Honda představuje na pařížském autosalónu tři nové motory

  • Nový výkonnější 1,6litrový i-DTEC vznětový motor o výkonu 160 PS a 350 Nm pro model CR-V s novou tváří
  • Snížené emise a úspornější provoz se zcela novou devítistupňovou automatickou převodovkou pro model CR-V
  • Zcela nový zážehový motor 1,5 i-VTEC pro HR-V - nové kompaktní SUV Honda
  • Nový model Jazz bude vybaven zcela novým zážehovým motorem 1,3 i-VTEC

Společnost Honda představí na letošním pařížském autosalónu ucelený přehled novinek svých modelů a motorů pro rok 2015.

Od jara 2015 bude nabízen oblíbený model CR-V s výkonnějším vznětovým motorem a také s účinnou devítistupňovou automatickou převodovkou. Rovněž karosérie získá zcela novou estetickou podobu: vpředu s novými světlomety, přední mřížkou, mlhovkami, spodním krytem motoru a nárazníkem; vzadu s novými sdruženými LED světly, upravenými zadními výklopnými dveřmi a nárazníkem.

Pohon obou náprav modelu CR-V bude zajišťovat výkonnější 1,6litrový čtyřválcový vznětový motor i-DTEC z řady Earth Dreams Technology společnosti Honda. Tato hnací jednotka nové generace se vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu. U modelu CR-V tento nový motor nahradí předchozí 2,2litrový vznětový motor i-DTEC.

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje tento nový výkonnější vznětový motor výkonu 160 PS a 350 Nm a zároveň produkuje pod 130 g/km CO2 – což je nejméně ve své třídě a o 11 % méně, než u předchozí jednotky. Aby mohli vlastníci modelu CR-V plně využít účinnost nejnovějšího motoru, bude tento model rovněž k dispozici s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise CO2 sníží pod 135 g/km – což je 20 % méně, než u jeho předchůdce.

Model CR-V s pohonem jedné nápravy a vznětovým motorem v kombinaci s manuální převodovkou bude nadále vybaven 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 160 PS, nyní s hodnotami CO2 pouhých 117 g/km.

Nový model HR-V, nová hnací jednotka

V expozici společnosti Honda v Paříži bude rovněž k vidění prototyp nedávno představeného kompaktního SUV Honda: HR-V. Přední náprava modelu HR-V, který bude uveden na trh v létě 2015, budou poháněna buď zážehovým motorem 1,5 i-VTEC nebo lehkým vznětovým motorem 1,6 i-DTEC, oba z řady Honda Earth Dreams Technology. Oba tyto motory budou doplněny šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco k motoru 1,5 i-VTEC může být alternativně dodána rovněž převodovka CVT.

Nový model Jazz, nová hnací jednotka

Společně s modelem HR-V bude mít evropskou premiéru také prototyp Jazz. Společnost Honda představí zcela novou elegantní a moderní karosérii, která vyjadřuje zásadní vylepšení tohoto nejnovějšího modelu.

Nový evropský model Jazz, jehož prodej bude zahájen v létě 2015, nabídne úspornější provoz a vyšší výkon díky novému motoru z řady Earth Dreams Technology. Nový 1,3litrový zážehový motor i-VTEC je doplněn šestistupňovou manuální převodovkou (která nahradí předchozí pětistupňovou) nebo převodovkou CVT.

 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků