Honda NSX Type-R má šanci na výrobu, ale bez elektromotorů

Ostrý model nové Hondy NSX bude muset zhubnout. A tak přijde o složitý hybridní systém.

Japonský hybridní supersport Honda NSX se přeci jen možná dočká ostřejší varianty. Civilnímu hybridnímu modelu se totiž zatím nedostalo příliš vřelého přijetí a novináři, kteří měli možnost novou NSX testovat, o ní hovoří především jako o těžkém (nová NSX váží 1725 kg) a příliš komplikovaném autě.

Honda ale zvažuje dvě další varianty modelu NSX. Mohl by přijít roadster a především ostřejší verze NSX Type-R. Zejména ostrá verze Type-R nebyla vedením zamítnuta a zůstává na pořadu dne, jak potvrdil magazínu Autocar Nick Robinson z vývoje automobilky Honda.

Kupé | Byznys | Honda | Hybridy

První Acura NSX byla prodána v dražbě za 30 milionů

Honda už má dokonce plán, jak bude ostrý model Type-R vypadat po technické stránce. Především se zbaví komplikovaného hybridního ústrojí a zbyde mu vlastně jen elektromotor umístěný vzadu mezi převodovkou a spalovacím motorem 3.5 V6 BiTurbo.

Odstranění dvou elektromotorů vpředu a přebytečných akumulátorů by mohlo pomoci odlehčit NSX minimálně o 150 kg. Další možnosti snižování hmotnosti jsou v konstrukci jednotlivých panelů karoserie, v interiéru a podobně. Celková úspora ostrého modelu by se mohla pohybovat až kolem 250 kg.

Tajné | Zajímavosti | Sportovní auta | Kabriolety | Honda

Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda má také rozpracovaný projekt aktivní aerodynamiky, který se měl původně na NSX objevit, ale nakonec ho sériové auto nedostalo. Proti standardní NSX by měl model Type-R dostat i jiné řízení, neboť u sériového modelu pracuje řízení s vektorováním točivého momentu pomocí elektromotorů vpředu.

Zatímco o modelu Type-R se mluví v Hondě pouze v souvislosti s případnou limitovanou edicí, projekt roadsteru je prakticky „hotová“ věc. Vysoká torzní tuhost konstrukce sériové NSX umožňuje poměrně bezproblémovou stavbu otevřeného modelu bez potřeby dodatečných výztuh. A trh nejen v USA takové auto jistě přijme.

Bonus: Podívejte se na původní Hondu NSX-R, jak zvládla Nürburgring Nordschleife pod 8 minut (na tehdejší dobu to byl výborný čas)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2008
Stav: 119 041 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 177 644 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků