Až konečně přijde skutečný pokrok tak se ho nikdo ani snažit zastavovat nebude. Zatím se tak ale neděje, lithiové baterie jsou úplně stejný krok vedle, jako tahle šílenost, a co vadí úplně nejvíc - ještě je kolem toho lidem nalháváno a lakováno narůžovo. Kdyby ti kreténi na rovinu řekli "víme že elektromobily a baterie nejsou ideální, ale jiná možnost bohužel není, nebo se za pár desetiletí na téhle planetě usmažíme..." a slušně poprosili "...takže vás proto prosíme, abyste v tomto zájmu akceptovali některé nevýhody a udělali něco pro svoje děti" a zároveň to podpořili nejen okecácáním, ale i cenami atd, tak by to byla jiná. Jenže tak to není a každý vidí, že se na tom všichni snaží akorát napakovat a vyhovět "těm nahoře", kteří si jako malá děcka umanuli, že už nebudou kupovat ropu od šejků a proto všechny okolo podmínkami NUTÍ si tu zrůdnost koupit, přičemž spousta ostatních problémů zůstává neřešena (řepka, nesmyslně drahé DPF atd atd) - takže prostě ne, s lhaním a křiváctvím mají jednoduše smůlu.
Přál by sis kapitalismus s lidskou tváří? Nic takového neexistuje, už z názvu je jasné, že si to navzájem odporuje a že je to nemožné.
Ale existuje, ovšem psychopaté "nahoře" si to samozřejmě zařizují podle sebe a lidé "dole" často přebírají přesně tu (jejich vnucenou) poraženeckou politiku, kterou tu předvádíš i ty a o nic se nesnaží. Ale lidé se změní a zajímat se začnou, o to není třeba se bát - přijde to takřka samo, je vhodná doba. Bývaly doby, kdy "těch jiných" nahoře nebývalo tolik, a kdo zná zákony přírody tak ví že zase budou a plevel půjde pryč, protože sinusovka a cyklické střídání fází. Půjde to celkem rychle, ale úplně samo se to neudělá, tím že se lidi budou zajímat a měnit (sebe samé a své myšlení) tomu půjdou rychleji naproti.
Existuje? A jak chceš na někom jiném vydělávat a obírat druhé o peníze, aby to bylo lidské a slušné?
Chces tvrdit ze nejde uzavrit obchod s nimz by byly spokojene obe strany? Zakaznik dostal co chtel, v povazovane kvalite a dodavatel mel primereny zisk?No to je mi te skoro lito.
Ne, protože to už pak nebude kapitalismus, ale jakási centrálně řízená ekonomika. Dobrovolně se zisků nikdo nevzdá, tedy by se ten přiměřený zisk musel direktivně určovat, nařizovat a vymáhat. Tohle má být ta lidskost?
Kapitalista lidumil zní úplně skvěle a velmi lidsky :-))
Kapitalismus se často vysvětluje jako "vláda peněz" - to ale neznamená nadvláda peněz! Kapitalismus je tedy jen jedna z částí fungujícího systému, nikoliv celý systém. Kapitalista tak klidně může být lidumil, pokud zůstane člověkem a bude si i nadále uvědomovat, že nad kapitálem jsou ještě nějaké vyšší hodnoty - ostatně dělá to i ve vlastním zájmu, krátkodobé vysoké zisky jsou... ehm... no prostě jen krátkodobé, prosperita znamená něco jiného.
A on je nějaký rozdíl mezi vládou a nadvládou? Vláda peněz je přece to samé co nadvláda peněz. Asi ve slově nadvláda hledáte cosi "na vyšším stupni", ale nic takového není. Buď vládnu, nebo ne.
Východ a Čína nám už nějakou dobu ukazují, že nemáš stoprocentní pravdu. Rozdíl je právě v té pozici v hodnotovém žebříčku, ale: Neber si to moc osobně, ovšem pozoruju tě tu v diskusích už delší dobu a tohle je zrovna pro tebe naprosto neuchopitelné téma, protože tvůj hodnotový žebříček a směřování jsou výrazně jiné než u ~70 % ostatních lidí.
Nesmysl. Můžu být buď kapitalista, nebo lidumil, ne oboje. Oboje najednou nejde, protože jedno vylučuje druhé.A jsme zpátky u mé otázky - jak chcete obrat někoho o peníze, aby to bylo lidsky a slušně?
Apple učí autopilota reagovat na černochy:http://video.cnbc.com/gallery/...
Bylo by to vhodné i pro zemědělce, kdyby měli jezdit po poli třeba elektrické traktory? ;-)
Budeš se divit, ale na to přišli dávno v zemi, kde zítra znamená již včera. Ze školních let pamatuji ruský textík, kde byl elektrický traktor spojen se základnou kabelem.
No a co kdyby to bylo tak, že by se všechna auta mohla propojit přes nárazníky při autonomním řízení a energii si navzájem předávala. Tak by stačilo jen do kolony vždy vložit někde nějakou "energetickou cisternu" a furt by se dalo jet, prostě by se jen občas někdo připojil a zase odpojil (vložil zipem do tohoto nekonečného vláčku) a bylo by na dálnicích starostech.
Tankování za letu na dálnici. Perfektní. Kam se hrabou zlepšováky od Hondy.:-))
Tohle řešení už v Praze funguje, řikáme mu tady metro :)
A já si říkal, nač potřebujete takový balík na rozšíření. Vy to natáhnete i do ulic, jo?
Neblbni, prachy potřebujeme z 90% na tunelování a ten zbytek se možná dostane na stavbu tunelů... Ale do ulic se to nedostane :D
Já teda nevim, ale elektrickou autodráhu jsem měl už za socíku a auta jezdila moc pěkně. Tak to jenom zvětšit těch 1:80 nebo kolik, pustit tam trochu víc šťávy a jedeme. Za deště to bude malinko probíjet, ale jak se píše i výše - kdo by řešil malichernosti?
Asi už automobilky a ďalší hráči v tomto biznise nevymyslia nič lepšia ako indukčné nabíjanie: je vhodné pre všetky autá či autobusy, nešpatí prostredie, je oveľa lacnejšie ho na vozovku inštalovať ako drôty nad vozovkou, a môže sa v zime na vybraných úsekoch používať aj na "odstraňovanie" snehu a námrazy. Navyše káble pod vozovkou môžu pomáhať automatickej jazde vozidiel.Jediný problém je trochu nižšia účinnosť, ale v tá je v porovnaní s ostatnými výhodami zanedbateľná. Viem si predstaviť aj riešenie, že kvôli zvýšeniu účinnosti prenosu elektrickej energie by sa z podvozku auta vysunul snímač elektriny s napr. ochrannými malými koliečkami a ten snímač by bol od vozovky vzdialený len 1 cm. Samozrejme by mal vpredu aj vzadu čidlo, ktorými by sa kontrolovalo, či pred resp za vozidlom (pri cúvaní) nie je na ceste nejaká malá prekážka. A keby tam nejaká bola, v zlomku sekundy by sa snímač zasunul späť do podvozku a po prejdení ponad prekážku by sa znovu vysunul.Ak sa k tomu ešte pridajú batérie s reálnym dosahom cez 500 kilometrov, tak elektromobily budú prakticky vo všetkých smeroch lepšie autá ako autá so spaľovacími motormi: niektorí nebudú musieť vôbec jazdiť na dobíjacie stanice - auto si nabijú počas jazdy na diaľnice, elektromobil má menej pohyblivých častí,, ktoré slúžia na pohon, oveľa jednoduchšie a lacnejšie sa dá prakticky z každého auta urobiť štvorkolka, je podstatne tichší, netreba v ňom riešiť typ prevodovky (manuál či automat), v porovnateľnom elektromobile je viac miesta, je vhodnejší je pre jazdu v zápchach a šťastlivci, čo majú vlastný dom, budú môcť jazdiť po zakúpení solárnych článkov prakticky zadarmo. To všetko ľudia veľmi radi vymenia za trochu vyššiu cenu. Stačí sa pozrieť na mobilné telefóny: sú v podstate len 2 typy: iPhone a tie ostatné (nie som fanúšik ani majiteľ žiadneho produktu od Applu). Ak je totiž niečo "cool", tak je cena relatívne nepodstatná.
To je sice zajímavá představa, ale nerealizovatelná - koukněte se na silnice jak, z většiny vypadají už teď: Proč si myslíte, že když nedokážou už dneska slušně udržovat obyčejnej asfalt, že by to dokázali u technicky náročnější komunikace? Nesmysl.
...a panelaky v okoli takeho indukcne nabijacieho placu budu priam ziarit. Uz dnes je elektromagneticke *znecistenie* dost zavazny problem.
Elektromagnetické "znečištětí" je hoax kterému věří jen technicky negramotní lidé. Škodlivost záření z mobilu, homeopatie, ufoni, vodníci, čarodejnice - to vše je jedna kategorie nesmyslů.
Aha, takže spektrometry jsou podle tebe zařízení k ničemu a standardy ochrany proti rušení (to je to EMI) v průmyslu, diferenciální sběrnice atd existují jen aby se technici a inženýři měli čím bavit po odpolednách?? Ty seš opravdu Dub.
A když je mezi námi technicky vzdělaný člověk, můžeš napsat víc o tom, že je elektromagnetické záření neškodné a proč?
Jasně, pro jedno auto pohoda, ale co víc aut? Jak tlusté kabely by ve vozovce musely být, aby uživily kolonu aut? A když bude indukčně odebírat proud třeba několik set aut za sebou, to budou proudy. A ta krásná elektromagnetická pole okolo, to bude už jen lahůdka - jak pro lidi, tak pro elektroniku.
No já bych to vyřešil jednodušeji. Přidělal bych na střechu auta malou větrnou elektrárnu a jak by auto jelo, tak by ji vítr roztáčel a ta by vyráběla elektřinu. Divím se, že to ještě nikoho nenapadlo. :-)
jasně, až na to že vzniklý odpor vzduchu by auto zpomaloval více než by mu zmíněné řešení dodávalo šťávy
Pane Jig, on to myslel jako vtip, ale vy jste to nepochopil.
Ztratu pokryje dotace z EU
zbytečně řešíš malichernosti :-)
Já bych tam dal plachty a udělal plachetnici na kolech.
A kdyby se to rameno udělalo z ebonitu a na boční stěnu přitloukly liščí kožešiny, mohli bychom jezdit zadarmo :-))
Konec chodcu a cyklistu na krajnicich ;-)
Takové boční elektrické vedení by mohlo fungovat podobně, jako elektrický ohradník kolem výběhu pro zvířata. Jen by v tomhle muselo být asi mnohem vyšší napětí a výkon, pokud by to mělo zvládnout napájení mnoha elektromobilů současně. A to by bylo pro chodce či cyklisty poněkud nebezpečné podobně, jako když se člověk přiblíží k trolejím třeba nad kolejemi.
No vida jak to krásně zapadá do sebe. Autonomní provoz je s chodci neslučitelný, tohle to vyřeší samo :-)
Ten pantograf po straně má jednu výhodu, nebylo by výškové omezení pro nadměrné vozidla. Předjíždění je ale trošku problém. Takže super řešení pro kamióny :-D¨Vynálezů které mají hendikep a jsou k ničemu jsou stovky, tisíce, a vynález spalovacího motoru je v tomto světle přes sto let nejefektivnější zázrak. Sice existují od doby projektu Philladelphia otazníky, zda náhodou jako lidstvo už nemáme technologii teleportace k dispozici, ale možná by stačilo, kdybychom se vrátili k modelu, tady vyrobím, tady spotřebuji. A nevozili přes půl zeměkoule vše z číny... Ale to je už politika korporací, stará stovky let, kolonizovat chudé, otročit je a "vyvážet zlato, vyměněné za zrcátka" :-(
Az na ten hoax s projektem philadelphia naprosta pravda. Proto taky Musk centralizuje vyrobu - je to levnejsi a ekologictejsi. A nejekologictejsi i nejekonomictejsi je porad jezdit svym stavajcim autem dokud to jde a nekupovat nove dokud to neni nezbytne nutne. Je to daleko vic tree-hugging a polar-bear-friendly nez koupit si novou teslu, ikdyby to stare byl treba diesel bez filtru. Jenze takhle lidi nepremysli. Chteji novou hracku a pritom si pripadat dulezite ze delaji neco pro dobro, ikdyz to tak ve skutecnosti neni. Ignorance is bliss!
Projekt Philladelphia je jen novodobej hoax, teleportace reálně existuje od konce 90. let.
Podle mne by stačilo i polovičaté řešení. Auto by nebylo "samec". ale "samice". Před křižovatkou by po nějaké délce byl rantl s nadrženými robotickými rameny a ta by hledala stojící auto se zásuvkou svolné ke spáření. Bylo by to jen pár minut, ale i to by stačilo, aby něco proteklo. K tomu nějaká ta elektronická komunikace, případně spřažení se semafory, atd, atd, ...
Vážení cestující, v rámci nabíjecího procesu trvá tato červená pouhých deset minut. Telefonovat je povoleno.:-))
Sice je to myšleno jako hezký vtip, ale zároveň jsi předpověděl další vývojový stupeň kapitalismu. Už dnes jsme denně bombardováni nejrůznějšími výhodnými nabídkami a už se objevují první "vlaštovky", kdy stačí do telefonu na něco odpovědět ano a už jste uzavřeli smlouvu a máte na cestě fakturu. Produktivita je gigantická a zoufalá snaha vydělávat už začíná přerůstat z pasivní fáze nabídky na aktivní. A to je jen začátek. Kdo nebude ve střehu a nedá si pozor, ten bude nakupovat a dostávat zboží. Už tím, že někam přijdete, nebo přijedete, jste vlastně zákazník a budete vám automaticky doplněno a dodáno vše, co jen jde. A taková elektřina je na tohle úplně ideální.
Víc vize než vtip. Vše je pak věcí legislativy a provedení. Stačí HW či SW přepínač: Nechci cestou dobíjet / Chci dobíjet po potvrzení / Chci dobíjet automaticky.
Pro takove "vizionare" doporucuju serial Black Mirror
Samo by to byla stejná zásuvka, přes kterou by se dobíjelo na "čerpačce" nebo na parkovišti.
Trolejbus sme mali v Bratislave uz v r.1909. Este nieco *nove* tam maju?
Ale trolejbus s kladkou na boku místo nahoře nemá nikdo. Až na to museli přijít Japonci.:-D
... tahace vlacikov v bani maju bocne vysuvne zberace aby sa zvrchu mohol sypat naklad :-)Takze ani ten bocny zberac nie je nic nove.
Taky Metro má boční sběrače
Odtahovku na koňský pohon. :-))
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.