Honda N-ONE: podivná retroodpověď na Fiat 500 nebo Mini

Honda N-ONE je nový minivozík z Japonska, který si troufá konkurovat renomovaným modelům Mini nebo Fiat 500.

Novinka od Hondy je součástí nové generace malých krabic na kolech, které objemem motoru do 0,66 l patří do specifické japonské kategorie tzv. kei cars (všimnete si třeba poznávacích značek se žlutým podkladem) a v dohledné době hodlají radikálně omezovat hmotnost s ohledem na snížení spotřeby paliva. Prvním modelem z této řady se stal na sklonku loňského roku vůz Honda N BOX, na jehož technice spočívá také nový typ N-ONE představený na domácím trhu včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE: z hisotrických motivů typu N360 toho moc nezbylo

Jeho předlohou se stala koncepční studie Honda N Concept_4 z posledního autosalonu v Tokiu. Vynikala řadou stylistických prvků očividně vycházejících z modelu Honda N360, který se začal vyrábět v roce 1967 a stal se vůbec prvním skutečně velkosériově vyráběným automobilem značky Honda. Ale co chcete dělat s přísně utilitárně střiženou hranatou karoserií na co nejmenším půdorysu?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda N-ONE

Rozvor náprav je co možná nejdelší a retrospektivně zamýšlené prvky se omezují prakticky pouze na tvar masky chladiče, kulaté světlomety s elipsoidními zdroji a vestavěnými blikači a svisle orientované zadní svítilny rámované obroučkami z LED. Tím záměr konkurovat vozům jako Mini nebo Fiat 500 prakticky končí. O pohon se starají zážehové tříválce 0,66 l s atmosférickým plněním, nebo přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s pohonem předních, za příplatek všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je střižen přísně účelově

Nová Honda N-ONE se ve své podstatě nijak nevymyká obvyklé povaze japonských kompaktů (viz např. Nissan Cube 2013) a prodávat se bude na domácím trhu již od dnešního dne. Ceny se v přepočtu pohybují v rozmezí 280 000 až 416 000 Kč. 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků