Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Honda vyvinula jako první na světě technologii, která je schopna rozpoznat, zda se někde neschyluje k vytvoření dopravní zácpy.

Dopravní zácpy vznikají často zdánlivě „z ničeho“. Ale tak to samozřejmě není. Inženýři Hondy vyšli ze známé skutečnosti, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním. A právě to vede nezřídka ke vzniku obrovských potíží na silnicích. 

Systém vyvinutý Hondou monitoruje „typické“ zrychlování a zpomalování vozidel a je schopen určit, zda chování řidiče směřuje k vytvoření dopravní zácpy.

Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém informace, které mají jediný cíl - přispět k plynulosti jízdy. Naznačuje řidičům, jak by měli akcelerovat či brzdit, aby minimalizovali riziko vzniku dopravní zácpy. K tomu slouží i změny barvy podsvícení displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda revoluční systém vyvinula ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii Tokijské univerzity. Při prvních zkouškách se ukázalo, že je schopen zvýšit průměrnou rychlost automobilů přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Tento měsíc bude systém poprvé testován za běžného provozu na komunikacích v Itálii a Indonésii.

V budoucnosti by chtěla Honda systém vylepšit tak, aby umožnil propojit palubní terminály jednotlivých vozů do tzv. cloud network. Řidiči budou „sítí“ informováni o situaci a bude za ně „synchronizovat“ způsob jízdy.

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 165 000 Kč
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2006
Stav: 140 500 km
Cena: 90 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek