Honda překvapivě končí s vývojem modelu NSX

Automobilka Honda svým posledním prohlášením nezklamala jen mnoho věrných fanoušků, ale i překvapila celou motoristickou veřejnost. Z poslední tiskové konference se totiž nese zpráva o ukončení vývoje sportovního modelu NSX, v němž si své místo měl najít dravý desetiválec a technika charakteristická pro japonská auta. A důvod? Honda se chce zaměřit na menší vozy a hybridní pohon. Důvod je však ještě jeden, ano, je to finanční krize.

Japonská Honda letos přistupuje hned k vícerým krokům, které překvapily snad každého a oznámení konce vývoje modelu NSX je jen jakousi „třešničkou na dortu“. Vzpomeňme si předci jen na nedávné události, jako třeba odchod týmu Honda z F1 nebo na konec týmu v americké sérii Superbike. Vypadá to tedy tak, že motosport už Hondě „nechutná“ tak jako kdysi a tomu se ve velké míře přizpůsobuje i celá koncepce automobilky.

Vývoj Hondy NSX se přitom nacházel v posledních fázích a vůz měl být opravdovou lahůdkou, v zákulisí byl považován za potenciálního pokořitele tolik ozpěvovaného Nissanu GT-R. Nyní už jen stěží můžeme říct, jak by to asi tak na okruhu vypadalo, kdyby si to tyto dva vozy mezi sebou „rozdaly“, ovšem Honda měla přijít s téměř 600 koňovým desetiválcem, sedmistupňovou sekvenční převodovkou a propracovaným pohonem všech čtyř kol SH-AWD. Bohužel takovéhoto utkání se ale nedočkáme.

Na druhé straně, nemůžeme zatím s jistotou tvrdit, že Honda na sportovnější vozy úplně zanevřela, ve vývoji je totiž nástupce modelu S2000, který by alespoň trochu mohl napravit ztracené sportovní renomé značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda NSX zkrátka nebude
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků