Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svých pohonných jednotek o novou generaci přeplňovaných zážehových motorů.

Automobilka Honda představila v předvečer otevření autosalonu v Tokiu řadu svých nových projektů, z nichž nejvýznamnějšími jsou trojice nových zážehových motorů a kompaktní osmistupňová automatická převodovka. Všem těmto motorům budou společné přímé vstřikování paliva, přeplňování a proměnné časování ventilů VTEC. Principielně nic vysloveně nového nečekejte, spíše to vypadá tak, že Honda v daných objemových kategoriích dotahuje svoji konkurenci v downsizingu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové benzínové turbomotory Honda, zleva tříválec 1,0 l a čtyřválce 1,5 a 2,0 l

Základem se stanou litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,5 l, jež mají postupně nahradit většinu atmosféricky plněných motorů dodávaných v automobilech Honda. Oproti stávajícím agregátům mají být především lehčí a hospodárnější. Nejsilnějším prvkem této nové řady bude jednotka 2,0 l, kterou u Hondy budou ladit až na 280 koní (206 kW) a objeví se také u připravovaného modelu Honda Civic Type R.

Dvouspojková převodovka s kapalinovým měničem…

Civic Type R bude představen v průběhu příštího roku a Honda by s ním chtěla dosáhnout nejlepšího času na Nürburgringu, který v současnosti mezi sériovými hatchbacky s pohonem předních kol drží Renault Mégane RS. Po technické stránce zřejmě nejzajímavější novinkou z celé této sady ale bude osmistupňová samočinná převodovka určená výhradně pro zástavbu k příčně uloženým motorům.

Technika | Video | Sportovní auta | Honda | Honda Civic

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Jde o běžnou dvouspojkovou skříň, která je ale překvapivě doplněna konvenčním kapalinovým měničem momentu. A jde skutečně o doplněk, hlavní práci odvádí pár spojek v obvyklé konfiguraci. Měnič pracuje prakticky jen při rozjezdech a podřazování v nízkých rychlostech a má poněkud změkčovat a omezovat prokluzy spojek. Jde vlastně o „žehličku“ nepříjemných rázů, jimiž dvouspojkové převodovky obvykle trpí, která má chování převodovky přiblížit dojmu klasické automatické převodovky s měničem.

Technika | Premiéry | Honda | Hybridy | Palivo

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Netřeba snad zdůrazňovat, že se z těchto důvodů tato nová převodovka uplatní především u amerických vozů Honda/Acura…

Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků