Hondě klesnul zisk na čtvrtinu, za celý rok však zůstává v černých číslech

Před několika dny jsme zachytili na první pohled paradoxní oznámení Škody Auto. Ta tvrdí, že jí i přes průběžně rostoucí produkci meziročně klesly zisky o více než 90 %, potěšitelné samozřejmě je, že zůstává stále v „černých číslech“. Podobná situace panuje také u automobilky Honda, která tak spolu třeba se Škodovkou patří mezi ty štastnější producenty automobilů a alespoň za celý fiskální rok vykazuje zisk.

Zatímco Škoda Auto těží především ze šrotovného v evropských zemích, Honda má za sebou řadu důležitých opatření, které směřovaly především ke snižování nákladů. Bohužel jim padly za oběť také vývoj desetiválcového nástupce modelu NSX a tovární tým seriálu F1, na druhou stranu se vedení automobilky podařilo vykázat ziskovost i v situaci, kdy se celkové objemy prodejů nových aut propadly o tři dekády zpět. Zisk jí přitom meziročně klesnul o 77 % na necelých 1,5 miliardy dolarů.

Poslední čtvrtletí předchozího fiskálního roku, které skončilo s posledním březnovým dnem, však Honda zakončila se ztrátou bezmála dvou miliard dolarů. Přesto se Hondě nakonec podařilo vyvrátit obavy, že by se v rámci svého ročního hospodaření propadla do červených čísel, což by bylo mimochodem vůbec poprvé od roku 1948, kdy byla tato společnost založena. Za celý rok Hondě poklesl odbyt automobilů meziročně celkem o 17 % (první pokles za posledních devět let), nejhůře pak dopadla v USA, kde se jí jen v březnu prodeje sesunuly o 36 %. Výhledy do blízké budoucnosti však má Honda lepší než většina konkurentů. Očekávají se pozitivní důsledky restrukturalizace a počítat lze s širokým zastoupením modelů v nižších třídách i mezi hybridy.

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků