Honda zavádí nový způsob lepení oceli a hliníku 3D Lock Seam

Vozy prestižní značky Acura se v rámci Hondy stanou prvními, které budou disponovat novou technologií pro spojování ocelových a hliníkových dílů.

To otevírá cestu pro rozsáhlejší využití lehkých hliníkových slitin a další úspoře paliva. Tato technologie nese označení 3D Lock Seam, což lze přeložit jako trojrozměrně zaklesnutý spoj. Oproti většině v současnosti používaných technik spojování hlavně nesourodých kovových materiálů, jakými jsou třeba právě ocel a hliník, by měla být novinka výrobně podstatně jednodušší a levnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srovnání 3D Lock Seam s konvenčním postupem svařování

Schéma výrobního postupu je dobře patrné z připojených snímků a vyniká zdvojeným zalomením lemů. Tím je zajištěna větší pevnost spoje a omezuje se riziko jeho rozpojení. Nedílnou součástí procesu je aplikace speciálního lepidla, jež vyplní všechny mezery uvnitř spoje a zabrání pronikání vlhkosti a nebezpečí koroze. Vnitřní hrana spoje je ještě opatřena vrstvou tmelu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dveře vyrobené postupem 3D Lock Seam jako první dostal sedan Acura RLX

Z produkčního hlediska popsaná metoda vyniká odstraněním bodových svarů, navíc nevyžaduje zavádění žádných dodatečných kroků při výrobě, takže ji lze snadno aplikovat na stávající linky. Lepení 3D Lock Seam jako první z portfolia modelů automobilky Honda využívá nový prestižní sedan Acura RLX představený vloni na autosalonu v Los Angeles.

Zajímavosti | Video | Design | Premiéry | Honda

Acura RLX: nová vlajková loď značky Honda přijíždí

Acura RLX má boční dveře s ocelovou konstrukcí a hliníkovým vnějším pláštěm, což snížilo jejich hmotnost o 17 % v porovnání s celoocelovou stavbou. Postup 3D Lock Seam není ve svém principu žádným převratným vynálezem, ale nabízí možnost rozsáhlejšího využívání hliníkových slitin v konstrukci sériových automobilů, jež se pak může projevit jak na zlepšených dynamických parametrech, tak na snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Lze předpokládat, že v dohledné době 3D Lock Seam pronikne nejen do dalších vozů Acura, ale také do vysloveně velkoprodukčních automobilů Honda. Zprvu ale půjde zřejmě jen o dražší modely, v jejichž ceně se zvýšený podíl hliníkových součástí lépe rozpustí.
 

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků