Honda už ví, jak na dopravní zácpy

Honda vyvinula jako první na světě technologii, která je schopna rozpoznat, zda se někde neschyluje k vytvoření dopravní zácpy.

Dopravní zácpy vznikají často zdánlivě „z ničeho“. Ale tak to samozřejmě není. Inženýři Hondy vyšli ze známé skutečnosti, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním. A právě to vede nezřídka ke vzniku obrovských potíží na silnicích. 

Systém vyvinutý Hondou monitoruje „typické“ zrychlování a zpomalování vozidel a je schopen určit, zda chování řidiče směřuje k vytvoření dopravní zácpy.

Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém informace, které mají jediný cíl - přispět k plynulosti jízdy. Naznačuje řidičům, jak by měli akcelerovat či brzdit, aby minimalizovali riziko vzniku dopravní zácpy. K tomu slouží i změny barvy podsvícení displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda revoluční systém vyvinula ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii Tokijské univerzity. Při prvních zkouškách se ukázalo, že je schopen zvýšit průměrnou rychlost automobilů přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Tento měsíc bude systém poprvé testován za běžného provozu na komunikacích v Itálii a Indonésii.

V budoucnosti by chtěla Honda systém vylepšit tak, aby umožnil propojit palubní terminály jednotlivých vozů do tzv. cloud network. Řidiči budou „sítí“ informováni o situaci a bude za ně „synchronizovat“ způsob jízdy.

Klepněte pro větší obrázek

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků