Honda zahájila prodej nové generace modelu Legend

Honda odstartovala prodej nové generace modelu Legend. Samozřejmě se všichni evropští, respektive čeští, zájemci musí rovnou na úvod smířit s tím, že tato novinka míří prozatím výhradně na japonský trh, kam fyzicky dorazí v lednu příštího roku. Nicméně pátá generace Hondy Legend vypadá velmi zajímavě, takže určitě nebude na škodu podívat se, co nabízí.

Testy | Ojetiny | Fascinace | Sedany | Luxusní auta | Honda

Test ojetiny Honda Legend: excentrik na pomezí světů

Kromě designu a luxusně vypadajícího interiéru stojí za zmínku hlavně systém pohonu. O ten se totiž stará vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho maximum činí 231 kW (314 k) a 371 Nm. Navíc se může spolehnout na pomoc elektromotoru s výkonem 35 kW, respektive s točivým momentem 148 Nm. V obou případech jde o pohon přední nápravy.

Testy | Kombi | Honda Civic | Honda

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Legend ovšem používá systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling), jedná se tedy o hybridní čtyřkolku. Jenže auto vzadu nemá jeden nezávislý elektromotor, jak tomu bývá dnes už celkem běžně zvykem, u zadní nápravy jsou elektromotory dva. Každý nabídne výkon 27 kW a točivý moment 78 Nm, každý se stará o jedno kolo a každý je řízen zcela nezávisle. V praxi to znamená, že může jeden motor v zatáčkách přidávat, zatímco ten druhý bude brzdit. Honda díky tomuto systému slibuje nadprůměrné jízdní vlastnosti.

Celkově systém vyprodukuje výkon 281 kW (382 k). Jak bývá v podobných případech zvykem, Honda prezentuje parametry osmiválce se spotřebou běžného čtyřválce. Spotřeba by se měla vejít pod hranici šesti litrů. Systém samozřejmě může pracovat ve více režimech včetně čistě elektrického EV Drive.

Honda Legend páté generace je auto dlouhé 4982 mm, široké 1890 mm a vysoké 1465 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2850 mm. Nabízený komfort má být na té nejvyšší úrovni. Tak třeba se jednou dočká i Evropa, stejně jako se to stalo nedávno u Hyundaie Genesis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků