Honda překvapivě končí s vývojem modelu NSX

Automobilka Honda svým posledním prohlášením nezklamala jen mnoho věrných fanoušků, ale i překvapila celou motoristickou veřejnost. Z poslední tiskové konference se totiž nese zpráva o ukončení vývoje sportovního modelu NSX, v němž si své místo měl najít dravý desetiválec a technika charakteristická pro japonská auta. A důvod? Honda se chce zaměřit na menší vozy a hybridní pohon. Důvod je však ještě jeden, ano, je to finanční krize.

Japonská Honda letos přistupuje hned k vícerým krokům, které překvapily snad každého a oznámení konce vývoje modelu NSX je jen jakousi „třešničkou na dortu“. Vzpomeňme si předci jen na nedávné události, jako třeba odchod týmu Honda z F1 nebo na konec týmu v americké sérii Superbike. Vypadá to tedy tak, že motosport už Hondě „nechutná“ tak jako kdysi a tomu se ve velké míře přizpůsobuje i celá koncepce automobilky.

Vývoj Hondy NSX se přitom nacházel v posledních fázích a vůz měl být opravdovou lahůdkou, v zákulisí byl považován za potenciálního pokořitele tolik ozpěvovaného Nissanu GT-R. Nyní už jen stěží můžeme říct, jak by to asi tak na okruhu vypadalo, kdyby si to tyto dva vozy mezi sebou „rozdaly“, ovšem Honda měla přijít s téměř 600 koňovým desetiválcem, sedmistupňovou sekvenční převodovkou a propracovaným pohonem všech čtyř kol SH-AWD. Bohužel takovéhoto utkání se ale nedočkáme.

Na druhé straně, nemůžeme zatím s jistotou tvrdit, že Honda na sportovnější vozy úplně zanevřela, ve vývoji je totiž nástupce modelu S2000, který by alespoň trochu mohl napravit ztracené sportovní renomé značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX zkrátka nebude
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků