Honda si patentovala 11stupňovou převodovku se třemi spojkami

Kolik převodových stupňů v osobním autě je to pravé ořechové? Na tom se asi neshodneme, stejně jako se na tom neshodnou ani samotné automobilky. Japonská Honda si však na konci května nechala patentovat automatickou převodovku s jedenácti rychlostními stupni a třemi spojkami. 

Testy | SUV | Honda

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba  

Cílem samozřejmě je dále snížit spotřebu motoru ve všech provozních režimech a zrychlit proces řazení. Sami si ale asi dokážete představit, jak bude takové řešení komplikované a v konečném důsledku také těžké. Snad ale inženýři od Hondy vědí, co dělají.

Testy | Palivo | Honda Civic | Honda | Design

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

V tuto chvíli ale rozhodně není jasné, kdy se nová převodovka objeví v automobilech od Hondy. Žádost o patentovou registraci totiž automaticky neznamená, že se s jedenáctistupňovou převodovkou někdy setkáme. Dá se ale předpokládat, že v nějakém modelu by se objevit mohla - nabízí se například prémiové modely Acura určené pro americký trh.

Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2008
Stav: 119 041 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků