Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD™. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů a procházející 24 zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrnou spotřebu 2,82 litrů na 100 kilometrů.

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů a procházející 24 sousedícími zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrnou spotřebu 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala 25 dní.

Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda, Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.

Tato trasa měla podobnou pozoruhodnou délku jako ta, kterou absolvuje posádka na cestě z domovské Británie do Austrálie, a na níž je pouze devět zastávek na doplnění paliva. Na každou nádrž paliva ujel vůz v průměru neuvěřitelných 1 500 kilometrů. Celkové náklady na palivo za celou cestu činily pouhých 645 eur*.

Posádka vyrazila na   cestu z belgického Aalstu v pondělí 1. června a postupně projela evropským kontinentem po směru hodinových ručiček. Po návratu do výchozího bodu ve čtvrtek 25. června byla potvrzena úžasná hodnota spotřeby paliva, která překonala oficiálně uváděnou spotřebu modelu Tourer (3,8 litrů na 100 kilometrů) o více než 25 %.

Fergal McGrath poznamenává: „Bylo to náročné, ale opravdu jsme si to užili. A nový rekord je odměnou za tvrdou práci nás všech. Celý tým se nesmírně snažil a proto bych rád poděkoval všem zúčastněným za jejich nadšení a podporu. Po tak dlouhé době za volantem jsme s Julianem rádi, že jsme zase zpátky v naší kanceláři!“

Oficiální zápis v Guinessově knize rekordů GUINNESS WORLD RECORDS zní „Nejnižší spotřeba paliva – napříč 24 sousedícími zeměmi EU“. Spotřeba je měřena v litrech na 100 km a mílích na galon.

 

 

Podle pravidel musí celou cestu vozem absolvovat stejní dva řidiči. Fergal a Julian, kteří pracují celých 18 let v oddělení výzkumu a vývoje britského závodu Honda, museli každý den ujet průměrně 600 km, což představuje přibližně 7,5 hodiny.

Podle přísných a nekompromisních pravidel bylo pro vytvoření rekordu pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS třeba, aby vůz vjel do všech 24 určených zemí. Tuto skutečnost lze dokázat mimo jiné palivovým/cestovním deníkem, údaji ze systému GPS, videem, fotografiemi a podpisy nezávislých svědků. Pro zajištění přesného sledování trasy, ujetého času a vzdálenosti byl vůz vybaven sledovacím zařízením od společnosti TRACKER (součást Tantalum Corporation), která se specializuje na správu vozových parků a vyhledávání odcizených vozidel.

Aby byly zajištěny „co nejpřirozenější podmínky“, musel být při pokusu o vytvoření rekordu podle pravidel použit standardní model vozu bez jakýchkoli zvýhodňujících úprav. Dodržení této podmínky posoudil na začátku a na konci pokusu nezávislý svědek. Palivo bylo doplňováno na běžných čerpacích stanicích. Aby byla vyloučena nespravedlivá výhoda snížením hmotnosti, musela být palivová nádrž vozu vždy zcela doplněna. Pro vytvoření jízdních podmínek běžného řidiče byl navíc upraven tlak v pneumatikách na doporučené hodnoty a použito standardní tovární seřízení geometrie kol.

Dvoučlenná posádka složená z amatérských řidičů se rovněž snažila dokázat, že rekordní úspory paliva může dosáhnout každý, když bude používat jednoduché, ale velmi účinné techniky jízdy. Postačovalo několik zcela logických postupů, například pečlivé a praktické plánování trasy, hladká a konzistentní jízda bez ostré akcelerace nebo brzdění, předvídání dopravních situací, eliminace zbytečné zátěže a pravidelná a správná údržba vozu. Po celou cestu byla dodržována rychlost jízdy v souladu s předpisy a dopravní situací.

 „Je to fantastický úspěch a celá posádka může být oprávněně velmi hrdá, že dokázala vytvořit tento nový rekord do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Stejně dlouhá trasa z domovské Británie do Austrálie za pouhých 25 dní je obrovská výzva, které by se postavil málokdo. Úspora paliva je pozoruhodná – zejména s ohledem na to, že se nejedná o žádný malý vůz, ale nadmíru praktický cestovní model se špičkovým zavazadlovým prostorem.“

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků