Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Ostrý model nové Hondy NSX bude muset zhubnout. A tak přijde o složitý hybridní systém.

Japonský hybridní supersport Honda NSX se přeci jen možná dočká ostřejší varianty. Civilnímu hybridnímu modelu se totiž zatím nedostalo příliš vřelého přijetí a novináři, kteří měli možnost novou NSX testovat, o ní hovoří především jako o těžkém (nová NSX váží 1725 kg) a příliš komplikovaném autě.

Honda ale zvažuje dvě další varianty modelu NSX. Mohl by přijít roadster a především ostřejší verze NSX Type-R. Zejména ostrá verze Type-R nebyla vedením zamítnuta a zůstává na pořadu dne, jak potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoje automobilky Honda.

Byznys | Kupé | Honda | Hybridy

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

Honda už má dokonce plán, jak bude ostrý model Type-R vypadat po technické stránce. Především se zbaví komplikovaného hybridního ústrojí a zbyde mu vlastně jen elektromotor umístěný vzadu mezi převodovkou a spalovacím motorem 3.5 V6 BiTurbo.

Odstranění dvou elektromotorů vpředu a přebytečných akumulátorů by mohlo pomoci odlehčit NSX minimálně o 150 kg. Další možnosti snižování hmotnosti jsou v konstrukci jednotlivých panelů karoserie, v interiéru a podobně. Celková úspora ostrého modelu by se mohla pohybovat až kolem 250 kg.

Zajímavosti | Tajné | Sportovní auta | Kabriolety | Honda

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda má také rozpracovaný projekt aktivní aerodynamiky, který se měl původně na NSX objevit, ale nakonec ho sériové auto nedostalo. Proti standardní NSX by měl model Type-R dostat i jiné řízení, neboť u sériového modelu pracuje řízení s vektorováním točivého momentu pomocí elektromotorů vpředu.

Zatímco o modelu Type-R se mluví v Hondě pouze v souvislosti s případnou limitovanou edicí, projekt roadsteru je prakticky „hotová“ věc. Vysoká torzní tuhost konstrukce sériové NSX umožňuje poměrně bezproblémovou stavbu otevřeného modelu bez potřeby dodatečných výztuh. A trh nejen v USA takové auto jistě přijme.

Bonus: Podívejte se na původní Hondu NSX-R, jak zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minut (na tehdejší dobu to byl výborný čas)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků