Honda představuje nové zážehové turbomotory ve verzích 1,0, 1,5 a 2,0 l

Značka Honda oživí paletu svých pohonných jednotek o novou generaci přeplňovaných zážehových motorů.

Automobilka Honda představila v předvečer otevření autosalonu v Tokiu řadu svých nových projektů, z nichž nejvýznamnějšími jsou trojice nových zážehových motorů a kompaktní osmistupňová automatická převodovka. Všem těmto motorům budou společné přímé vstřikování paliva, přeplňování a proměnné časování ventilů VTEC. Principielně nic vysloveně nového nečekejte, spíše to vypadá tak, že Honda v daných objemových kategoriích dotahuje svoji konkurenci v downsizingu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové benzínové turbomotory Honda, zleva tříválec 1,0 l a čtyřválce 1,5 a 2,0 l

Základem se stanou litrový tříválec a čtyřválec s objemem 1,5 l, jež mají postupně nahradit většinu atmosféricky plněných motorů dodávaných v automobilech Honda. Oproti stávajícím agregátům mají být především lehčí a hospodárnější. Nejsilnějším prvkem této nové řady bude jednotka 2,0 l, kterou u Hondy budou ladit až na 280 koní (206 kW) a objeví se také u připravovaného modelu Honda Civic Type R.

Dvouspojková převodovka s kapalinovým měničem…

Civic Type R bude představen v průběhu příštího roku a Honda by s ním chtěla dosáhnout nejlepšího času na Nürburgringu, který v současnosti mezi sériovými hatchbacky s pohonem předních kol drží Renault Mégane RS. Po technické stránce zřejmě nejzajímavější novinkou z celé této sady ale bude osmistupňová samočinná převodovka určená výhradně pro zástavbu k příčně uloženým motorům.

Honda Civic | Video | Technika | Sportovní auta | Honda

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Jde o běžnou dvouspojkovou skříň, která je ale překvapivě doplněna konvenčním kapalinovým měničem momentu. A jde skutečně o doplněk, hlavní práci odvádí pár spojek v obvyklé konfiguraci. Měnič pracuje prakticky jen při rozjezdech a podřazování v nízkých rychlostech a má poněkud změkčovat a omezovat prokluzy spojek. Jde vlastně o „žehličku“ nepříjemných rázů, jimiž dvouspojkové převodovky obvykle trpí, která má chování převodovky přiblížit dojmu klasické automatické převodovky s měničem.

Technika | Premiéry | Palivo | Hybridy | Honda

Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Netřeba snad zdůrazňovat, že se z těchto důvodů tato nová převodovka uplatní především u amerických vozů Honda/Acura…

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků