Honda NSX: objednat si ji lze, představí se ale až v roce 2015

Značka Honda začala přijímat závazné objednávky na svůj připravovaný supersport s legendárním označením NSX.

Koncepční studie Honda NSX patřila bezpochyby k nejzářivějším novinkám letošního autosalonu v Ženevě, i když její lesk poněkud zastínily premiéry více méně sériových supersportů Ferrari, Lamborghini a McLaren. Nové kupé od Hondy navazuje na legendární „japonské Ferrari“ Honda NSX vyráběné v letech 1990 až 2005 s motorem uloženým před zadní nápravou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Honda NSX Concept při své premiéře na letošním autosalonu v Ženevě

Také studie nové inkarnace odkazu NSX má motor uprostřed. Jde opět o zážehový šestiválec, jenž je ale tentokrát opatřen přímým vstřikováním benzínu a asistuje mu hned trojice elektromotorů, jeden před převodovkou a dva zbylé na přední nápravě. Studie Honda NSX Concept je dlouhá 4 330 mm a vysoká jen 1 160 mm, takže je oproti svému předchůdci z přelomu tisíciletí o 95 mm kratší a o 10 mm nižší.

Design | Premiéry | Honda | Sportovní auta | Kombi | Autosalony | Ženeva 2013 | Honda Civic

Honda ukázala budoucí NSX a Civic kombi

Podoba sériového provedení zatím známa není a v prodejích se Honda NSX neobjeví dříve než v roce 2015, přesto mohou nadšenci již nyní vozy závazně objednávat. Například ve Velké Británii, kde záloha činí nemalých 5 000 liber (asi 151 000 Kč), této možnosti k dnešnímu dni využilo již více než 20 zájemců.

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků