Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda RC213V-S je silniční verze závodního speciálu RC213V, s nímž značka závodí v MotoGP – královské disciplíně jednostopého závodění. Liší se zejména přidáním prvků nutných ke schválení do provozu nebo zvyšujících komfort obsluhy na úroveň běžnou u jiných moderních motorek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
RC213V-S se od závodního provedení liší jen v detailech, navíc dostala zejména prvky nutné k provozu na veřejných komunikacích

Oproti své závodní sestře tak má RC213V-S například osvětlení, rychloměr, zrcátka, katalyzátor nebo startér. Ventily nejsou ovládány choulostivým a komplikovaným pneumatickým systémem, ale normálně mechanicky. 

Výrobcem doporučená cena pro německý trh činí 188 000 eur, což v přepočtu dělá 5,13 milionu korun. Zákazník ovšem nemůže čekat, že za své peníze obdrží spolu s mimořádnou technikou také mimořádné výkony. Zatímco závodní verze dosahuje výkonu „přes 175 kW“ (238 k), emisními normami zkrocený model nabízí „jen“ 117 kW v 11 000 ot./min. To dnes umí každý superbike za méně než desetinovou cenu. 

Bezpečnost | Život řidiče | Motocykly

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Za příplatek bude k dostání sportovní kit, který posune maximum výkonu na mnohem zajímavějších 158 kW v 13 000 ot./min. Sada ovšem není schválená pro silniční provoz.

Honda RC213V-S: Technické údaje
Název modelu RC213V RC213V-S RC213V-S (se sport. sadou)
Celková délka (mm) 2 052 2 100 2100
Celková šířka (mm) 645 790 770
Celková výška (mm) 1 110 1 120 1120
Rozvor kol (mm) 1 435 1 465 1465
Minimální světlá výška (mm) 115 120 120
Výška sedla (mm) - 830 830
Hmotnost motocyklu (kg)  více než 158 (po závodě) 170 (suchá hm.) 160 (suchá hm.)
Maximální počet jezdců  1 osoba 1 osoba 1 osoba
Minimální poloměr otáčení - 3,7 6,4
Typ motoru Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec Kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, rozvod DOHC, 4válec
Zdvihový objem (cm3) 999 999 999
Vrtání × zdvih (mm) - 81,0 × 48,5 81,0 × 48,5
Kompresní poměr - 13 13
Maximální výkon (kW[PS]/ot.)  přes 175 kW 117[159]/11000 přes 158[215]/13000
Max. točivý moment (N・m[kgf・m]/ot.) - 102[10,4]/10500 přes 118[12,1]/10500
Palivový systém - programované vstřikování paliva (PGM-FI) programované vstřikování paliva (PGM-FI)
Startér - elektrický elektrický
Zapalování - celotranzistorové bateriové zapalování celotranzistorové bateriové zapalování
Objem palivové nádrže (l) 20 16,3 16,3
Spojka - suchá lamelová s vinutými pružinami suchá lamelová s vinutými pružinami
Převodovka - šestistupňová se stálým záběrem šestistupňová se stálým záběrem
Převodový poměr 1. - 2,125 2,125
2. - 1,647 1,647
3. - 1,368 1,368
4. - 1,217 1,217
5. - 1,1 1,1
6. - 1,032 1,032
Redukční poměr  - 1,933/2,471 1,933/2,353~2,933
(primární/sekundární)
Úhel záklonu (ve stupních) - 24,6 24,6
Závlek (mm) - 105 105
Pneumatiky Přední 16,5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Zadní 16,5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Brzdy Přední Hydraulická se dvěma kotouči Hydraulická se dvěma kotouči Hydraulická se dvěma kotouči
Zadní Hydraulická kotoučová Hydraulická kotoučová Hydraulická kotoučová
Zavěšení kol Přední - Teleskopická vidlice Teleskopická vidlice
Zadní - Pro-Link Pro-Link
Rám kosočtvercový kosočtvercový kosočtvercový

Podrobnosti o Hondě RC213V-S si můžete přečíst v tiskové zprávě Hondy:

Zobrazit tiskovou zprávu
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků