Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda. Dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km.

Po Toyotě Mirai přichází i konkurenční Honda s vlastním plně vodíkovým autem. Novinka se jmenuje celkem jednoduše Honda FCV a je to první sériový automobil značky Honda, který jezdí na palivové články. Předešlé vozy, například FCX Clarity, byly pouze experimentální.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Více fotografií zatím nemáme. Vodíková Honda FCV má mít dojezd přes 700 km a nabídne různé režimy nastavení výkonu. Dovoz do Evropy je ještě v nedohlednu

Honda zatím nezveřejnila podrobné technické detaily, ale dojezd vozu s plnými nádržemi vodíku překročí 700 km. Technicky se opět jedná o elektromobil, ale na rozdíl od klasického akumulátorového elektromobilu se ten vodíkový „nabíjí“ jen asi pět minut u stojanu jako obyčejné benzínové auto.

Elektromobily | Technika | Hybridy | BMW | Palivo

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Výbava vodíkové Hondy FCV je poměrně luxusní. Ačkoliv zatím neznáme přesná čísla výkonu, řidič má dostat na výběr několik jízdních režimů, z nichž jeden bude sportovnější s ostřejší reakcí na pedál akcelerátoru (používat nyní termín „pedál plynu“ už není moc přesné).

Prodej Hondy FCV začně na začátku roku 2016 nejprve na domácím trhu. Teprve pak zamíří vodíková Honda do Kalifornie a snad někdy i do Evropy. Honda chce spolupracovat s jinými automobilkami na budování univerzální infrastruktury pro tankování vodíku.

Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2009
Stav: 141 861 km
Cena: 205 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 156 879 km
Cena: 129 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 144 844 km
Cena: 170 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek