Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda RC213V-S je silniční verze závodního speciálu RC213V, s nímž značka závodí v MotoGP – královské disciplíně jednostopého závodění. Liší se zejména přidáním prvků nutných ke schválení do provozu nebo zvyšujících komfort obsluhy na úroveň běžnou u jiných moderních motorek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
RC213V-S se od závodního provedení liší jen v detailech, navíc dostala zejména prvky nutné k provozu na veřejných komunikacích

Oproti své závodní sestře tak má RC213V-S například osvětlení, rychloměr, zrcátka, katalyzátor nebo startér. Ventily nejsou ovládány choulostivým a komplikovaným pneumatickým systémem, ale normálně mechanicky. 

Výrobcem doporučená cena pro německý trh činí 188 000 eur, což v přepočtu dělá 5,13 milionu korun. Zákazník ovšem nemůže čekat, že za své peníze obdrží spolu s mimořádnou technikou také mimořádné výkony. Zatímco závodní verze dosahuje výkonu „přes 175 kW“ (238 k), emisními normami zkrocený model nabízí „jen“ 117 kW v 11 000 ot./min. To dnes umí každý superbike za méně než desetinovou cenu. 

Život řidiče | Bezpečnost | Motocykly

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Za příplatek bude k dostání sportovní kit, který posune maximum výkonu na mnohem zajímavějších 158 kW v 13 000 ot./min. Sada ovšem není schválená pro silniční provoz.

Honda RC213V-S: Technické údaje
Název modelu RC213V RC213V-S RC213V-S (se sport. sadou)
Celková délka (mm) 2 052 2 100 2100
Celková šířka (mm) 645 790 770
Celková výška (mm) 1 110 1 120 1120
Rozvor kol (mm) 1 435 1 465 1465
Minimální světlá výška (mm) 115 120 120
Výška sedla (mm) - 830 830
Hmotnost motocyklu (kg)  více než 158 (po závodě) 170 (suchá hm.) 160 (suchá hm.)
Maximální počet jezdců  1 osoba 1 osoba 1 osoba
Minimální poloměr otáčení - 3,7 6,4
Typ motoru Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec
Zdvihový objem (cm3) 999 999 999
Vrtání × zdvih (mm) - 81,0 × 48,5 81,0 × 48,5
Kompresní poměr - 13 13
Maximální výkon (kW[PS]/ot.)  přes 175 kW 117[159]/11000 přes 158[215]/13000
Max. točivý moment (N・m[kgf・m]/ot.) - 102[10,4]/10500 přes 118[12,1]/10500
Palivový systém - programované vstřikování paliva (PGM-FI) programované vstřikování paliva (PGM-FI)
Startér - elektrický elektrický
Zapalování - celotranzistorové bateriové zapalování celotranzistorové bateriové zapalování
Objem palivové nádrže (l) 20 16,3 16,3
Spojka - suchá lamelová s vinutými pružinami suchá lamelová s vinutými pružinami
Převodovka - šestistupňová se stálým záběrem šestistupňová se stálým záběrem
Převodový poměr 1. - 2,125 2,125
2. - 1,647 1,647
3. - 1,368 1,368
4. - 1,217 1,217
5. - 1,1 1,1
6. - 1,032 1,032
Redukční poměr  - 1,933/2,471 1,933/2,353~2,933
(primární/sekundární)
Úhel záklonu (ve stupních) - 24,6 24,6
Závlek (mm) - 105 105
Pneumatiky Přední 16,5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Zadní 16,5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Brzdy Přední Hydraulická se dvěma kotouči Hydraulická se dvěma kotouči Hydraulická se dvěma kotouči
Zadní Hydraulická kotoučová Hydraulická kotoučová Hydraulická kotoučová
Zavěšení kol Přední - Teleskopická vidlice Teleskopická vidlice
Zadní - Pro-Link Pro-Link
Rám kosočtvercový kosočtvercový kosočtvercový

Podrobnosti o Hondě RC213V-S si můžete přečíst v tiskové zprávě Hondy:

Zobrazit tiskovou zprávu
Honda Jazz 1.246
Rok výroby: 2005
Stav: 139 610 km
Cena: 70 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 179 148 km
Cena: 204 000 Kč
Honda CR-V 2.199
Rok výroby: 2012
Stav: 150 627 km
Cena: 299 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků