Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Honda vyvinula jako první na světě technologii, která je schopna rozpoznat, zda se někde neschyluje k vytvoření dopravní zácpy.

Dopravní zácpy vznikají často zdánlivě „z ničeho“. Ale tak to samozřejmě není. Inženýři Hondy vyšli ze známé skutečnosti, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním. A právě to vede nezřídka ke vzniku obrovských potíží na silnicích. 

Systém vyvinutý Hondou monitoruje „typické“ zrychlování a zpomalování vozidel a je schopen určit, zda chování řidiče směřuje k vytvoření dopravní zácpy.

Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém informace, které mají jediný cíl - přispět k plynulosti jízdy. Naznačuje řidičům, jak by měli akcelerovat či brzdit, aby minimalizovali riziko vzniku dopravní zácpy. K tomu slouží i změny barvy podsvícení displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda revoluční systém vyvinula ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii Tokijské univerzity. Při prvních zkouškách se ukázalo, že je schopen zvýšit průměrnou rychlost automobilů přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Tento měsíc bude systém poprvé testován za běžného provozu na komunikacích v Itálii a Indonésii.

V budoucnosti by chtěla Honda systém vylepšit tak, aby umožnil propojit palubní terminály jednotlivých vozů do tzv. cloud network. Řidiči budou „sítí“ informováni o situaci a bude za ně „synchronizovat“ způsob jízdy.

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků