Honda Legend: elektronický cruiser

40 komentářů

Tonda
18. srpna • 13:46

...neni pravda, jak se v prvnim odstavci pravi. Delal se i jako kupatko a myslim, ze bylo jeste hezci jak klasicky sedan. Jinak ty novy Hondy zvenci... Nejak jsem tomu jeste neprisel na chut.

Milan K
17. srpna • 15:15

S Acurou RL (evropský Legend) jsem najezdil počátkem roku přes 700 mil v Texasu. Nedokážu zatím posoudit, jestli jsou v evropské verzi nějaké zásadní změny (pravda je, že Hondě trvala příprava na trh v Evropě docela dlouho).
Jsem zvyklý střídat hodně vozů (obrovskou výhoda mého zaměstnání je, že si při častém cestování můžu půjčit naprosto libovolný vůz) - byť se přiznám, že jsem si za ta léta asi vybudoval největší vztah k BMW.
Na Acuru RL jsem se hodně těšil - když jsem ji jí přebíral, ještě nádherně voněla novotou a byl jsem teprve druhý zákazník (najeto 450 mil) co v ní jel - a nebyl jsem vubec zklamán. Legend (RL) je možná maličko něco jiného než majitel BMW či Mercedesu čeká - ale věřte, nebude zklamán.
Jízdní vlastnosti bych označil za vynikající, Legend je výborný na ukrajování dlouhých vzdáleností, jízda je báječně klidná, tichá a pohodlná. Zpočátku jsem byl trochu překvapený, že se auto chovalo až přespříliš "limuzínovatě" (přece jen Honda je v mé hlavě spojena s maličko jiným zážitkem) - ale po pár kilometrech Vám to už ani nepřijde - je přece jen jasné, že tohle auto je stavěné hodně na klidnou jízdu i jinou klientelu. Za celou dobu jsem nezaznamenal jediný problém - vše fungovalo jak má - snad jen ovládání navigace mi za celou dobu nějak nepřišlo pod kůži a zdálo se mi trochu těžkopádné (otázka názoru). Jako vynikající hodnotím systém 4x4 - nejezdil jsem samozřejmě technické tratě na letišti, ale zažil jsem opravdu hodně rozmlácené i štěrkové cesty a jeden hodně vydatný déšť - mohu říci výborné. Jednu výtku bych ale měl - i když nevím jestli bude oprávněná. Jsem velice náročný na automatickou převodovku - znám opravdu dobře 7 rychlostní automat od Mercedesu a samozřejmě i 6 rychlostní automat od BMW... Jak to povědět - nemůžu říct, že bych z automatu z RL byl vyloženě zklamaný, nebo něco nefungovalo - to ne, jen mi prostě při různých jízdních režimech tenhle automat připadal jako jeden ze "starší generace".

Je možné, že jsem prostě jen zmlsaný, ale zejména z počátku jsem byl z automatu maličko rozpačitý. Abych to uvedl na správnou míru - automat řadí klidně, pohodlně a zejména u konstantního zrychlení je vše ok (dálnice atd.). Nicméně jakmile přijde na trochu problematické pasáže, je evidentní, že logika řazení občas tápe. Nutnost podřazení o dva stupně mu dělala trochu problém, naopak jakmile se kopec přehoupnul, držel rychlost možná příliš dlouho. Když byla situace "nerozhodně" (městký provoz) zdálo se mi že automat příliš dlouho "váhá" jaký stupeň zařadit - jen proto aby například zařadil 4 - a ihned zase podřadil 3.
Ale aby to neznělo zase příliš negativně - krom jisté "tupé" a pomalejší reakce je vše ok - ale prostě vůči zmíněné konkurenci jsem rozdíl cítil. Můj osobní závěr - výborné auto - a nadto s dlouhou zárukou. Výborné zejména pro toho kdo hledá pohodlí, tichou sílu a luxus bez toho aby byl člověk příliš nápadný. A v tomto bude možná pata Achillova nového Legendu. Je to automobil, který se bohužel pohybuje v segmentu vozů, kde pro mnoho zákazníků hraje velkou roli prestiž značky a její obecná povědomost. Je to sice asi hloupý pohled, který o kvalitě vozů nic neříká, nicméně funguje (určitě jste zažili - on jezdí v BMW vs - koupil si nějakého japonce- Toyotu Lexus, Hondu atd. - byt je to BMW 3 vs Lexus 430). Přece jen bude chvíli trvat než se tento pohled změní (jestli tomu tak bude) - nicméně Honda dělá mnoho proto aby se to podařilo. P.S. průměrná spotřeba 12,8 litrů na km (při trochu těžkopádném přepočtu ;-) ) - což je myslím slušný výsledek

King
16. srpna • 11:42

Nevím, jestli nejsem nemocný, ale tentokrát nepošlu autora do horoucích Hondapekel B-] . Pěkně napsaný článek, nezapomnělo se na nic podstatného (snad kromě hlasového ovládání), chybí pro autorevue,cz typické hondaporejpáváníčko ;-), takže oceňuji a chválím. :-D Jen bych doplnil pár drobností. Stávající Legend je už čtvrtou generací, vy jste patrně uváděl pouze 3.a 2. soudě podle přesné charakteristiky. Jen dodám, že první lze hodnotit stejně jako druhý. Legend se vyrábí od roku 1989, tedy již 17 let, což dost času na to, aby i nejzabedněnejší škodovkář v anketě ke slovu Legend přidal bez přemýšlení Honda, bez ohledu na v Evropě prodané kusy.
K tomu místě vzadu - vzhledem k tomu, že se jako jedni z mála vejdete dozadu s hlavou do AR 159, bral bych to u Legenda s rezervou (ale osobně si nejsem už schopen místo vzadu pro hlavu vybavit). ;-)
A názor bych měl i na to "nechci mít všechno". Každý z uvedených systémů se dá ovládat funkcí ON/OFF, tedy adaptivní tempomat i CMBS, VSA. Vypnout SH-AWD by mohl chtít jen blázen, stejně jako ANC. Nebo snad nesnášíte zvuk BOSE? :-)). A nikdy nemůžete vědět, jestli vám třeba CMBS nebo adaptivní tempomat nezachrání z vlastní iniciativy kůži. A "váha navíc?" Elektronika se počítá na kila. Mimochodem - Honda uvádí dost vysokou pohotovostní hmotnost - otázkou je, kolik by vážil stejně vybavený Mercedes nebo BMW, kteřé jsou v holátkách o 200-400 kg těžší.

Chudas
16. srpna • 17:15

Přesně tak, všude i v tom Autosalonu na primě to hanily, že má "nadváhu" ale našlápnout 5tku nebo Ečko tak si myslim že to tak 150kg +- přidá a to je můj velmi střízlivý odhad, nejsem zběhlej v tom kolik co váží, ale určitě to nebude v řádech desítkách nebo se pletu?

Skyline
16. srpna • 14:32

No tak neda mi to a doplnim, ze Legend je na svete uz presne 20 let, proto taky jeho prvni generace byla vystavena v lednu v Detroitu na NAIAS. Docist se to muzes treba tady: http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1074&s_id=9 ;-):-D

King
16. srpna • 16:38

Kdo ví, jestli ten pisatel vůbec ví, vo čom píše :-P

Skyline
17. srpna • 16:54

3-[:-D:-D

Caddy
15. srpna • 22:07

No vida, ze jde i dneska vyrobit pomerne pekne auto..... :) Tohle s emi libi a nestydel bych se za to, hlavne interier mi prijde jeden z nejlepsich ze soucasnych aut. Motor taky ujde, vybava dobra....jo, tohle bych neodmitl, kdybych treba MUSEL vybrat nove auto :)

-LK-
15. srpna • 8:49

Přiznám se, že tohle auto je dle mého gusta. Už u stávající Seville se mi děsně líbilo, že vše vč. takových vychytávek, jako paměti na sedačky, volant, klimu, rádio i zrcátka bylo v základu. Za příplatek dřevěné obložení volantu a řadičky (obložení interiéru opět v základu), nějaké barvy, střešní okno a telefon. Přesně jak píše Skyline - mimo jednoho člověka neznám nikoho, kdo by na vyšší výbavu "v ceně" nadával. Spekulovat nad tím, že kdyby tam adaptivní tempomat nebyl, mohl bych ušetřit 60.000, jsou na nic, protože všichni víme, že zrovna příplatková výbava je to, na čem se automobilky napakují a výbava v prodejní ceně 60.000 může ve skutečnosti mít náklady na úrovni 8.000). Auta "all inclusive" miluji.
Má druhá úchylka spočívá v tom, že miluji elektroniku. Vím, že čím toho je v autě víc, tím spíš se může něco podělat, ale přesto jsem nadšen, pokud palubka vypadá jak kokpit letadla, milion displejů a čudlíků, každá blbost na servomotorky, paměť a senzory.V tomto ohledu by mi zmiňovaný Legend zcela nepochybně vyhovoval. Auto jsem neviděl, nejel jsem v něm, ale z popisu p. Jandy soudím, že by mi bylo neskutečně sympatické.

Caddy
15. srpna • 22:08

Ty jsi muj clovek :)

-LK-
15. srpna • 8:55

Opravte si prosím odkaz na technické parametry, doména new.autorevue.cz neexistuje.Jinak co pročítám výbavu, tak mě trochu mrzí, že to nemá vyhřívané sedačky vzadu, aktivní odpružení a že to má pouze dvouzónovou klimatizaci. Ale za tu cenu mi to přijde bomba.

Pavel Janda
15. srpna • 10:08

Opraveno, diky za upozorneni :-)

Skyline
15. srpna • 8:10

... jak se nazory mohou lisit. Nejde v tuto chvili ani tak o ten muj, neb jsem s autem jeste nejel, jako spis o konkurencni.Na uvod bych podotkl, ze Legend neni "americky", ale "japonsky". Proto me osobne nijak Ameriku neevokuje, prestoze je zrejme, ze pri jeho navrhu se s prodejem na tomto trhu urcite pocitalo. Kazdopadne tak, jak vypada tady, vypada i v Japonsku, kde se stal Autem roku 2005.Druha vec - "Legend se poucil a prizpusobil se Evropanum vic". No, ja nevim. Nabizi sice nesrovnatelne vic, nez konkurence i nez jeho predchudce, ale jinak system "jedna vybava a hotovo" je pro me trochu zklamani. Stejne tak absence hybridu, ktery ma Honda na srovnatelne urovni (mozna i lepsi) nez Lexus. Pritom prave tento pohon (3.0 V6, 255 koni) by Legendu slusel. Nebudu zminovat "chybejici diesel", protoze prave jeho nahrazeni hybridem mi prijde jako vyborny napad, porad si jeste myslim, ze chrochtajici ropak do teto tridy uz nepatri (at si evropsky ropomil rika, co chce).Jinak jsem cekal drtivou kritiku na misto vzadu, protoze na acz "uz clovek vysoky 180 cm zaboril hlavu do stropu", takze jsem docela zvedav, jak se bude sedet me (183 cm), kdyz se tam vam sedelo dobre i s dvema metry.Osobne ale nerozumim kritice na to, ze "je v aute vsechno" a ze "to tam nekdo nemusi chtit, ale Honda mu to nuti". Takze otazka: kdyby za tu cenu davalo BMW stejnou vybavu, taky by tady vsichni nadavali, jak je to naprd? Ja se zatim nikdy nesetkal s tim, ze by clovek vybavu "zadarmo" kritizoval, naopak znam spoustu lidi, kteri si do auta nektere veci nekoupi kvuli jejich cene. Chapal bych tu kritiku ve chvili, kdy by cena byla na urovni stejne vybavene konkurence, ale takhle?

Pavel Janda
15. srpna • 10:07

Rad Vas vidim v diskusi :-)Debate o designu se radeji vyhnu, u prizpusobeni je to spise otazka miry. Honda jiste neudelala vse (to je zjevne uz z duvodu, ktere zminujete, neunikly mi), ale podle vlastnich slov udelala "dost". Ja jsem pouze ocenil snahu :-)Jak jsem zminil v clanku, o miste vzadu se v jinych mediich rika leccos. Ja jsem v Legendu jel vzadu x-krat za ruznymi ldimni a nepocitoval jsem to jako problem, paklize ten vepredu nema sedacku uplne vzadu, coz ale ani pro dvoumetroveho jedince neni nezbytne, zkratka jen rozsah nastaveni predni sedacky je velkorysy. Zaroven jsem ale zminil, ze to zalezi na tom, jak je clovek zvykly vzadu sedet.Co se tyce vybavy, pristup Hondy ma jiste dve stinne stranky. A ted nechci ani tak otvirat diskusi uspory z rozsahu vs. usetreni na neimplementaci toho ci onoho prvku, ostatne jiz v clanku rikam, ze diky nulovemu systemu vybav dostala Honda cenu tak nizko, ze vice verzi by s cenou patrne mnoho neudelalo. Hodnotim to ciste jako narocny uzivatel, me v aute nevadi jen stav, kdy v nem neco nemam, ale kdy v nem mam neco, co s sebou "vozim", co neco vazi, co ovlivnuje jizdu atd. a co pritom niterne nechci. Predstava, ze vybava "zdarma" je vzdy fajn je po mem soudu pohled mene narocneho zakaznika mensiho/levnejsiho auta, ale ne nekoho, kdo jej chce mit presne takove, jake chce on. Zde neni problem jen to, ze neco chybi, ale i to, ze neco prebyva.Kdyz uz zminujete BMW, odpovidam na Vasi otazku jednoznacne ANO a dodavam, ze jako zakaznik velmi tezko snasim, ze jsem do sestivalcoveho modelu standardne dostal k stabilizacnimu systemu otravny "hill-holder", ktery jsem pri objednavce vyslovne nechtel. A takovych veci se v tom aute najde hned nekolik. Pristup "je to zdarma (v cene), je to super" ma podle me jen omezenou platnost a v tride Legendu jej povazuji za platny jen u minority zakazniku. A to lze u zminovaneho BMW nastavit specifikaci velmi rozlicne, presto to nelze udelat dokonale, s Legendem bych tak v tomto smeru spokojen zrejme nebyl. Je zde spousta vybavy, kterou bych v aute nechtel (treba onen CMBS), ale nechctit ji nemohu. A takto se na vec rozhodne nedivam jen ja...

Skyline
15. srpna • 10:24

U designu jsem narazel spis na to, ze prave acz se Legend zda byt americky az moc, co popravde nechapu. Takze tady jsem s vami, jen jsem upozornoval, ze to az tak poamerictele auto neni, protoze primarne jde o model pro Japonsko. Nakonec i ty upravy pro Acuru byly velmi male, az bych rekl, ze zadne.U ostatniho si nejsem jisty, jestli opravdu Honda udelala dost, ale cenim, ze i to malo cenite;-)Misto vzadu - jasne, nejsme ve sporu a jsem fakt zvedavy, jak to bude pohodlne pro me. Kazdopadne reakce se dost ruzni, coz je minimalne zajimave (obvykle se casopisy v techto vecech spise shodnou).Vybava - spatne jsem se vyjadril, nemel jsem asi psat "vybava zdarma je fajn", ale "vybava zdarma, ktera je pro me prinosem je fajn". Souhlasim, ze pokud neco nechci, netesi me, ze nemam moznost to "nedostat". Otazkou je, kolik takovych veci ve vybave Legendu najdete. Kdyz k tomu pak pridam, ze ani u evropskych znacek to neni tak uplne ruzove (staci se podivat do konfiguratoru skodovky, tam jsou takovych podminenych veci tuny), nepripada mi politika Hondy az tak spatna. Ale dokud se nesvezu, nemuzu rict, co by mi vadilo a co ne a prozatim mi "plna naloz" pripada jako dobra "obet" v porovnani s tim, jak to resi konkurence.

-LK-
15. srpna • 10:37

Taky si myslím, že jen menší část řidičů uvažuje jako p. Janda, kdy některé prvky výbavy vyloženě odmítají. Já třeba mlhovky využiju tak 2x do roka, ale nevadí mi, že mám o čudlík na palubce navíc a tahám s sebou pár metrů kablíků a světlomety navíc.
V autě je řada věcí, co by si člověk udělal jinak. Třeba u mých senzorových stěračů mě _naprosto neskutečně_ žere, že soudruzi z Detroitu vymysleli, že pokud nastartuju auto se stěrači přepnutými na automatiku, tak stěrače jednou _nasucho_ setřou, abych na to byl upozorněn. Přesto, že to mohli napsat na displej, když už ho do auta dali, nebo přidat kontrolku na palubku. Taky s tím nenadělám naprosto nic. Ne nadarmo jsem jako technicky založený člověk vždy toužil po tom, aby si člověk mohl elektroniku přeprogramovat dle svého gusta :-), aspoň tu convenience, ne tu řídící.A ještě k té výbavě, já to vidím takto. Minimalizací ceny a výrobních nákladů typu "jeden Legend" dosáhneme toho, že máme auto, kterému kromě zmiňovaného aktivního podvozku, vyhřívaných sedaček vzadu, čtyřzónové klimy a autozatmavovacích vnějších zrcátek vcelku nic nechybí (z mého pohledu náročného člověka), a to za 1,5 mega. I kdyby nakrásně udělali oholený základ, dostanou se (ve výrobních cenách) třeba o 100 tisíc níž. Kdo by si pak koupil za 1,4 mega "holáska", kde by ten aktivní tempomat v koncové ceně stál 60 tisíc a střešní okno dalších 35? Přičemž automobilce by silně stouply náklady, protože jakákoliv customizace věc prodražuje (je rozdíl, zda to všechno sekám jak housky na krámě nebo zda musím evidovat, že model ten a ten má mít to a to apod.).
Navíc většina té výbavy je pasivní a pro používání se musí zapnout (asi až to CBMS), tudíž když to nechci, tak to prostě nepoužívám. A - jak p. Janda poctivě dodává, ani u značky typu BMW, kde člověk v základu opravdu dostane řekl bych nepoužitelné auto (čili maximální míra přizpůsobení jen těma blbostma, za které jsem ochoten peníze vysolit), si ten Hillholder nemohl neobjednat...

z Deutchlandu
15. srpna • 8:32

.....porad si jeste myslim, ze chrochtajici ropak do teto tridy uz nepatri (at si evropsky ropomil rika, co chce)....
Diesel do této třídy patří již dávno, o tom žádná, kdo tvrdí že ne zaspal dobu. Až bude benál v USA a Japonsku stát to co stojí v Evropě, bude vetšinu těchto aut na světě pohábět nafta.
Hybrid by byl možnou alternativou a zejména v USA by silně zvedl prodeje Legendu, tak jako se to povedlo Toyotě, ale nejsem si jist zda Honda má dostatečně velký hybridní motor....Ja se zatim nikdy nesetkal s tim, ze by clovek vybavu "zadarmo" kritizoval....
Jenže ono nic neni zadarmo a o tom to je. Prostě kdyby měla Honda jednu "oholenou" verzi za mega, měla by mnohem větší šanci přitáhnout více zákazníků. Viz třeba Mercedes v Německu - nejvíce prodaných vozů třídy C, E a ML jsou se střední výbavou, pak základ = social edition a minimum aut (pod 10%) má v sobě vše co automobilka umí nabídnout (viz grafy v měsíčníku Mercedesu pro německý trh)...
Můj názor je takový, že ikdyž je jistě Legend povedné auto za dobrou cenu vzhledem k výbavě, díru do prodejů v Evropě stejně neudělá. Chybějící nafta, jediný pětistupňový automat a nemožnost idividualizace vozu udělají své!

Skyline
15. srpna • 9:16

Chrochtajici a rakovinotvorne diesely jsou v Evrope jen proto, ze zadna jina "nizkospotrebova" alternativa doted nebyla. Uvidime, co bude za par let, ja bych mnohem radsi GS450h nez E320CDI.Honda dostatecny hybridni motor ma, uz jsem to psal. 3.0 V6 255 koni je urcite dost.To je prave ten omyl, oholena verze by za mega nebyla, stejne jako neni ani u konkurence. Ja proste nevidim problem v plne vybave, coz by me osobne maximalne vyhovovalo, ale v nemoznosti vyberu jineho motoru a hlavne prevodovky.

z Deutchlandu
15. srpna • 11:32

Odpůrce dieselů bude neustále dokola omílat pitomosti tipu chrochtající, rakovinotvorné atd atd. Nemá cenu o tom diskutovat. Trh to tak chce a to je důležité pro každého výrobce! I Honda to po letech pochopila a tak vyrobila iCTDiJinak oholené verze u konkurence za mega jsou, přesněji za 1,1 mega plus minus (viz základní řady A6, BMW 5, MB E, Volvo 80 atd.) Přece jen je rozdíl 1,1. a 1,5 mega....K té výbavě, souhlasím s autorem článku. Já taky nechci do auta elektronické hovadinky které nevyužívám a jejichž jediným "přínosem" pro mě je to, že se to může akorát podělat a bude to vyžadovat opravu aby auto jako celek zase mohlo fungovat (v lepším případě aby mi přestal nadávat PP, že něco nefunguje a že mám jet do servisu).Kdo má rád pohodlné kočáry s benzínovým motorem a automatem, vybavené vším možným i nemožným bude u Hondy jistě spokojen. Zbytek však nikoli. KLíčovou otázkou pro Hondu je, kolik v Evropě bude těch prvních a kolik těch druhých.

Skyline
15. srpna • 12:35

"Chrochtajici" ani "rakovinotvorne" nejsou pitomosti, ale fakta.Trh by chtel i heroin, kokain, proc to sakra neni legalni? Staci srovnat zdaneni a zrusit tak nesmyslne zvyhodneni ropaku (historicky pochazejici z doby, kdy ropak v beznem aute byl rarita a lobby podniku chtela levnejsi palivo kvuli podnikani), srovnat emisni normy a bude po ropacich. Jak uz psal LK, oholena verze s motorem, ktery autem teto velikosti sotva pohne neni srovnatelna konkurence. Ale 3.2 FSI quattro nebo 530ix konkurence jsou, za stejnou cenu vsak nenabizi temer nic. Je jasne, ze pro snoby bez penez a radobypodnikatele, kteri jezdi A6 za 1.1 mega Honda svuj Legend nezamyslela.K vybave - zajimalo by me, co ve svem aute vlastne mas a kolik jsi za to priplatil. Samozrejme souhlasim s tim, ze vic elektroniky = vetsi sance, ze se neco po..re, to je ale problem i dobre vybavene konkurence. Podle tve logiky je pak A6 v plne nalozi na hovwno, protoze je tam vic veci, co se muzou pokazit? Nejake zvlastni uvazovani...S poslednim souhlas, nakonec to bude zaviset na zakaznicich. Uvidime.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
z Deutchlandu
15. srpna • 13:17

Oholenou verzí myslím auto nejen s nižší výbavou ale i se slabším motorem a manuálem. Taky netvrdím, že MB E 200 (nejlevnější benzínové Éčko) je přímý konkurent Legendu v dané výbavě a motorizaci, kterou Legend nabízí. Jen říkám, že kdyby Honda takovou variantu jako ono "levné" Éčko měla, prodala by Legendů jistě mnohem víc. Stejně tak jako kdyby tam měla naftu.

-LK-
15. srpna • 13:28

Co znám MB-E, tak se převážně kupuje jako firemní/fleetové vozidlo a tam Honda stejně neexceluje. U té nafty nepochybuji, že by jí řada lidí upřednostnila, ale dát tam nějaký chcíplý dvoulitr se 110kW, to by asi díru do světa neudělala. Honda (narozdíl od německé trojky) není imidžovka, takže lidí, co by byli děsně rádi, že dosáhnou aspoň na základní, oholenou verzi, IMHO tolik není.

z Deutchlandu
15. srpna • 13:36

Nevím jak v ČR, ale v Německu si Éčka kupují běžně fyzické osoby, a divil by ses kolik tady jezdí těch "oholených" 200K a 220CDI.....
Jinými slovy HOndě asi stačí, prodat pár kousků několika jedincům, kterým zrovna sedne daný motor a pětistupňový aumotat, namísto toho rozšířit paletu motorů a výbav a zaujmout tak širší část trhu, a urvat i to nejlukrativnější to jest firemní klientelu. Někde jsem četl, že Honda by se ráda stala asijským BMW. Tenhle přístup je spíše pokus o strategii alá Maserati = "jeden model" ber anebo neber.

-LK-
15. srpna • 13:49

Zrovna Německo bych do toho netahal, protože tam se na imidž hraje děsně.
Jsi na takové a makové pozici, což znamená, že se od tebe očekává auto zhruba z rozsahu X-Y, nebudeš nakupovat v ALDI apod. Rodinná zkušenost i osobní zkušenost kamaráda, žádná "jedna paní povídala" nebo "bylo to na iDnes v diskuzi".
Upřímně řečeno nechápu, co jiného vede někoho k tomu, že si koupí to holátko E200CDI, když za stejné peníze může mít obdobně vybavené, spolehlivé a pohodlné auto, akorát ne od velké trojky.

z Deutchlandu
15. srpna • 16:37

O tom to v Německu skutečně je. V určitých kruzích je i BMW a Audi totálně out a jediné co patří k bontonu je MB minimálně E, ke slušnému chování ale patří S klasse.... Někomu to připadá podivné, ale tak to je a při jejich konzervatismu ještě dlouho bude.Ať se to někomu líbí anebo nelíbí Německo je největší trhem v EU a výrobcům nezbívá než se podle toho chovat

-LK-
15. srpna • 17:29

To je v pořádku, že to tak je, pouze to vysvětluje důvod, proč někdo dá přednost oholené E200 před konkurencí. No a protože Honda není v žádných kruzích to, co se považuje za vhodné, vidím jako zbytečné snažit se udělat co nejoholenější (a buďme upřímní, naprosto nedůstojnou) verzi luxusní limuzíny.

-LK-
15. srpna • 13:28

Sorry, vypadlo mi tam důležité "MB-E 200".

-LK-
15. srpna • 12:40

Je jasne, ze pro snoby bez penez a radobypodnikatele, kteri jezdi A6 za 1.1 mega Honda svuj Legend nezamyslela.Já bych nebyl tak tvrdej, dokážu si představit, že mít A6 je pro někoho prostě životní sen z oblasti auto-moto a je šťastnej jak blecha, že na něj dosáhl, byť na totální podmotorované holátko. Aniž by se musel předvádět nebo si na něco hrát. I když nepochybuju, že určité proceto snobů "koukejte, mám A6" určitě existuje, nemyslím, že nějaké významné.

Cynik
27. srpna • 14:23

Jistě. A dokonce velmi dobře chápu lidi, pro které je A6, 5er, nebo E auto snů a respektuju je - mají dobrý vkus. Ale skutečně nechápu lidi, pro které je autem snů Honda Legend. Ovšem takových lidí nebude mnoho.

Niemand
15. srpna • 21:36

"Je jasne, ze pro snoby bez penez a radobypodnikatele, kteri jezdi A6 za 1.1 mega Honda svuj Legend nezamyslela.":-DTo jste me pobavil. Honda je konzumni znacka, ostatne jako 90% ostatnich vyrobcu a jiste zamyslela svuj Legend pro kazdeho, kdo ma aleson 1.5 mil, nebo kolik to stoji.
Proc shazovat A6. Nekdo si koupi rad to, jiny zase neco jineho.Uprime receno, Honda nabizi Legend za ty penize jednoduse proto, ze by to za penize co stoji BMW/Mercedes/Audi proste v Evrope neprodala.Muzete mi vysvetlit motiv jakehokoliv obchodnika, proc prodavat vyrazne levneji nez konkurence s bezkonkurencne nejlepsi vybavou? Odpovim si sam, protoze si uvedomuji, ze za cenu srovnatelneho BMW si to kupce nenajde.Muzeme tady lidi, kteri si koupi drazsi konkurenci nazyvat jak chceme, ale tak to proste je.

Skyline
16. srpna • 7:48

Nectes ostatni prispevky, jinak bys tohle psat nemusel. LK i ja uz jsme se v podstate shodli na tom, ze machrovaci index u Hondy je zde nizsi, nez u nemecke trojky, tim padem by existence oholene verze nijak vyznamne zvyseni prodeju neznamenala (ti, kteri sotva dosahnou na zakladni verzi by svuj uberwagen za japonce nevymenili). Nikdo neshazuje A6, to ti asi taky uniklo.Jak se tady nazyvaji ti, kteri si kupuji drazsi konkurenci? Nic o kupcich drazsich verzi tady nepadlo, tak me cituj, jestli je to jinak (ta tva citace v uvodu neni o DRAZSICH verzich, vime?).

Skyline
15. srpna • 13:02

Tak nevim, A6 v zakladu a zivotni sen?:-DAle vazne: nevim, jak to chodi u A6, ale zhruba vim, jak to chodi u BMW 3. Majitele verzi 316 (osmiventilovy zazrak 1.8/85 kW) a 318 (nejaky dvoulitr, presne nevim), ktere jsem znal, byli prave ta skupina "hele woe, ja mam baworaka a jsem nejlepsi, vsichni kolem jsou debilni socky". Pritom bez vyjimky volili v ceniku moznost "Bez oznaceni motorizace - 0 Kc" a na dotaz, proc to ma vzadu okna na klicku odpovidali "je to lepsi, protoze elektrika se woe kazi". A myslim, ze je to tak v drtive vetsine pripadu a cim vyssi trida, tim vyssi procento. Proc si to myslim?Chapu, ze nekdo pro rodinu nechce Fiestu a tak koupi oholeny Focus. Proste nutnost mit neco vetsiho + nechut kupovat ojete. Ale u vyssi stredni? Kolik lidi opravdu POTREBUJE jezdit A6 misto A4? Vetsina lidi, co na to ma, jezdi necim ze stredu nabidky (to ostatne potvrzuji i statistiky, kdy nejlevnejsich a nejdrazsich verzi se proda minimum). Ja proste nepochopim, proc bych mel za 1.1 mega jezdit oholenou vyssi stredni, kdyz (podle me) udela lepsi sluzbu dobre vybavena stredni, casto jeste levneji. Proto (i podle zkusenosti s tim BMW 3) si myslim, ze procento snobu, jezdicich v oholenem "velkem" aute je nejen vyznamne, ale dokonce velmi vysoke. Ale jestli nekoho takoveho znas a jeho motivace je jina, dej vedet, celkem by me to zajimalo.

z Deutchlandu
15. srpna • 13:28

...ze procento snobu, jezdicich v oholenem "velkem" aute je nejen vyznamne, ale dokonce velmi vysoke.....Jistě, svou roli na tom hraje i to, že oholená A6 vypadá na ulici "lépe" než vybavená A4, za stejnou cenu. Ale třeba u toho BMW, které velmi dobře znám a mohu hodnotit, je setsakra rozdíl v pohodlí mezi třídou 3 a 5. Za stejnou cenu můžeš mít 330d a nebo social edition 520d. Osobně bych si vzal onu oholenou pětku právě z důvodů většího pohodlí, které mi nabízí větší vůz. Více více elektroniky a silnější motor v trojce mi neposkytnou takový komfort jako širší sedadla a více místa kolem sebe co nabízí pětka. Chápu ale, že mladík mající 30tis Eur raději sáhne po nabušené trojce.
JIná věc je ta, že za danou cenu si nemusím kupovat BMW, ale mohu koupit vybavený low end od VW, ale to už jsme někde jinde.

-LK-
15. srpna • 13:25

No, soudím _částečně_ dle sebe. Koupit si auto, jaké mám, byl pro mně opravdu sen z oblasti auto-moto, přestože jeté. Stejně jako někdo, kdo má za sen A6 a nemá na pořádnou výbavu, musí vzít za vděk kompromisem, že to bude holátko, já jsem musel vzít za vděk kompromis, že nebude nové. Samozřejmě neznám nikoho, kdo by měl za sen "A6 v základu", stejně jako neznám nikoho, kdo má za sen "plesnivej barák". Ale znám řadu lidí, co na novej barák holt nemají a plesnivej by brali.
Odhadovat, kdo co POTŘEBUJE, je značně ošemetné, protože pak můžeme takovou úvahu rozvinout a když někomu stačí A4, proč by mu nestačila Oktávka. Ostatně s tímto nározem jsem se taky už setkal - Oktávka mě do Brna odveze, takže mít jakékoliv lepší auto je projevem snobáctví. To mi řekl jeden RNDr. Čímž můžeme skončit u toho, že sedan/hatchback/kombi dražší než oktávka nemá smysl. Já své auto taky nepotřebuji, prostě chci. Ne proto, abych dělal machra, ale proto, že jsem fanda do aut, techniky a mít takovou žravou obludu mi prostě dělá radost.
Takže neřešme, co kdo potřebuje, protože to by většina z nás stále vlastnila mobil Siemens S6 (super mobil blahé paměti), jezdila v Oktávce a jedla sendviče. Osobně, když jsem uvažoval, co bych pořídil, kdybych neměl Sevillu, tímto pohledem (docela sympatické je mi BMW). Začneme u BMW3. Občas v autě vozím rodiče či jiné dospělé osoby, jedeme na delší dovolenou apdo., nerad je mučím, takže to ne. Jsme u BMW5. Jak jsem psal, miluju všemožné technické serepetičky, řada z nich se do pětkové řady prostě nedává. Zbylo mi jako favorit BMW7, pravděpodobně 750i. Dr. Freud by zajásal :-)Kdybych tvojí otázku trochu upravil na "Proč lidi jezdí A6 místo A4?", odpověděl bych "protože si to mohou dovolit a přináší jim to uspokojení". Stejně jako můj oblíbený příklad - k obědu si dám radši rajskou se šesti, protože si to mohu dovolit a přináší mi to větší potěšení než deset rohlíků, které by mne zcela nepochybně nasytily taktéž. A jednou za čas něco zajímavějšího, třeba jako chobotnici minulý týden. Ne proto, aby všichni koukali "hele, woe, to je žralok, žere chobotnici", ale proto, že z toho mám radost a chutná mi to.
A taky si to myslím proto, že ve svém okolí neznám nikoho, kdo by machroval výše zmíněným způsobem.

Skyline
15. srpna • 14:00

No ale vzdyt to vidis i na sobe - nejezdis prece nejakym nevybavenym zakladem (ktery ostatne u Sevilly snad ani neexistoval, stejne jako neni u Legendu), ale radsi ojetym v plne polni. A za tech 1.1 mega je ta ojeta 3.2 FSI taky. Ale uznavam, ze zalezi na kazdem, co radsi, jestli nove horsi, nebo ojete lepsi.Plesnivej barak uz je moc silny primer, protoze kdo ma na plesnivej, ma i na mensi slusnej (a kdo nema na vic, nez malej plesnivej by se mel zamyslet nad svou potrebou vlastnit dum).Ad potreba - timhle smerem jsem rozhodne zabrousit nechtel, sam nepatrim k tem, kteri by jezdili tim, co potrebuji a tohle uvazovani je mi cizi. ALE to, co CHCI, zaroven neni oholena verze vetsiho auta (a tohle uvazovani prave moc nechapu).Ad tvuj vyber - dobry, fakt dobry:-) Jako normu bych to ale zrovna nebral:-)Problem posledniho odstavce je v tom, ze tezko dokazu pristoupit na fakt, ze mit oholenou A6 je kandidat na zduvodneni "protoze na to maji". Jako tvrdit, ze "na to mas", kdyz koupis kaviar z Kauflandu...

-LK-
15. srpna • 14:15

Ano, jenže, co si budeme namlouvat, auta v hodnotě (dovolím si tipnout) 800k+ se pořizují jako firemní, často na leasing a těžko tohle budeš kupovat jetý. Já si kupuju auto pro sebe a tudíž místo na dvourozměrném grafu, kde x je mode, y výbava a průsečík x,y je cena, volím na trojrozměrném grafu, kde přibývá další dimenze a tou je stáří vozu. A než novou oholenou A6, tak radši rok starou jetou nabušenou, přesně jak píšeš.S barákem to byl příměr, že ačkoliv určitá věc nemusí být něčí sen, může za ní být nakonec rád.No a teď si vem, že potřebuješ nový auto, CHCEŠ A6 a nemáš (nebo nejsi ochoten, není to podstatný) víc prachů za model s vyšší výbavou. Máš na výběr ze dvou možností. Buď koupíš slabší Audi/jinou značku se slušnější výbavou a nebo vezmeš zavděk tou oholenou A6, protože ti to přinese větší uspokojení než druhá zmíněná alternativa.No, že na A6 mají můžeš těžko popřít, když si jí koupili. Že je to maximum, na co dosáhli, je věc druhá. Opakuju, dělám ďáblova advokáta, protože já bych to sám takhle nedělal, ale dokážu pochopit, že pokud má někdo na výběr, jaký jsem uvedl o odstavec výše, rozhodne se pro oholenu vyšší verzi. Bez toho, aby tím sledoval nějaké snobácké cíle.

Skyline
15. srpna • 15:05

Barak - to je prave ten nepresny primer, protoze precejen dulezitost bydleni a auta o tridu vys se dost ruzni (aspon u me a tech, co znam). Navic ceny jsou uz uplne jinde a jako situace je to tezko srovnatelne.No a to je to, o cem jsem psal - ze totiz nechapu, proc bych mel chtit velky auto tak moc, ze by mi nevadilo, ze je oholeny. Treba nekoho takovyho znas, ale ja ne. A ty, co znam, tak to delaji ze mnou zminenych duvodu.Prave, ze casto nemaji. Jezdit v necem a mit na to je rozdil. Je dost lidi, kteri prave kvuli image koupi vysnenou karu, ale pak ji suchej rohlik, aby vubec bylo na splatky apod., viz moje priklady s BMW. Takze jakkoliv vim, ze takovi lidi jsou, je mi jejich mysleni vyrazne vzdaleno a nemyslim, ze je zaroven (zpet k tematu) dostatecnym duvodem pro zavedeni podobnych "sockaverzi" do rady Legendu. Myslim, zes uz nekde napsal, ze skupina "ja to chci za kazdou cenu" je u Hondy o dost mensi, nez u BMW nebo Audi a tak by podobna aktivita prodeje zas tak dramaticky nezvysila.

-LK-
15. srpna • 12:21

Jinak oholené verze u konkurence za mega jsou, přesněji za 1,1 mega plus minus (viz základní řady A6, BMW 5, MB E, Volvo 80 atd.) Přece jen je rozdíl 1,1. a 1,5 mega....Tak pokud beru v potaz +- stejný motor+převodovku (nikoliv výbavu), dostávám se u A6 3.2FSI tiptronic na cenu 1,48M a u BMW 530xi na cenu kupodivu taktéž 1,4M.
Souhlasím s tím, že kdo jen tak tak dosáhne na základ BMW 523i za 1,23M, bude těžko pokukovat po Hondě za 1,5M.
Pokud si tu A6 nakonfiguruji do podobné výbavy jako Legend, to vypadá následovně: základ 1.487.900 + 47.522 natáčecí světla + 67.695 adaptivní tempomat + 41.021 parkovací kamera + 1.348 otevírání kufru + 39.337 17" kola + 54.416 navigace + 10.526 elektrická zadní roleta + 13.338 el. volant + 37.604 střešní okno + 23.930 handsfree Bluetooth + 5.313 sklopná zrcátka + 11.266 kožený volant s řazením + 45.111 el. sedadla + 11.989 vyhřívaná přední sedadla + nejlevnější kůže 60.522 + 3.419 ISOFIX + 13.338 barevný displej + 23.592 BOSE ... což je.... tramtadadá 1.999.187KčTakže stačí, aby někdo koukal po Audi zhruba tohoto výkonu a převodovky a hodlal si připlatit např. za el. sedadla a navigaci a hned je na ceně této Hondy, která má výbavou jednoznačně navrch. Jsou tam určité odlišnosti, Honda má navíc 50k výkonu, odvětrávaná sedadla, potlačení hluku apod., AUDI zase pár jiných drobností, ale myslím, že kdo chce koupit střední třídu v ceně nad 1,5M, tak návštěvou Honda prodejce nic nezkazí, protože, jak je vidět, může mít v principu to samé o půl milionu levněji (pokud to bude nějaký maximalista, co by si A6 takhle vybavil), ale spíš to bude tak, že za svých 1,5M, co by do A6 nacpal (s trochou příplatkové výbavy), dostane u Hondy podstatně větší, dá se říct plnou, výbavu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
27. srpna • 14:19

Vidíš, a to je přesně ono. Audi, BMW, MB si můžeš nakonfigurovat přesně podle svých představ. Můžeš koupit A6ku za 1.1M, nebo taky za 3M - můžeš si vybrat ze spousty motorů, druhů pohonu, můžeš si připlatit prakticky za jakýkoli prvek výbavy, na který si vzpomeneš, nebo si můžeš koupit základ, kde maš v podstatě všechno, co potřebuješ. Jsou to totiž prémiové značky s obrovskou historií a dlouho budovanou image a jejich zákazníkům bude ve všech směrech vyhověno. Samozřejmě za patřičnou cenu.Naproti tomu Honda je prostě Honda. Jedna výbava, jeden motor, jedna cena. Ber, nebo nech bejt. A do ničeho radši nekecej.

smudliky budliky
15. srpna • 7:09

Ano, potvrzuji, jel jsem v nem tuto sobotu. Je to dobra kara pro lidi, kteri nechteji ridit, ale chteji nekam pohodlne dojet. A to za vybornou cenu. Ta je na aute asi vubec nejlepsi (z elektroniky zase takovou radost nemam). Kdo chce ridit, koupi si holt BMW.

Doporučujeme

Články odjinud