Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců

Automobilky nevzdávají vývoj klasického pístového spalovacího motoru. Naopak se zdá, že se poslední dobou setkáváme se stále aktivnějším přístupem k vývoji, každou chvíli tu máme nějakou novátorskou koncepci, která míří do výroby, nebo se aspoň testuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor s proměnnou délkou zdvihu jsme tu už měli, ale motor s různou velikostí pístu a spalovací komory ještě ne. Nevíme ale, jestli se něco takového chystá do výroby

Ať už se jedná o novou generaci rotačního motoru Wankel, kterou připravuje Mazda, nebo o motory s proměnným zdvihem či motory bez klasické vačkové hřídele, výrobci hledají nové cesty, jak zvýšit efektivitu spalování klasického motoru a snížit emise. Nyní se přidává Honda, která si nechala patentovat motor s různou velikostí válců.

Zajímavosti | Technika | Video | Auta z Číny | Palivo | Ostatní značky

Motor bez vačkových hřídelí míří pod kapotu čínské značky Qoros

Informoval o tom web AutoGuide.com a i když je samozřejmě pozadí vývoje tajné, hodně se toho dá vyčíst už tak. Motor Hondy má být kombinován s vypínáním válců, takže těch variací objemů může být hned několik, zejména pokud půjde třeba o šestiválec do V. Honda si ale systém s různou velikostí válce a tedy i různým zdvihovým objemem jednotlivých válců patentovala také na dvouválec, tříválec a čtyřválec.

Prozatím není jisté, zda se něco takového vůbec dostane do sériové výroby. Honda si tím může například jen pojistit nápad, aby jí ho „neukradla“ jiná automobilka, přitom nemusí mít hned v plánu něco takového vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků