Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že dokončila vývoj prvního bodokončila vývoj prvního bočního airbagu s plynulou aktivací v závislosti na podmínkách nárazu. Toto řešení umožní lepší ochranu posádky, ale také omezí síly působící na ni ze strany airbagu. Prvním modelem, jenž toto zařízení obdrží, bude malý typ Life, jehož prodej bude spuštěn letos na podzim v Japonsku.

Jádrem nového systému je uložení airbagu ve spirále a osazení tlakovým ventilem. Díky nové konstrukci se naplní rychleji, přičemž způsob plnění se odvíjí od směru a intenzity nárazu, ale také od aktuální polohy postavy řidiče nebo spolujezdce. Nová konstrukce rovněž umožnila prodloužit dobu, kdy je airbag naplněn a může chránit.

Automobilka Honda spustila vývoj svého prvního airbagu již v roce 1971 a roku 1987 se stala prvním výrobcem, který jej v Japonsku začal instalovat do svých vozů. O tři roky později obdržela podobné prvenství za zástavbu airbagu před místem pro spolujezdce.
 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek