Honda překvapila: Vodíkem poháněný vůz překoná i Model S

40 komentářů

Hanička
29. října • 17:54

Auto na baterky není zrovna ideální cesta pokroku, protože je příliš těžké. U kola nebo motorky by to šlo, ale u auta ne. Takže přeji Hondě hodně zdaru!

Roman
26. října • 23:41

pro elektrozaslepence asi takto: http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrno... ...

Josef
27. října • 11:26

Romane, je tam napsáno: "Ekologičnost elektromobilu můžeme odvozovat od země, v níž takové vozidlo používáme – respektive od původu elektřiny, kterou je napájen. Pokud vypočteme průměrné emise vzniklé výrobou elektřiny, pak v Česku elektromobil vytváří přibližně stejné množství emisí oxidu uhličitého na kilometr jako benzinový automobil, který má spotřebu 3,13 litru na 100 kilometrů. Uveďme si dva extrémní příklady. V Norsku, které je na špičce produkce elektřiny z obnovitelných zdrojů, tvoří elektromobil stejnou ekologickou stopu na kilometr jako benzinové vozidlo se spotřebou 1,21 litru na 100 kilometrů. Naopak v Indii, kde je většina elektřiny vyrobena z fosilních paliv, se taková stopa rovná stopě vozu, který na 100 ujetých kilometrů spotřebuje 11,76 litrů benzinu."
Nebudu zpochabňovat způsob výpočtu průměrných emisí, ale pokud to budu brát jako holý fakt, tak v Česku by elektromobily byly přínosem - neznám benzinové auto se spotřebou 3,13 litru na 100 km. V Norsku je to jednoznačné a pravděpodobně autor bral v potaz výrobu elektřiný ve vodních elektrárnách. Obdobné by to asi bylo v případě příbojových, větrných, nebo slunečních elektráren. V blízké budoucnosti rozhodne řízená termonukleární reakce a termonukleární elektrárny. V každém případě je ale potřebné uvažovat počáteční investice, a proto v takové Indii jsou v současnosti elektromobily zcela bezpředmětné. Když se začaly stavět železnice s parní trakcí, tak to nebylo také v Indii, ale v Evropě a v Americe.

abc
26. října • 18:14

Já si počkám, až tohle začne vyrábět Škodovka, WV, nebo aspoň Mercedes. Asiaty podprovat nebudu.

Jan
26. října • 20:15

Proč asi teď všechny automobilky plánují a vyvíjejí elektromobily?
Protože vědí, že v tom je budoucnost. Mají to dobře spočítané!
Na tom lidi zde v diskusi nic nezmění...Argumenty že se nedá auto nabíjet fotovoltaikou, protože mi přes den kdy svítí slunce parkuje před firmou...
Jako kdyby fotovoltaika nemohla být i ve firmách? Já ji zrovna na střechu naší firmy plánuji.

matt
25. října • 14:10

Tesla moze "tankovat" aj z beznej elektrickej zasuvky.
S ohladom na nie velmi hustu siet vodikovych cerpacich stanic tato Honda nebude predajnym trhakom.
Problem vodika je v tom, ze najefektivnejsi, najlacnejsi sposob jeho ziskania je paradoxne z ropy.

Karel
25. října • 15:09

Jasně, Tesla může tankovat ze zásuvky, ale elektrická auta jsou nesmysl, pokud se vydáte na cestu z Prahy do Ostravy, tak tam ani nedojede a na 3/4 cesty musíte dát auto na načerpání elektřiny, která trvá i několik hodin, z jedné cesty tak máte několikadenní výlet :D také v Německu dělali test EV vozidla, cesta ze severu na jih trvala elektrickým vozem 24 hodin ... je pak otázkou kdo bude chtít takto cestovat, také baterie, jak se asi vyrábí? moc ekologické, ani jejich výroba, ani jejich následná výměna a montáž nový není zrovna ideální, co až najedete na baterie 150 tisíc km? za pět let musíte baterie například vyměnit a kam s nimi? a výměna? jako cena levného vozu, elektrárny budou muset vyrábět více elektřiny, větší zátěž, větší odpad, je to celé postavené na hlavu, elektrická auta jsou pasé :D a hodí se tak do města, max město/venkov, ale na dlouhé trasy jsou to nepoužitelná auta.

Lojza
25. října • 22:02

Soused ma Teslu a projel s ni celou Evropu od severu k jihu bez vetsich problemu. Garantuji ti, ze Tesla z Prahy do Ov dojede bez problemu-). Sedel jsem v ni a dojezd kdyz se clovek s tim nauci jezdit je pres 400km na jedno nabiti to uz je slusne cislo. Bohuzel cena Tesly je uz jina pisnicka. i kvalita materialmu mi na auto za 3 mega nepripadala buh vi jaka.

R2
29. října • 22:53

Pokud se podivam na ruzne testy spotreby Tesly S, tak s tim lide bezne jezdi kolem 25 kWh/100 km, najet pres 400 je tedy o velkem omezovani se i u variant se silnejsi baterii.

Josef
25. října • 19:02

Karle, podobným způsobem, jako argumentuješ ty, argumentovali tvoji předchůdci - "koňáci" před 200 lety před nástupem parních strojů. To, že budou za 20 let v "Západním" světě převažovat auta s elektromotory a za dalších 20-30 let budou auta se spalovacími motory jen v podobě "speciálů" nebo spíše muzeálních exponátů, to je prostě fakt a to nic nezmění (leda tak muslimové se svými velbloudy a/nebo 3. světová válka). Před těmi 150 - 200 lety se parní stroje souběžně používaly se zvířecími "stroji" a stejně tak je tomu i v současnoti s nástupem eletromobilů, kdy se stále používá "tradiční" pohon. Myslíš si, že je možné změnu provést "skokem"? Každý začátek něčeho nového je pozvolný, tedy i vpřípadě elektromobilů.
Technický vývoj je nezastavitelný. Dříve baterie vydržely pár let a dnes? Stačí si něco přečíst o bateriích Priuse. Je zbytečné snad i připomínat rozvoj obnovitelných zdrojů energie (větrné parky, příbojové elektrárny,...), které třeba v noci z "nepotřebné" energie mohou nabíjet baterie aut, nebo vyrábět vodík lektrolýzou vody. A velká budoucnost je v řízené termonukleární reakci, čímž bude existovat prakticky nevyčerpatelný zdroj energie, která cestou elektrických sítí od elektráren až třeba k těm autům zajistí "plné nádrže" čistého vodíku nebo nabíjení moderních "ekologických" baterií, které budou procházet ekologickou recyklací. V případě baterií není nereálné zajistit životnost 15 let a tedy baterie recyklovat společně s celým autem, u kterého je limitní celá řada jiných systémů (airbagy, elektronika, čalounění, morální stárnutí,...).

kolemjdoucí 2
26. října • 15:34

Naivní snílek, kterej ještě navíc lže, to je kombinace... 15 let u Li-xx baterií - zapomeň. Tři roky max. jsou realita, lepší baterie nemáme a ještě dost dlouho mít nebudeme. Na morální stárnutí zapomeň rovnou, jestli jde o ekologii, budou muset vyrábět ty auta tak, aby vydržely "věčně", tj. minimálně 30 let. Při jednoduchosti elektropohonu by to neměl být problém (až na ty proklaté baterie).

Josef
26. října • 18:08

Kolemjdoucí 2 - než začneš něco (někoho) posuzovat, tak si pozorně přečti to, co napsal. Opakuji - cituji co jsem napsal: "Technický vývoj je nezastavitelný. Dříve baterie vydržely pár let a dnes? Stačí si něco přečíst o bateriích Priuse....V případě baterií není nereálné zajistit životnost 15 let a tedy baterie recyklovat společně s celým autem, u kterého je limitní celá řada jiných systémů (airbagy, elektronika, čalounění, morální stárnutí,...)."
Jednak jsem nepsal o konkrétních bateriích a jednak vůbec nic nevíš o stávajícím programu výzkumu v oblasti lithiových baterií. Tvoje: "Tři roky max." si odporují se zárukou výrobců baterií a výrobců elektromobilů.
A co se týče stárnutí, tak se to netýká jen elektropohonu, ale i jiných částí auta a systémů které souvisí s předpisy a legislativou. Když se vyvíjí společnost a současně probíhá technický vývoj, tak se mění návazně i požadavky společnosti (norem, předpisů, zákonů). Auta se nebudou vyrábět, aby vydržely "věčně", tj, minimálně 30 let, jak jsi napsal, protože tak staré auto je pro společnost nepřijatelné z mnoha hledisek, především z hlediska bezpečnosti. Nebo chceš snad sdělit, že 30 let stará auta z roku 1986 jsou přijatelná třeba z hlediska té bezpečnosti? Nebo z hlediska ekologie? Nebo z hlediska hygienických norem? Jak by se řešily třeba airbagy? Vyplatilo by se vůbec provádění generálních oprav elektromobilů v masovém měřítku? Dalo by se toho napsat více, ale je to zbytečné. Už jsem to vyjádřil ve svých příspěvcích výše, jak je to v Česku s tou "dobou" kamennou v oblasti automobilismu (a nejen v oblasti automobilismu...) a ty jsi to milý kolemjdoucí tvým příspěvkem potvrdil. V Americe a v Japonsku jsou v automobilismu někde jinde, přesto "zelnatí" experti zde v diskusích budou sdělovat "postřehy" o technické zaostalosti a zaostalosti automobilového trhu v USA (...že všem známé zdejší Zelí?)".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
26. října • 18:24

Ještě mne napadlo dodat, že podobné "názory" jako má kolemjdoucí, se vyskytovaly v diskusích o katalyzátorech před 30 lety. Jak je to drahé, že takové auto nikdo nekoupí, že budou neřešitelné komplikace díky nespolehlivosti a krátké životnosti katylyzátorů a pod. A jak je tomu dnes?
Stačí mi, když se občas na venkově potkám se starou škodovkou, trabošem nebo warťasem. Ten smrad se mi zá být nesnesitelný a tehdy dávno jsem to bral jako normální stav. Za 30 let se toho událo opravdu hodně. A za dalších 30 let? Proč by se nemohly vyrábět už jen elektromobily? Ať již jezdící na baterky nebo palivové články?

kolemjdoucí 2
27. října • 19:41

Viz výše reakce na mpolan. Víc se s vámi nehodlám zatěžovat, hospodští plácalové.

Josef
27. října • 21:03

Došly ti objektivní argumenty?;-)

Josef
25. října • 21:32

Nakouknu po 2 hodiných a vidím 3 minusy... Je to potvrzení toho, co jsem dnes výše uvedl. Významná "většina" Čechů, kteří vlastní prastaré ojetiny a nová auta jsou jim nedostupná, musí samozřejmě negovat objektivní pravdu a realitu. Mají ale zbytečné obavy - v Česku to, co přichází v USA nebo v Japonsku, příjde až tak za 20 až 30 let a následně za dalších 30 let příjde teprve "zánik" klasických aut se spalovacími motory. Takže je zbytečné v této oblasti vést jakékoliv diskuse. Lépe je vrátit se ke klasice - "jedinečným" a "nejlepším" automobilům Škoda a rychle rozproudit diskusi o novince Kodiaq z Qasin...

Majkl
25. října • 17:04

Já se divím, kde lidé tyhle nesmysly berou. Máte snad elektromobil? Kolik km jste s ním najel, že máte takové hezké zkušenosti?- Cesta z prahy do Ostravy je nějakých 380 km, Obě Tesly (Model S a X) tuhle trasu bez problémů zvládnou na jedno nabití. Díky Superchargeru je Tesla nabita na 80% za 40 minut, Tesly u nich nabíjejí zdarma, už dnes není problém s Teslou dojet do Španělska nebo třeba do Itálie a neplatit ani korunu za palivo.
- František Kubiš, který vlastní Teslu model S od roku 2013 s ní během výletu po Evropě za 19 hodin najel 1449 km, takže ano, skutečně je i na dlouhé trasy.
-Ekologie elektromobilů viz. článek. https://willemsenolivier.wordpress.com/2016/02/04/co2-emissions-... ...
- Proč by baterie měli vydržet 150 tisíc km? Při takovém nájezdu se sníží o pár procent kapacita baterie, ale to neznamená, že ji musíte měnit.
- Proč by elektrárny měli vyrábět více elektřiny? Co místo toho používat tu elektřinu, kterou vyvážíme do zahraničí? V čem je elektromobil větší zátěž? Když si postavím dům, dám si solární panely a elektřinu z nich budu spotřebovávat jak v domě,tak v mém voze, chcete mi říct, že je to míň ekologické než jezdit spalovákem? :)- Info na závěr, v následujících 2-3 letech bude na trhu kromě Tesly několik elektromobilů s dojezdem 320+ km. Opravdu za den najedete více než 320 km, když tvrdíte, že jsou vhodné pouze do města?

lethal924
25. února • 9:38

Me se zase libi, jaci jsou milovnici elektromobilu ignoranti. Skoro to pripomina sektu. Zadarmo to rozhodne neni, dneska je jich jeste malo tak se to toleruje/dotuje. Vystavba infrastruktury taky neni zadara, doplacime na to vsichni. To same i ruzne "slevy" na elektromobily. Pockejte az bude 50% aut EV, jak strasne zadarmo bude elektrina. Ze se po 150tkm snizi kapacita trosku? Mel jste nekdy notebook? nebo mobil? Co dela baterka po 5ti letech??? V 90% ma min nez pulku kapacity a pak to s ni jde z kopce hodne rychle. Ale ja zapomnel, dnes se vlastne s zivotnosti auta vic jak 5 let nepocita. Jak ekologicke, ze? :-) Daleko radsi bych sypal danove penize do vystavby vodikove infrastruktury, to ma daleko vetsi potencial do budoucna. Jsem rad ze ty auta konecne zacinaji byt dostupne. Auta na baterky jsou slepa vetev, vi to i Musk, proto se snazi baterky aspon zlevnit, kdyz uz nejdou nijak vylepsit. To ze umi i ze slepe vetve vytriskat balik, to je jina vec, v tom je on machr :-)

LOL
26. října • 9:28

Cesta do Ostravy je s Teslou možná, ale potáhneš se jako smrad.
Chlubit se nájezdem necelých 1500km za 19 hodin (zcela jistě od jednoho superchargeru ke druhému, čili ne zcela libovolně a svobodně) taky není nic moc. Taková vzdálenost se s běžným autem dá překonat za 11-12 hodin, závodníci i pod 10.Kapacita baterie samozřejmě dlouhodobě klesá, a tím více, pokud jsou akumulátory pravidelně vybíjeny do mrtě (zejména v zimě je nájezd 300km zcela absurdní) a po 150 tis. km (tj. více než cca 375 plných cyklech) už bude pod 50% původní kapacity. A to zanedbávám efekty jako samovybíjení, odběr palubních spotřebičů, zimní obtíže nebo postupnou ztrátu kapacity, která způsobí, že těch cyklů bude v konečném čase více.Problém dojezdu 320km je ten, že na většinu pojížděk po městě to opravdu stačí, ale člověk čas od času potřebuje taky jet dál a držet kvůli tomu další auto, nebo si jej půjčovat navrch k předražené Tesle, to není ekonomické ani trochu.

mpolan
26. října • 13:10

K druhému odstavci asi jen tolik, že stačí podívat se na první či druhé generace Toyoty Prius, které jezdí dodnes s původními akumulátory a kupodivu, nejsou ani zdaleka na 50% kapacity. Ty nejstarší kousky se dostaly k 75%, po deseti letech provozu.
Tohle není baterka v mobilu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
26. října • 15:38

Prius je používá v úplně jiném režimu, než by je používal "čistý" elektromobil, což má samozřejmě na životnost zásadní vliv. Jsou to tak moc rozdílné jízdní a nabíjecí-vybíjecí módy, že je z principu nemůžeš přímo porovnávat.

mpolan
26. října • 19:47

Máš pravdu, u Priusu je zátěž kvůli kontinuálnímu nabíjení a vybíjení mnohem vyšší.

kolemjdoucí 2
27. října • 19:40

Plácáte blbosti obadva. Narozdíl od vás o Li článcích a jejich používání něco vím, v konstrukcích je používáme, ale vy dva nikdy nepřiznáte, že jste jen hospodští mudrcové s naivními představami. Bohužel tu blbnete lidi nesmyslnými poučkami, pokud vám bude někdo věřit, tak ho to bude ve finále dost stát.

Josef
27. října • 20:59

Zatím jsi prokázal, že nevíš o bateriích vůbec nic. A o elektromobilech tedy už tuplem nic. Předložil jsem dost argumentů, které lze snadno pochopit. Nikoho neblbneme nesmyslnými poučkami. Existuje už řada uživatelů, kteří mají praktické zkušenosti. Kdo si elektromobil chce opravdu koupit, má možnost si ho vyzkoušet a tebe, kolemjdoucí 2, k tomu nebude určitě potřebovat. Že k masovému nástupu elektromobilů v Česku v dohledné době nedojde, to je jasné. Stejně tak je jasné, že se elektromobily zabývají už všechny známé automobilky. Pokud je ještě nemají ve výrobním programu, tak je mít velmi brzy budou. A následně se budou eletromobily na silnicích objevovat ve stále větším poměrném zastoupení.

Josef
26. října • 20:24

Zjednodušeně řečeno je "životnost" baterie vymezena počtem cyklů celkového nabití a vybití a souvisí s konstrukcí (technologií) konkrétních baterií a použitých materiálů. Pokud se provádí jen dílčí cykly, roste počet jejich provedení nepřímo úměrně úrovni vybití baterie. Jako příklad - buď 100 krát úplně vybiji a nabiji baterii, nebo cyklus je možné provést 200 krát v případě vybití baterie na 50%. Samozřejmě cykly dobíjení a vybíjení budou proměnné a časté i i čistých elektromobilů, protože rekuperace energie při brždění se provádí v podobě dobíjení baterií a je to v podstatě identické jako u hybridního Priuse. Prius díky hybridnímu pohonu má podstatně nižší kapacitu baterií než ji má čistý eletromobil ("chybějící" energii si Prius "vycucne" z benzinového motoru, který významně ovlivňuje energetickou bilanci při pohybu auta). Na životnost baterií má vliv především jejich přetěžování (odběr větší než připouští výrobce baterie), přebíjení (špatná regulace elektronickými regulátory nabíjení) nebo vybíjení pod minimální hodnotu napětí (opět vlivem špatné regulace elektronických regulátorů "hlídajících" stav akumulátoru a řídících průběh nabíjení. Samozřejmě je smrtící pro akumulátory nechat je ve vybitém stavu delší dobu.

Josef
26. října • 20:55

Ještě doplním konkrétní objektivní informace: LiFePO4 akumulátory
Další verzí lithium-iontových nabíjecích baterií jsou i akumulátory postavené na lithium železo fosfátu (LiFePO4). Toto označení získaly díky katodě vyrobené z tohoto materiálu. Anoda je jako u ostatních li-ion baterií vyrobena z uhlíku. Mezi jejich hlavní přednosti oproti klasickým lithium iontovým akumulátorům patří především schopnost dodat vyšší proud a to, že při extrémních podmínkách nevybuchují.
Na druhou stranu mají o něco nižší napětí a také nižší hustotu energie. LiFePO4 technologie vznikla v roce 1997 a zaujala hlavně díky svým výhodám jako jsou: zcela netoxická (narozdíl od klasických li-ion), má dobrou teplotní stabilitu, velmi dobrý elektrochemický výkon a vysokou kapacitu.
Výhody Li-ion fosfátových akumulátorů
• Téměř plochá křivka až do úplného vybití akumulátoru
• Vysoký počet dobíjecích cyklů (2000 - 3000)
• Netoxické
• Nemá paměťový efekt
• Bezpečné oproti jiným typům lithiových baterií
• Vysoká životnost (3-10 let)
• Vynikající dobíjecí účinnost (95%)
• Levné oproti jiným lithiovým bateriím
• Vyšší hustotu energie (80-120 Wh/kg) – dnes se již dají běžně koupit baterie s hustotou 170 Wh/kg a více
Nevýhody Li-ion fosfátových akumulátorů
• Rychlé dobíjení snižuje životnost
• Možnost předčasného selhání při větším množství hlubokých cyklů (vybití pod 33%)Mohu shrnout:
Pokud tato baterii použijeme v elektromobilu a kapacita baterii bude postačovat pro dojezd cca 400 km, tak teoreticky při 3000 nabíjecích cyklech auto ujede vzdálenost 1,2 milionu km. Pokud zohledníme pokles kapacity a další negativní vlivy tak se dostaneme na hodnotu vzdálenosti 500 000 km. Vážení diskutující "odborníci", položím otázku: "Je to špatný výsledek?"
Díky tomu, že baterie "hlídá" elektronika, nedochází k hlubokému vybíjení a režimy rekuperací a částečných nabíjecích cyklů umožňují díky zkušenostem výrobců elektromobilů poskytovat záruku na baterie 8 let.
Samozřejmě je tu otázka ceny akumulátorů a auta jako celku. To se ale bude časem měnit a vývoj situace bude obdobný jako tomu bylo v případě klasických aut se spalovacími motory. Dnes si je může dovolit každý, ale před 50 lety to bylo je pro "vyvolené".

Josef
26. října • 18:41

Jenže v "čistém" eletromobilu je (a bude) jiná kapacita baterií a tím i jejich provozní využívání díky té naprosto odlišné kapacitě nebude tolik rozdílné od Priuse. Už vůbec nehovořím o tom, kam se posunula technologie výroby nových baterií (a kam se ještě posune). Jinak zde je článek o Hondě a jedná se v případě elektromobilu o palivové články, které mohou být přechodovým můstkem do doby, než se podaří vyvinout "zázračné" baterie. A pravděpodobně bude pokračovat soužití palivových článků i dále v případech velkých dojezdů a výkonů (kamiony,...) a baterie budou převažovat v autech určených na kratší vzdálenosti.
Pro snažší pochopení - v době, kdy začínaly mobily, si nikdo nedokázal představit, že za pár let vydrží kapacita baterie pro několikadenní provoz a mobil se vejde do kapsičky saka. Není až tak problém podívat se na tehdejší "mobily" v podobě několika kilogramových "cihel"...

lethal924
25. února • 10:06

Kam se posunula technologie? Sou to porad ty same li-ionky (uz 40 let). Sam Musk rika ze se to minimalne jeste 20 let nikam zasadne neposune. Nez cekat na nejisty "zazrak" radsi bych se soustredil na neco co uz tu je, tedy clanky, ktere elektrinu vyrabeji, nez jen skladovaci konzervy s elektrinou. Je to zpatecnicky pristup.

Roces
25. října • 23:25

Co se týká dojezdu a nabíjení je to vše pravda. Ovšem jak dlouho bodou Superchargery zadarmo, přeci jenom někdo musí zaplatit výrobci a distributorovi a daně atd... On si na ty daňové úniky nějaký kalousek posvítí..
Jakmile klesne kapacita baterií znamená to častější nabíjení a s tím spojené rychlejší opotřebování baterie a v konečném důsledku k té výměně bude muset dojít a pravda je že dnes je cena baterií brutální... ale kdo ví třeba budou nějaké z druhovýroby za desetinu ceny a s dvojnásobnou kapacitou..
Do energetických bilancí se ovšem nepouštějte, elektrickou energii vyvážíme protože jsme schopni vyrobit více než je naše vnitrostátní spotřeba ale hlavně kvůli tomu že v zahraničí je nedostatek a my jsme strategicky umístěni pro vývoz EE. Pokud budou mít "všichni" elektromobily kompletně se zmení trh s elektřinou, zdroje a distribuční soustavy na tuto změnu nejsou nadimenzovány a to bohužel bude drahé..
Eko výkřiky typu mám fotovoltaiku a nabíjím si elektromobil jsou dobré tak do televize na oblbnutí davů. Přes den když svítí slunce je většina lidí v práci = fotovoltaika na střeše jim je k prdu, protože elektromobil je u práce na parkovišti.. V noci kdy je elektromobil v garáži zas překvapivě nesvítí slunce a zase jsme v pasti.. Jistě je to řešitelné, aktuálně třeba baterií, kterou přes den nabije sluníčko a v noci baterie nabije baterii v elektromobilu a postará se o to aby celý dům svítil a žehlilo se a vařilo a kurňa to je sci-fi jak prase...
Máte vůbec představu kolik by to stálo peněz a jak velkou střechu by jste potřeboval??
Jistě jsou lidi co na to mají, teslu za 3,5 mega, pasivní dům za 3 mega, fotovoltaiku s chytrou baterií která má jen cca 10letou životnost bratru za mega ...
Inu za 7,5 mega si umím představit mustanga + normální barák za 2 mega nějaké to rodinné vozítko pro manželku a než zbylé 3,5 mega procpu fosilními palivy nádržemi budeme mít všichni hodně dlouhé vousy..

lethal924
25. února • 9:51

S prispevkem naprosto souhlasim! Ale... ehm...normalni barak za 2 mega? pasivni za 3? Kde? Chci!!! :-D Normalni barak lidi dneska stavi se vsim vsudy tak za 5 prumerne. Ti co maji tesly za 3,5M jeste za vic :-)

Majkl
26. října • 1:00

Tak právě Superchargery jsou v ceně vozu, u nejlevnější varianty Modelu S byla možnost si ten přístup zdarma po celou dobu užívání vozu koupit za 3 tisíce dolarů,pokud si dobře pamatuji.
Jistěže po čase bude muset k výměně baterie dojít, otázkou ovšem je po kolika km. Jsou lidé, kteří s Teslou ujedou 150 tisíc km a kapacita baterie klesne o 4-5%. Takže si dovedu představit, že výměna baterie dřív než po 500 tisíc km nebude nezbytně nutná.
Máte pravdu, jenže než bude mít většina lidí místo spalováku elektromobil, pokud tato situace vůbec nastane, uběhne minimálně dalších 20 let. Během té doby není sebemenší problém distribuční soustavu apod. upravit potřebám.
Jinak, s tím domem, je samozřejmě pravda, že to není levná záležitost, ale pokud na to máte peníze, proč ne. :) To jsem uvedl spíše z toho důvodu, že se tu objevují komentáře, že elektromobil není vůbec ekologický a že např. v ČR je ještě horší než spalovák. Každopádně, není nutnost do toho investovat 7,5 mega, chci-li si koupit Teslu a nechci za ni vyhodit 3,5 mega,koupím třeba model 3 za 1,5 mega + u domu záleží, kolik věcí si na něm uděláte sám, takže ve výsledku to zas tak hrozné být nemusí. Navíc na fotovoltaiku u pasivního domu jsou celkem slušný dotace. A navíc, pokud se v nejbližších letech zlevní jak baterie,tak solární panely, zase tohle řešení bude o dost levnější.
Možnost tu prostě je, nemůže si ji dovolit každý a z finančního hlediska to pro někoho smysl nemá, avšak, pokud o to daný člověk stojí, proč mu bránit. :)

homer
25. října • 18:19

Furt mi nedochází proč po tom neskoci fleety. Nasmlouvaj si supr porizovaci ceny, naklady jsou usmevne (podle tebe), tak kde to vázne ?

Josef
25. října • 19:18

Vázne to třeba v tom, homere, že v Česku většina firem neví, co bude s jejich existencí za 2 roky, a proto do ničeho "nového", co by přineslo dobrý výsledek v delším horizontu, nejdou. Na "Západě" je to jiné, a proto řada firem tam investuje i do "novinek" a třeba už používá ve flotilách i elektromobily. A proto i ta Honda začne prodávat elektroauta v Americe (a v Japonsku) a ne v Česku, ve kterém se většina lidí zmůže akorát na více jak 10 let staré ojetiny dovezené ze "Západu". To, že v Česku vládne stále v automobilismu (a nejen v něm) pověstná doba kamenná, je zbytečné připomínat. Když se řekne "auto", tak se převážné většině "Čechů" vybaví slovo škodovka a "česká" domácí firma Škoda, která vyrábí přece nejlepší auta na světě... Podle počtů příspěvků, nejen v Autorevue, a podle "bohatých" doprovodných diskusí českých "znalců" se není čemu divit, že je v Česku situace, jaká je. (třeba už jen ten příspěvek "Qasiny" v návaznosti na články o Kodiaq..)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
25. října • 19:20

To, že můj příspěvek odešel třikrát po jednom stlačení klávesy, také něco vypovída...

kolemjdoucí 2
25. října • 19:26

Jo, o tom že máš na h.... připojení k netu.

Josef
25. října • 19:18

Vázne to třeba v tom, homere, že v Česku většina firem neví, co bude s jejich existencí za 2 roky, a proto do ničeho "nového", co by přineslo dobrý výsledek v delším horizontu, nejdou. Na "Západě" je to jiné, a proto řada firem tam investuje i do "novinek" a třeba už používá ve flotilách i elektromobily. A proto i ta Honda začne prodávat elektroauta v Americe (a v Japonsku) a ne v Česku, ve kterém se většina lidí zmůže akorát na více jak 10 let staré ojetiny dovezené ze "Západu". To, že v Česku vládne stále v automobilismu (a nejen v něm) pověstná doba kamenná, je zbytečné připomínat. Když se řekne "auto", tak se převážné většině "Čechů" vybaví slovo škodovka a "česká" domácí firma Škoda, která vyrábí přece nejlepší auta na světě... Podle počtů příspěvků, nejen v Autorevue, a podle "bohatých" doprovodných diskusí českých "znalců" se není čemu divit, že je v Česku situace, jaká je. (třeba už jen ten příspěvek "Qasiny" v návaznosti na články o Kodiaq..)

Josef
25. října • 19:18

Vázne to třeba v tom, homere, že v Česku většina firem neví, co bude s jejich existencí za 2 roky, a proto do ničeho "nového", co by přineslo dobrý výsledek v delším horizontu, nejdou. Na "Západě" je to jiné, a proto řada firem tam investuje i do "novinek" a třeba už používá ve flotilách i elektromobily. A proto i ta Honda začne prodávat elektroauta v Americe (a v Japonsku) a ne v Česku, ve kterém se většina lidí zmůže akorát na více jak 10 let staré ojetiny dovezené ze "Západu". To, že v Česku vládne stále v automobilismu (a nejen v něm) pověstná doba kamenná, je zbytečné připomínat. Když se řekne "auto", tak se převážné většině "Čechů" vybaví slovo škodovka a "česká" domácí firma Škoda, která vyrábí přece nejlepší auta na světě... Podle počtů příspěvků, nejen v Autorevue, a podle "bohatých" doprovodných diskusí českých "znalců" se není čemu divit, že je v Česku situace, jaká je. (třeba už jen ten příspěvek "Qasiny" v návaznosti na články o Kodiaq..)

Vit
25. října • 14:28

O tomto voze je psano uz od roku 2010. Na you tube je a j video o provozu a testovani vozu. Neni to žadna novinka jen uvadéni do prodeje.

Mirek
25. října • 22:25

Pokud vzpomínáš rok 2010, tak to jsi pěkně na omylu. Pleteš si to s FCX Clarity, a to je zcela jiné auto. To bylo vyrobeno v omezené sérii a poskytnuto na testování. Testovali ho i v ČR, například Autosalon na Primě. http://autosalon.iprima.cz/honda-fcx-clarity...

Ghostyx
25. října • 11:15

Kde jsem ty kly už jenom viděl? ... ;-) Žeby Talisman? :-D

Doporučujeme

Články odjinud