natočený akční film o agentovi bez minulosti vrcholil automobilovou honičkou v ulicích Moskvy…

Špionážní thriller Bourneův mýtus (The Bourne Supremacy) z roku 2004 charakterizuje experimentální režie Paula Greengrasse. Natočil drsný, syrový film s místy hodně pochmurnou atmosférou. Jako prostředek k vyjádření zmatenosti hlavního hrdiny, kterého hrál Matt Damon, použil těkavou ruční kameru, ta byla neustále pohybu. 

Bourneův mýtus je prostřední díl trilogie. Přitom to zprvu nevypadalo, že vůbec vznikne. Po úspěchu prvního dílu Agent bez minulosti (2002) se do pokračování nikomu nechtělo. Matt Damon k tomu řekl, když na něho doráželi novináři: „Nikdo se do toho teď nehrne. Ten úspěch jen těžko překonáme.“ Jenže stalo se.

Úspěch prvního filmu, jehož režisérem byl Doug Liman, překonal tvůrce, který do té doby nikdy netočil film s rozpočtem větším než 5 milionů dolarů. Druhý díl nakonec slavil u diváků mnohem větší úspěch než díl první. To otevřelo Greengrassovi cestu k tomu, aby později natočil i třetí díl nazvaný Bourneovo ultimátum. Také tento film byl divácky úspěšný a Bourneova trilogie se stala jednou z nejúspěšnějších sérií poslední doby. 

Bourneův mýtus se vyznačuje chytrým scénářem, je plný napětí. Natáčelo se v Indii, Berlíně a Moskvě. K vrcholům patří hudba skvělého skladatele současnosti Johna Powella. Lze říci, že v závěrečné neuvěřitelně realistické automobilové honičce, kterou podbarvila, chvílemi doslova dominuje. Honička tvořila spíše její doprovod, než naopak. Skvělý je i zvuk, který stíhací jízdě dodává ještě více na síle.  

Za natočení automobilové honičky v Moskvě byl oceněný Viktor Ivanov. Tento veterán mezi ruskými kaskadéry celou akci, při níž byly zničeny desítky vozů, koordinoval. Dostal za ni v roce 2005 cenu Taurus World Stunt Awards.

Film, který byl natočený podle románu Roberta Ludluma, trvá 108 minut. Stál 75 milionů dolarů a vydělal 288 milionů dolarů.
 

Už vyšlo: Bullittův případ, Francouzská spojka, Ronin, Duel, 60 sekund, Gone in Sixty Seconds, Death Proof, Řidič.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků