Honda představuje na pařížském autosalónu tři nové motory

  • Nový výkonnější 1,6litrový i-DTEC vznětový motor o výkonu 160 PS a 350 Nm pro model CR-V s novou tváří
  • Snížené emise a úspornější provoz se zcela novou devítistupňovou automatickou převodovkou pro model CR-V
  • Zcela nový zážehový motor 1,5 i-VTEC pro HR-V - nové kompaktní SUV Honda
  • Nový model Jazz bude vybaven zcela novým zážehovým motorem 1,3 i-VTEC

Společnost Honda představí na letošním pařížském autosalónu ucelený přehled novinek svých modelů a motorů pro rok 2015.

Od jara 2015 bude nabízen oblíbený model CR-V s výkonnějším vznětovým motorem a také s účinnou devítistupňovou automatickou převodovkou. Rovněž karosérie získá zcela novou estetickou podobu: vpředu s novými světlomety, přední mřížkou, mlhovkami, spodním krytem motoru a nárazníkem; vzadu s novými sdruženými LED světly, upravenými zadními výklopnými dveřmi a nárazníkem.

Pohon obou náprav modelu CR-V bude zajišťovat výkonnější 1,6litrový čtyřválcový vznětový motor i-DTEC z řady Earth Dreams Technology společnosti Honda. Tato hnací jednotka nové generace se vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu. U modelu CR-V tento nový motor nahradí předchozí 2,2litrový vznětový motor i-DTEC.

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje tento nový výkonnější vznětový motor výkonu 160 PS a 350 Nm a zároveň produkuje pod 130 g/km CO2 – což je nejméně ve své třídě a o 11 % méně, než u předchozí jednotky. Aby mohli vlastníci modelu CR-V plně využít účinnost nejnovějšího motoru, bude tento model rovněž k dispozici s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise CO2 sníží pod 135 g/km – což je 20 % méně, než u jeho předchůdce.

Model CR-V s pohonem jedné nápravy a vznětovým motorem v kombinaci s manuální převodovkou bude nadále vybaven 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 160 PS, nyní s hodnotami CO2 pouhých 117 g/km.

Nový model HR-V, nová hnací jednotka

V expozici společnosti Honda v Paříži bude rovněž k vidění prototyp nedávno představeného kompaktního SUV Honda: HR-V. Přední náprava modelu HR-V, který bude uveden na trh v létě 2015, budou poháněna buď zážehovým motorem 1,5 i-VTEC nebo lehkým vznětovým motorem 1,6 i-DTEC, oba z řady Honda Earth Dreams Technology. Oba tyto motory budou doplněny šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco k motoru 1,5 i-VTEC může být alternativně dodána rovněž převodovka CVT.

Nový model Jazz, nová hnací jednotka

Společně s modelem HR-V bude mít evropskou premiéru také prototyp Jazz. Společnost Honda představí zcela novou elegantní a moderní karosérii, která vyjadřuje zásadní vylepšení tohoto nejnovějšího modelu.

Nový evropský model Jazz, jehož prodej bude zahájen v létě 2015, nabídne úspornější provoz a vyšší výkon díky novému motoru z řady Earth Dreams Technology. Nový 1,3litrový zážehový motor i-VTEC je doplněn šestistupňovou manuální převodovkou (která nahradí předchozí pětistupňovou) nebo převodovkou CVT.

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 180 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 84 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků