Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Možná si říkáte, proč Honda prostě nepokračuje ve výrobě modelu FCX Clarity, což bylo také novátorské vodíkové auto. Jenže podle automobilky je potřeba se nadále vyvíjet a nový koncept FCV posouvá technologii využití vodíku zase o kousek dál. S palivem jednoduše nakládá ještě efektivněji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda FCV může sloužit i jako ekologická domácí elektrárna. Budete jen potřebovat kompatibilní externí napájecí zařízení

Zatímco konkurenční Toyota již představila vlastně produkční sériovou verzi svého vodíkového auta, Honda zatím prezentuje FCV jako koncept. Uvedení na trh ale ohlásila už na březen 2016, kdy by se auto mělo dostat do prodeje v domácím Japonsku. Následovat bude i USA a Evropa.

SUV | Elektromobily | Palivo | Hyundai

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Zajímavostí je, že Honda spolu s konceptem auta představuje i prototyp externího napájecího zařízení. Ano, to je ta podivná krabice se zásuvkami ve fotogalerii. Tohle zařízení totiž umí využít palivový článek v autě k výrobě elektřiny třeba pro domácnost, dílnu nebo cokoli jiného. Jeho výkon až 9 kW bude bohatě stačit pro celý dům.

Koncept Honda FCV využívá nově vyvinutý svazek palivových článků, který je o třetinu menší než u FCX Clarity, přitom má ale o asi 60 % větší výkon. Celkový výkon vozu přesahuje hodnotu 100 kW (136 koní). Více detailních informací o voze FCV a plánech Hondy se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků