Honda nabídne první boční airbag s plynulým plněním

Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že dokončila vývoj prvního bodokončila vývoj prvního bočního airbagu s plynulou aktivací v závislosti na podmínkách nárazu. Toto řešení umožní lepší ochranu posádky, ale také omezí síly působící na ni ze strany airbagu. Prvním modelem, jenž toto zařízení obdrží, bude malý typ Life, jehož prodej bude spuštěn letos na podzim v Japonsku.

Jádrem nového systému je uložení airbagu ve spirále a osazení tlakovým ventilem. Díky nové konstrukci se naplní rychleji, přičemž způsob plnění se odvíjí od směru a intenzity nárazu, ale také od aktuální polohy postavy řidiče nebo spolujezdce. Nová konstrukce rovněž umožnila prodloužit dobu, kdy je airbag naplněn a může chránit.

Automobilka Honda spustila vývoj svého prvního airbagu již v roce 1971 a roku 1987 se stala prvním výrobcem, který jej v Japonsku začal instalovat do svých vozů. O tři roky později obdržela podobné prvenství za zástavbu airbagu před místem pro spolujezdce.
 

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků