Honda NSX dostala 10 chladičů. Motor potřebuje tři, převodovka dva

Na novou Hondu NSX čeká řada fanoušků jako na smilování. Sériová verze má světovou premiéru už za sebou, ale to neznamená, že víme o tomto autě úplně všechno. Například se stále neví přesné parametry o výkonu hybridního ústrojí a dynamických vlastnostech. Dnes se Honda připomněla další tiskovou zprávou, ve které dále přibližuje techniku vozu. Ne, neradujte se, výkon stále neznáme.

Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Honda | Ženeva 2015

Honda NSX se začne prodávat za rok. K vidění je také Jazz nebo HR-V

Honda slibuje extrémně tuhou karoserii, a to díky tomu, že základ kombinuje hned několik materiálů. Je totiž sestaven z hliníkových slitin, vysokopevnostní oceli a celek uzavírá karbonová podlaha. Navíc automobilka připravila speciální technologii odlévání, takže výsledné díly jsou ještě pevnější.

Testy | Honda Civic | Hatchbacky | Honda

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Honda NSX dostala propracovanou aerodynamiku, která je nejlepší v dané třídě, ale která se obešla bez aktivních prvků. Testovalo se například ve větrném tunelu v Ohiu na modelu zmenšeném na čtyřicet procent velikosti reálného auta, nicméně tento model měl všechny detaily včetně dílů pod kapotou.

Japonská automobilka opět potvrdila přítomnost benzinového přeplňovaného šestiválce o objemu 3,5 litru. Ten bude používat přímý i nepřímý vstřik a přímo na jeho klikovou hřídel bude napojen zadní elektromotor a následně pak devítistupňová automatická převodovka. Další dva motory najdeme u přední nápravy.

Technika | Sportovní auta | Hybridy | Honda

Nová Honda NSX se ukázala na první fotografii

Uchladit celý tento „cirkus“ dá zjevně poměrně dost práce. Na novém NSX tedy napočítáme dohromady deset chladičů. Hned tři se vážou na motor, další dva potřebuje převodovka, chladit se musí také přední elektromotory i ten zadní. A aby toho nebylo málo, jsou zde ještě dva mezichladiče stlačeného vzduchu.

Doufejme, že až bude Honda vydávat další tiskovou zprávu na téma techniky nového NSX, dočkáme se také několika základních čísel. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků