Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

28 komentářů

Driver
30. září • 23:48

No BMW jezdí na vodík po Mnichově a okolí od roku 2006 v 7er ale nesleduji to, jak se to vyvíjí. Jestli to už nezrušili... ADAC nebo BMW dělalo i crash testy na místa, kde je nádrž s vodíkem. Mazda vodík implementovala ještě dříve. http://www.auto.cz/bmw-hydrogen-video-7-luxu... ...

Mirek
1. října • 6:08

Pokud to bereš jako srandu, tak ok, ale v tom případě by to chtělo trochu upravit. V opačném případě to máš tedy pěkný úlet.

Driver
1. října • 0:14

A už od roku 2001 byly ty BMW 7er Hydrogen v provozu ve Frankfurtu.
Bohužel klíč k vodíkový revoluci je zřejmě fúzní vodíkový reaktor. Možná dříve vynalezneme antigravitační motor nebo teleport. Údajně ten antigravitační motor existuje už asi 80let a pohání tzv UFO.Ať je to jak chce, každopádně v autech hned tak nebude.

xXx
30. září • 18:39

pěkné auto, honda najela na nový design a je to paráda

Jiří Hlisnikovský
30. září • 18:34

Takže vidíte, komu se průser VW hodí. Toyotě a Hondě. Technologicky je vše vyřešeno, nyní zbývá dobudovat infrastrukturu. To je největší úskalí. Zde bylo třeba motivovat vlády. Možná aféra VW tomu pomůže.
Pokud jde o vodík, jde o velmi účinný způsob shromažďování a přechovávání energie. Akumulátory při vysoké hustotě energie jsou nestabilní (ještě nedávno hořely mobily), potřebují chladit, jsou z mnoha článků, přičemž 2 články se stejně nenabijí a nevybijí, anebo je zase velmi nákladná výroba (2 články do foťáku, které vydrží, stojí cca 1500 Kč, což při několika tisících je cena jen za baterie přes milión...). Nabíjení bude vždy pomalejší než tankování vodíku.
Honda s Toyotou /a s několika evropskými automobilkami/ mají názor na budoucnost jasnou. Vodík. Honda provozuje v Japonsku energeticky samostatné obytné domy, vodíkové technologie jsou součástí. Evropa o tom moc neví, je prostě pozadu za Japonci, jak tomu je trvale od 70. let 20. století

Fantomas
30. září • 19:03

Ano, technologie je, výroba vodíku je taky relativně jednoduchá, ovšem není na ni kapacita, takže by se musela celá vybudovat. Náklady astronomické. Podstatně horší je to s uskladněním vodíku. To je docela složité, takže další astronomické náklady. Kdo by to všechno zaplatil?

Jiří Hlisnikovský
30. září • 20:08

Astronomické nejsou. Ale automobilky úplně samy by rozjezd asi nezvládly. Proto potřebují vlády dostat na svou stranu, Kauza Clean Diesel se možná hodí.

Fantomas
30. září • 20:46

Nejsou astronomické? Momentálně se naprostá většina vodíku vyrábí z fosilních paliv (hlavně ze zemního plynu). To by ale byla dost komická a nesmyslná metoda výroby vodíku, to můžeme na fosilní paliva jezdit rovnou, takže tudy cesta nevede. Všichni si asi představují elektrolýzu vody, ale k té je potřeba elektřina, kterou nemáme. Nejprve by se tedy musely nastavět elektrárny. A pak ještě ty výrobny vodíku. To bude stát hodně peněz.

Josef
30. září • 21:40

Fantomasi, kdysi byla astronomická cena LCD monitorů, vzpomínám si cenu 180.000,- Kč za 14 palcový monitor, který tehdy nakupovali akorát ředitelé bank... Byly tehdy šíleně drahé, protože tehdejší technologie výroby měla velké procento zmetkovitosti LCD panelů. Chtělo to čas a jak je to dnes?
Stejně tak úspěšně to může dopadnout i s tím vodíkovým pohonem. A dostatek elektřiny? Existuje potenciál v obnovitelných zdrojích a určitě by se dala organizovat výroba tak, aby probíhala v okamžicích, kdy je elektřiny přebytek (v noci, o svátcích,....). A možná třeba i lokální spalování ropy v eletrárnách by se z ekologického hlediska dalo lépe uhlídat, co se týče exhalací, než je tomu v současnosti, kdy se ropné produkty spalují na ohromném množství míst v motorech aut. No, zafilosofovali jsme si, ale příští roky nám ukážou, jak to nakonec dopadne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
30. září • 23:54

Výroba vodíku z ropy je stejný nesmysl, jako výroba elektřiny z benzínu či nafty. Nouzově proč ne, ale koncepčně ve velkém je to totální kravina.

Jiří Hlisnikovský
1. října • 8:46

je to totéž, jako e-auta na elektřinu z fosilních paliv. Samozřejmě, že elektřina na výrobu vodíku by musela být např, z jaderných elektráren, které se regulují obtížně, tedy pomalu.

jirka
30. září • 17:06

tak to je norma euro 100 kde je vw v prdeli nazdar.

Fantomas
30. září • 12:19

Já osobně mám z vodíku strach. Zatím mě nikdo nepřesvědčil, že je to bezpečné. Tady v tom autě je v nádrži vodík pod tlakem 700 atmosfér. To je 3,5krát větší tlak než u lahví autogenu. Navíc vodík neustále uniká a uniká... Ani do garáže si takové auto nedáte.
A za jak dlouho vlastně všechen vodík z nádrže uteče?

Josef
30. září • 18:18

Fantomasi, nemusíš mít strach. Co Honda pustila do výroby, tak to vždy fungovalo. Před lety jsem měl obavy, jak dopadne Honda s prvním dieselem a on to byl "jednička" hned napoprvé. A těch řečí kolem, jestli se v Hondě nezbláznili, že to bude s nafťákem "vatrló" a podobně. Navíc nafťák udělala Honda jako první celohliníkový, což u BMW předvedli o nějaké 2-3 roky později a navíc s problémy (kroutilo se jim to,...). Jsem přesvědčený, že Honda to má s vodíkem vykoumané, technologie opravdu umí - stačí se podívat, co všechno Honda dělá a dělá to dobře. Od sekaček přes skůtry, auta, roboty až po letadla. Navíc Honda nikdy nespěchá, dává si načas. Sériovou výrobu "vodíkáčů" začne (začala) až po Toyotě. Lze připomenout i podstatnou skutečnost, že tuto technologii má už několik let vyvinutou Mercedes-Benz a má ji připravenou také k sériové výrobě.
V každém případě uvidíme, co přinese blízká budoucnost. Jen jako kuriozitu lze připomenout výroky, které zveřejňovala vědecká veřejnost v začátcích železnice, že lidé nepřežijí pohyb po kolejích rychlostí větší jak 40 km/hod, jak je parní kotel v lokomotivě nebezpečný s dalekosáhlými důsledky a podobně...

Fantomas
30. září • 18:29

Já nemám strach o funkčnost, tam je mi jasné, že to mají vymyšlené dobře. Já jsem nejistý z bezpečnosti. Prostě s vodíkem je to dost jiné, než s jinými druhy pohonu. Kdyby to s vodíkem bylo snadné, už by to dávno všichni vyráběli. A že se o tom mluví hódne dlouho.
Už to, že každé vodíkové auto má čidla úniku vodíku ukazuje, že i přes pokroky tam riziko pořád je.

Josef
30. září • 21:17

Fantomasi, bezpečnost je vyzkoušená a násobně ověřená. Viděl jsem ukázky z bezpečnostních zkoušek vodíkového systému aut v rámci vývoje u Mercedes Benz. Japonci to mají minimálně stejně ověřené. Obdobné obavy plynuly kdysi i z používání PB a zemního plynu v autech (na silnicích). Dnes jsou tato paliva používaná stejně jako benzin. Právě ta čidla a související bezpečnostní funkce násobně jistí celý systém používání vodíku. Co se týče "snadnosti" a argumentu, že by to dávno všichni vyráběli, tak mohu uvést jen to, že právě pro tu "snadnost" se to všechno dlouho testovalo a zkoušelo a teprve nyní se odhodlali výrobci to rozjet naplno. Na "opožďování" nasazení má pravděpodobně vliv i "ropařské" lobby a související politika. Obři Shell, BP a ostatní superkoncerny se přece jen tak nevzdají pro ně zajímavých zisků z těžby ropy a její distribuce v podobě ropných produktů. Dnes ale sílí politika "ekologie", což může vodíku pomoci (...kdo ví, jak to bylo a co vůbec spustilo "diesel paniku" vůči koncernu VW a vůbec bych se nedivil, kdyby v blízké době někdo začal strašit s "rakovinotvorbou", o které se moc dobře ví v souvislosti s "moderními" benzinovými přeplňovanými motory s přímým vstřikem. Ale to všechno jsou jen hypotézy a domněnky. Jak to bude vypadat v "reálu", to se v dohledné době dozvíme, musíme si počkat. Ale to, že je vodík a palivové články naprosto nejekologičtější, to je objektivně prokazatelné a nezpochybnitelné.

Driver
30. září • 16:48

Obavy jsou oprávněné. V malých vozech určitě. Mimochodem kdo někdy viděl, jak rychle vzplane a shoří obyčejné benzínové auto, tak nestíháte téměř ani utíkat. A že se to nemůže stát zrovna Vám? To je otázka. A Vodík? Svolávačka na CNG nádrže se ututlala. Ale ten, kdo vyrábí ty nádrže na vodík, ten musí mít hodně vysoký kapitál, to není jen tak.

Perkins
30. září • 11:48

Evropě chybí na tuto technologii cca 15 - 20 let. Tady je vrcholem smradlák wod folksíku jako woe...Jinak výborná kára. B-]

Josef
30. září • 18:28

Perkinsi, tuto technologii má vyvinutou už několik let a připravenou k výrobě i Mercedes Benz. V každém případě je hezké, že Toyota začala jako první prodávat hybridy a byla (je) úspěšná (Prius,...). Přišla jako první i s vodíkem a následuje ji Honda. Můžeš si ale přečíst na druhou stranu názory zdejšího experta Zelí, který opakovaně sděluje informace o zaostalosti asiatů (japonců, korejců,...), kteří všechno jen kopírují a opakovaně a s pohrdáním upozorňuje na zaostalost amerického trhu a zaostalost tamější výroby aut. To se potom dá díky Zelí polemizovat o tom, jak je to se vzdělaností některých evropanů, kteří neumí myslet a ani pořádně číst (nerozumí tomu, co čtou).

Mirek
30. září • 18:35

Potřebuji sehnat zelí na krouhání, nevíš o nějaké zbytečné hlávce? :-D

Josef
30. září • 21:27

Mirku, o jedné hlávce Zelí vím, ale jaksi stále nepochopil(a), že je zbytečná a stále zde v diskusích prudí (šíří nesmysly, uráží národy a rasy a znevažuje výrobce a automobilové značky, které toho dost dokázaly na rozdíl od toho Zelí...). Asi pořád ta "hlávka" čeká, že ji někdo "okrouhá". Mně se to jaksi stále nedaří. Čeká to asi na tebe Mirku, možná máš ostřejší "nůž" či účinnější "krouhadlo"... :-)

Filip
30. září • 11:44

Snad někdy i do Evropy. Ale my nepotřebujeme čisté japonce,my přeci máme Clean Diesel od VW!!

DžejÁr
30. září • 11:14

"První sériový automobil značky Honda"... asi myšleno vodíkový, že ano?
A u vozů se spalovacími motory je používání pojmu "plynový pedál" správnější???

Vana666
30. září • 11:21

Asi ano. Vzduch je plyn, směs vzduchu s odpařeným benzínem je také plyn

sy35
30. září • 11:08

A to je mi pěkná kára! Ty blatníky lehce přes kola vzadu...škoda že to není hybrid nebo akumulátorový elektromobil.

gas
30. září • 10:37

plynovy pedal? myslite gas pedal? gas nieje od slova gas - plyn, ale od slova gasoline, co v preklade znamena benzin, takze po spravnu: benzinovy pedal. ;-)

Cipr
30. září • 22:17

Doplním Fantomase - dříve auta neměla karburátory, ale zplyňovací nádobky, kde probublával vzduch skrz skleněnou nádobku s palivem (těžko říct, co to tehdy bylo za palivo, protože jeho složení bylo trochu benzín, trochu kerosin, trochu líh...), čímž se vytvářely nasycené vodní páry. Ty pak teprve byly palivem ve válcích.

Fantomas
30. září • 11:28

A co když je to od karburátoru, kterému se říkalo zplyňovač?
Obor spalovacích motorů vznikl velice rychle a bez předchůdců. Jazyk na to nebyl připravený, bylo potřeba to nějak a hodně rychle řešit, a tak se slova brala kde se dalo. Svíčka, válec, hlava,...

Doporučujeme

Články odjinud