Honda plánuje zdvojnásobit prodeje svých aut. Je to realné?

S odvážným vyhlášením přišel na tiskové konferenci pořádané v Japonsku šéf automobilky Honda Takanobu Ito. „Během příštích pěti let zvýšíme roční prodeje svých vozů na 6 milionů.“

Pokud bychom hleděli na vše jen optikou prodejů japonské automobilky v Česku, asi bychom tomu příliš nevěřili. Za prvních osm měsíců letošního roku Honda nijak neoslnila, zaujala u nás mezi značkami 20. místo s 1098 registracemi (loni 1109 registrací). 

Jenže celosvětově si japonská automobilka vede mnohem lépe. Očekává, že ve fiskálním roce, který skončí 31. března 2013, prodá rekordní počet aut – 4,2 milionů. To bude o 35 procent více než v předcházejícím fiskálním roce. Tehdy japonský výrobce prodal 3,1 milionu vozů, produkce byla citelně ovlivněna zemětřesením.

Prezident automobilky Takanobu Ito odhalil, v čem tkví současný úspěch: „Stoupá poptávka po našich malých autech, jako je Fit/Jazz (na snímku). A na ty se budeme hlavně orientovat.“

Zmínil také některé plány automobilky pro příští roky: „Představíme derivát modelu Fit, našeho klíčového produktu. Ten je v současnosti vyráběn ve 12 zemích včetně Japonska, Brazílie, Číny, Indie a Indonésie. Bude sjíždět z výrobní linky nového závodu v Mexiku. V listopadu představíme produkční verzi sedanu Acura RLX na přehlídce v Los Angeles. Sázíme také na nový malý vůz Brio.“

Honda také hodlá představit tři nové hybridní systémy. Za prvé bude nadále rozvíjet svou koncepci lehkého hybridního systému s jedním motorem. Za druhé vyvíjí nový silnější hybridní systém se dvěma motory pro středně velká vozidla. A za třetí chystá efektivní a výkonný hybridní systém se třemi motory Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Tato technologie bude použita v novém NSX. 

Není malých plánů

Honda plánuje v roce 2017 každoročně prodávat 3 miliony vozů v Japonsku, Spojených státech, Evropě a na dalších rozvinutých trzích. Ve srovnání s posledním fiskálním rokem, který skončil letos v březnu, je to o 2 miliony více automobilů.

Navíc společnost zamýšlí zdvojnásobit prodeje na rozvíjejících se trzích (hlavně v Číně a Indii) na 3 miliony vozů. Například v Číně hodlá do roku 2016 představit deset nových a faceliftovaných modelů.

V Japonsku bude Honda i nadále vyrábět zhruba 1 milionů vozů ročně. Největší pozornost bude věnovat i nadále malým autům, která se zde prodávají velmi dobře.

"Ten náš plán je smělý. Šest milionů prodaných vozů ročně, to je opravdu velké číslo. Hodně jsme proto debatovali, zdali máme tyto naše plány představit veřejnosti. Ale nakonec jsme dospěli k závěru, že ano,“ řekl Takanobu Ito.
 

Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 390 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků