Honda tápe, šéf Takanabu Ito přiznává velké chyby

Na autosalonu v Tokiu se rozpovídal nejvyšší šéf Hondy. Zareagoval na špatné prodejní výsledky v Evropě a v USA. Přiznal, že redesign Civicu v USA se nepovedl a že závidí Nissanu model Qashqai.

(Aktualizováno) "Nissanu opravdu závidíme model Qashqai. Jak skvěle se prodává. Zabýváme se myšlenkou pustit se do výroby podobného vozu,“ řekl Takanobu Ito. Už však nedodal, kdy by se mohl potencionální rival Qashqaie objevit.

Qashqai musí být šéfům Hondy opravdu solí v očích. Tento model je klíčový pro  Nissan, hlavně on stojí za stoupajícími prodeji značky v Evropě. Stačí jeden údaj: v Evropě se za první tři čtvrtletí prodalo více Qashqaiů než všech modelů Hondy dohromady. Ten poměr byl podle JATO Dynamics 153 079 ku 105 918.

Od chvíle, kdy v závodě Nissanu v anglickém Sunderlandu sjel 5. prosince 2006 z pásů první Qashqai, tak jich zde bylo vyrobeno více než 1 milion.

Prodeje Hondy v prvních deseti měsících letošního roku spadly o 19 procent na 128 333 kusů. Má tak na trhu jen miniaturní podíl 1,1 procenta. Naproti tomu Nissanu si polepšil o 16 % - prodal 390 849 kusů a z trhu si ukousl 3,4 %.

Přitom ještě v roce 2007 se Honda hřála na výsluní. Podle ACEA prodala 311 743 automobilů a na trhu jí patřilo 1,9 %. To byl ale poslední rok, kdy byla Honda v Evropě v zisku.

Honda se nyní chystá k dramatickým změnám. „Nepovedl se redesign amerického Civicu, už příští rok proto přijdeme s novým Civicem. Musíme otočit negativní trend v Evropě. Proto chystáme i nový vůz CR-V. a také nový dieselový motor, šestnáctistovku s maximálním výkonem 120 koní. Bude produkovat méně než 100 gramů emisí CO2 na kilometr,“ řekl Ito.

Nový motor bude podle Hondy nejlehčí ve svém segmentu, jeho hmotnost bude 180 kilogramů. Vyrábět se bude ve Swindonu v Anglii.

Ito dále zmínil, že je třeba vylepšit prodeje Jazzu. "Uděláme všechno proto, abychom v Evropě opět ročně prodávali 300 000 vozů a náš podíl na trhu stoupl na 2 procenta,“ řekl Ito.

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků