Hondě klesnul zisk na čtvrtinu, za celý rok však zůstává v černých číslech

Před několika dny jsme zachytili na první pohled paradoxní oznámení Škody Auto. Ta tvrdí, že jí i přes průběžně rostoucí produkci meziročně klesly zisky o více než 90 %, potěšitelné samozřejmě je, že zůstává stále v „černých číslech“. Podobná situace panuje také u automobilky Honda, která tak spolu třeba se Škodovkou patří mezi ty štastnější producenty automobilů a alespoň za celý fiskální rok vykazuje zisk.

Zatímco Škoda Auto těží především ze šrotovného v evropských zemích, Honda má za sebou řadu důležitých opatření, které směřovaly především ke snižování nákladů. Bohužel jim padly za oběť také vývoj desetiválcového nástupce modelu NSX a tovární tým seriálu F1, na druhou stranu se vedení automobilky podařilo vykázat ziskovost i v situaci, kdy se celkové objemy prodejů nových aut propadly o tři dekády zpět. Zisk jí přitom meziročně klesnul o 77 % na necelých 1,5 miliardy dolarů.

Poslední čtvrtletí předchozího fiskálního roku, které skončilo s posledním březnovým dnem, však Honda zakončila se ztrátou bezmála dvou miliard dolarů. Přesto se Hondě nakonec podařilo vyvrátit obavy, že by se v rámci svého ročního hospodaření propadla do červených čísel, což by bylo mimochodem vůbec poprvé od roku 1948, kdy byla tato společnost založena. Za celý rok Hondě poklesl odbyt automobilů meziročně celkem o 17 % (první pokles za posledních devět let), nejhůře pak dopadla v USA, kde se jí jen v březnu prodeje sesunuly o 36 %. Výhledy do blízké budoucnosti však má Honda lepší než většina konkurentů. Očekávají se pozitivní důsledky restrukturalizace a počítat lze s širokým zastoupením modelů v nižších třídách i mezi hybridy.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků