Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svých pohonných jednotek o novou generaci přeplňovaných zážehových motorů.

Automobilka Honda představila v předvečer otevření autosalonu v Tokiu řadu svých nových projektů, z nichž nejvýznamnějšími jsou trojice nových zážehových motorů a kompaktní osmistupňová automatická převodovka. Všem těmto motorům budou společné přímé vstřikování paliva, přeplňování a proměnné časování ventilů VTEC. Principielně nic vysloveně nového nečekejte, spíše to vypadá tak, že Honda v daných objemových kategoriích dotahuje svoji konkurenci v downsizingu…

Honda motory 2014 1.jpgHonda motory 2014 2.jpgHonda motory 2014 3.jpg
Nové benzínové turbomotory Honda, zleva tříválec 1,0 l a čtyřválce 1,5 a 2,0 l

Základem se stanou litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,5 l, jež mají postupně nahradit většinu atmosféricky plněných motorů dodávaných v automobilech Honda. Oproti stávajícím agregátům mají být především lehčí a hospodárnější. Nejsilnějším prvkem této nové řady bude jednotka 2,0 l, kterou u Hondy budou ladit až na 280 koní (206 kW) a objeví se také u připravovaného modelu Honda Civic Type R.

Dvouspojková převodovka s kapalinovým měničem…

Civic Type R bude představen v průběhu příštího roku a Honda by s ním chtěla dosáhnout nejlepšího času na Nürburgringu, který v současnosti mezi sériovými hatchbacky s pohonem předních kol drží Renault Mégane RS. Po technické stránce zřejmě nejzajímavější novinkou z celé této sady ale bude osmistupňová samočinná převodovka určená výhradně pro zástavbu k příčně uloženým motorům.

Jde o běžnou dvouspojkovou skříň, která je ale překvapivě doplněna konvenčním kapalinovým měničem momentu. A jde skutečně o doplněk, hlavní práci odvádí pár spojek v obvyklé konfiguraci. Měnič pracuje prakticky jen při rozjezdech a podřazování v nízkých rychlostech a má poněkud změkčovat a omezovat prokluzy spojek. Jde vlastně o „žehličku“ nepříjemných rázů, jimiž dvouspojkové převodovky obvykle trpí, která má chování převodovky přiblížit dojmu klasické automatické převodovky s měničem.

Netřeba snad zdůrazňovat, že se z těchto důvodů tato nová převodovka uplatní především u amerických vozů Honda/Acura…

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud